Щоб не залишитись без квартири: українцям потрібно заново реєструвати житло

Українцям, які набули права власності на свої квартири ще минулого століття, доведеться заново пройти процедуру реєстрації житла. Якщо вони цього не зроблять, можуть втратити свою нерухомість.

Чому це слід зробити найближчим часом, роз’яснили у Львівській міській раді.

Право власності на житло чи іншу нерухомість має бути зафіксовано у Державному реєстрі прав на нерухоме майно. Якщо житла в цьому реєстрі немає, воно може стати легкою здобиччю аферистів, які заволодіють чужою квартирою.

Справа в тому, що у багатьох українців, які фактично є власниками квартир, їхнє право власності не відображено у Державному реєстрі. Причина – у тому, що вони давно здобули право власності на свої квартири, а тоді ще електронних реєстрів не було. Таким чином, їхнє право власності оформлене у паперовому вигляді, причому на паперах, які зараз не мають юридичної сили.

Державний реєстр прав на нерухоме майно почав діяти з 2013 року. Тобто всі права власності, оформлені з 2013 року, вже там записані. До того право власності на нерухомість фіксували у реєстрі прав власності на нерухоме майно. Наразі цей реєстр є архівною складовою Держреєстру.

Тоді, до 2013 року, реєстрацію права власності проводили в БТІ. При цьому власникам житла мали видати на руки виписки з реєстру або проставити штамп на документі, що підтверджує право власності. Але якщо у них таких позначок немає, то краще поквапитися із реєстрацією житла.

“Права видані раніше, наприклад, у 80-90 роках без використання нотаріальних бланків на звичайному папері і не зареєстровані в БТІ (тобто немає жодних штампів, позначок БТІ або Виписки з БТІ), то таке право не зареєстровано належним чином і таке майно обов’язково на сьогодні потрібно зареєструвати у Державному реєстрі прав, бо права власності як такого не виникло”, – йдеться у повідомленні Львівської міськради.

Якщо це не буде зроблено, власники квартири не зможуть її продати. Але це не найгірше. Справа в тому, що документи, виготовлені на звичайному папері, які ніде не зареєстровані, легко підробити. А значить, в один зовсім не прекрасний день власник квартири може дізнатися, що його житло комусь продали, або у нього з’явився ще один власник.

Як внести дані до Державного реєстру прав на нерухоме майно

Для цього слід виконати такі дії:

  • підготувати потрібний перелік документів;
  • звернутися з пакетом документів до Центру надання адміністративних послуг або до нотаріуса;
  • через 5 робочих днів отримати витяг з Державного реєстру прав на нерухоме майно.

В інформації також звертають увагу, що адміністративний збір за процедуру повторної реєстрації власності не доведеться сплачувати, адже фактично право власності виникло ще до 2013 року.

Ольга Степанова

Recent Posts

Призначення пенсії за віком: скільки потрібно мати стажу у 2024 році

Попри війну, яку розпочала Росія, українці продовжують отримувати пенсії та звертатися за їх призначенням. Кожного року в…

1 хв. ago

«А чи живий Путін?»: на відео з бункера виявили дивні моменти

Путін записав відеозвернення про «Орешник» з того ж бункера, що й запис від 24 лютого…

21 хв. ago

Прогноз погоди на вихідні 23–24 листопада: Україну заллє дощами та засипле снігом

За даними Sinoptik.ua, погода на вихідні в Україні всім переконливо покаже, що зима близько. У…

40 хв. ago

Назвали найефективніший спосіб позбутися другого підборіддя

Найбільш ефективний спосіб позбутися другого підборіддя – це знизити кількість жиру в організмі, іншими словами, схуднути.…

46 хв. ago

Чому Байден дозволив удари далекобійною зброєю по РФ: Reuters дало відповідь

Перемога Дональда Трампа на виборах у США та відправлення солдатів КНДР до РФ змінили думку Джо Байдена…

54 хв. ago

Сума шокує: скільки Великій Британії коштувала коронація Чарльза III

Коронація Чарльза III у травні 2023 року коштувала британським платникам податків щонайменше 86 млн євро.…

58 хв. ago