Щоб не залишитись без квартири: українцям потрібно заново реєструвати житло

Українцям, які набули права власності на свої квартири ще минулого століття, доведеться заново пройти процедуру реєстрації житла. Якщо вони цього не зроблять, можуть втратити свою нерухомість.

Чому це слід зробити найближчим часом, роз’яснили у Львівській міській раді.

Право власності на житло чи іншу нерухомість має бути зафіксовано у Державному реєстрі прав на нерухоме майно. Якщо житла в цьому реєстрі немає, воно може стати легкою здобиччю аферистів, які заволодіють чужою квартирою.

Справа в тому, що у багатьох українців, які фактично є власниками квартир, їхнє право власності не відображено у Державному реєстрі. Причина – у тому, що вони давно здобули право власності на свої квартири, а тоді ще електронних реєстрів не було. Таким чином, їхнє право власності оформлене у паперовому вигляді, причому на паперах, які зараз не мають юридичної сили.

Державний реєстр прав на нерухоме майно почав діяти з 2013 року. Тобто всі права власності, оформлені з 2013 року, вже там записані. До того право власності на нерухомість фіксували у реєстрі прав власності на нерухоме майно. Наразі цей реєстр є архівною складовою Держреєстру.

Тоді, до 2013 року, реєстрацію права власності проводили в БТІ. При цьому власникам житла мали видати на руки виписки з реєстру або проставити штамп на документі, що підтверджує право власності. Але якщо у них таких позначок немає, то краще поквапитися із реєстрацією житла.

“Права видані раніше, наприклад, у 80-90 роках без використання нотаріальних бланків на звичайному папері і не зареєстровані в БТІ (тобто немає жодних штампів, позначок БТІ або Виписки з БТІ), то таке право не зареєстровано належним чином і таке майно обов’язково на сьогодні потрібно зареєструвати у Державному реєстрі прав, бо права власності як такого не виникло”, – йдеться у повідомленні Львівської міськради.

Якщо це не буде зроблено, власники квартири не зможуть її продати. Але це не найгірше. Справа в тому, що документи, виготовлені на звичайному папері, які ніде не зареєстровані, легко підробити. А значить, в один зовсім не прекрасний день власник квартири може дізнатися, що його житло комусь продали, або у нього з’явився ще один власник.

Як внести дані до Державного реєстру прав на нерухоме майно

Для цього слід виконати такі дії:

  • підготувати потрібний перелік документів;
  • звернутися з пакетом документів до Центру надання адміністративних послуг або до нотаріуса;
  • через 5 робочих днів отримати витяг з Державного реєстру прав на нерухоме майно.

В інформації також звертають увагу, що адміністративний збір за процедуру повторної реєстрації власності не доведеться сплачувати, адже фактично право власності виникло ще до 2013 року.

Ольга Степанова

Recent Posts

Через слабкий попит в Китаї та США впав експорт преміум товарів

Експорт швейцарських годинників впав на 8,2% у лютому, експортувавши на 102 000 годинників менше через…

2 хв. ago

ТЦК позбавляють мобілізованих телефонів та не пускають адвокатів: юристи у ступорі від свавілля

Адвокат Олексій Зіньков висловив серйозне занепокоєння щодо перешкоджання наданню юридичної допомоги у ТЦК та СП,…

11 хв. ago

Декларування доходів: хто і в які терміни має подати податкову декларацію

Триває кампанія декларування доходів громадян за 2024 рік. Подати декларацію потрібно до 1 травня, якщо…

19 хв. ago

Пенсію переполовинять: через що уріжуть виплати

Деякі українські пенсіонери можуть зіткнутися зі зменшенням своїх пенсійних виплат. Таке скорочення може відбутися відповідно…

28 хв. ago

Як зміниться профосвіта в Україні: Шмигаль озвучив рішення

Законопроектом Кабінету міністрів "Про професійну освіту" передбачено створення нової системи та скорочення типів установ. Рішення…

37 хв. ago

Сонце та дощ: у яких регіонах України у вихідні буде прохолодно

На вихідні синоптики прогнозують загалом теплу та комфортну температуру, однак будуть і дощі.  Синоптикиня Наталка…

45 хв. ago