Щоб не залишитись без квартири: українцям потрібно заново реєструвати житло

Українцям, які набули права власності на свої квартири ще минулого століття, доведеться заново пройти процедуру реєстрації житла. Якщо вони цього не зроблять, можуть втратити свою нерухомість.

Чому це слід зробити найближчим часом, роз’яснили у Львівській міській раді.

Право власності на житло чи іншу нерухомість має бути зафіксовано у Державному реєстрі прав на нерухоме майно. Якщо житла в цьому реєстрі немає, воно може стати легкою здобиччю аферистів, які заволодіють чужою квартирою.

Справа в тому, що у багатьох українців, які фактично є власниками квартир, їхнє право власності не відображено у Державному реєстрі. Причина – у тому, що вони давно здобули право власності на свої квартири, а тоді ще електронних реєстрів не було. Таким чином, їхнє право власності оформлене у паперовому вигляді, причому на паперах, які зараз не мають юридичної сили.

Державний реєстр прав на нерухоме майно почав діяти з 2013 року. Тобто всі права власності, оформлені з 2013 року, вже там записані. До того право власності на нерухомість фіксували у реєстрі прав власності на нерухоме майно. Наразі цей реєстр є архівною складовою Держреєстру.

Тоді, до 2013 року, реєстрацію права власності проводили в БТІ. При цьому власникам житла мали видати на руки виписки з реєстру або проставити штамп на документі, що підтверджує право власності. Але якщо у них таких позначок немає, то краще поквапитися із реєстрацією житла.

“Права видані раніше, наприклад, у 80-90 роках без використання нотаріальних бланків на звичайному папері і не зареєстровані в БТІ (тобто немає жодних штампів, позначок БТІ або Виписки з БТІ), то таке право не зареєстровано належним чином і таке майно обов’язково на сьогодні потрібно зареєструвати у Державному реєстрі прав, бо права власності як такого не виникло”, – йдеться у повідомленні Львівської міськради.

Якщо це не буде зроблено, власники квартири не зможуть її продати. Але це не найгірше. Справа в тому, що документи, виготовлені на звичайному папері, які ніде не зареєстровані, легко підробити. А значить, в один зовсім не прекрасний день власник квартири може дізнатися, що його житло комусь продали, або у нього з’явився ще один власник.

Як внести дані до Державного реєстру прав на нерухоме майно

Для цього слід виконати такі дії:

  • підготувати потрібний перелік документів;
  • звернутися з пакетом документів до Центру надання адміністративних послуг або до нотаріуса;
  • через 5 робочих днів отримати витяг з Державного реєстру прав на нерухоме майно.

В інформації також звертають увагу, що адміністративний збір за процедуру повторної реєстрації власності не доведеться сплачувати, адже фактично право власності виникло ще до 2013 року.

Ольга Степанова

Recent Posts

Автоматичне продовження відстрочки: для кого зберігається право

В Україні триває загальна мобілізація. В цей час військовозобов’язані громадяни отримують повістки та вступають до лав…

4 хв. ago

Борг України перед Світовим банком у 2024 році зріс на 65%

2024 року борг України перед групою Світового банку збільшився на 65%. Нині ця сума становить…

17 хв. ago

Нещодавно виявлений вид грибка перетворює павуків на зомбі

Доктор Гаррі Еванс керував вченими, зокрема з Датського музею природної історії та Королівських ботанічних садів…

7 години ago

Пенсіонер, який збирає сміття виявився мільйонером: він купив свій десятий будинок

80-річний німецький пенсіонер Хайнц більше схожий на безхатька, ніж на володаря чималої нерухомості. Завдяки своєму…

7 години ago

ТЦК шкодять: військовий розповів, як вони ускладнюють життя армії, а держава за це платить

Поповнення військового складу з ТЦК викликає багато запитань: приводять наркоманів, п’яниць та хворих. Про це…

7 години ago

Мораторій на комуналку скасовується? Якими будуть тарифи на світло, опалення, газ та воду з 1 лютого

Напевно, кожному українцеві цікаво і навіть необхідно знати, чи зміняться тарифи на комунальні послуги з…

7 години ago