Новини суспільства

Скасування паперових трудових книжок в Україні: як тепер будуть призначатися пенсії

З 10 червня в Україні ввели електронні трудові книжки. В результаті цього пенсії призначатимуть автоматично, а паперові трудові можна буде викинути.

Як повідомляє Пенсійний фонд України на офіційній сторінці в Facebook, новий закон дозволяє не оформляти та не вести документи в паперовому вигляді. “Пенсійний фонд України протягом п’яти років має внести до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутні дані про трудову діяльність працівників на підставі відомостей, наданих страхувальниками”, – йдеться в повідомленні. Про це пише Експерт.

Електронну трудову створюватимуть у Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування через вебпортал е-послуг Пенсійного фонду. Для цього працівник і роботодавець вноситимуть до реєстру скани або зацифровані копії паперової трудової, довідок тощо, які мають бути підписані кваліфікованим електронним підписом.

Паперові трудові книжки знищувати не будуть, але підприємства не мусять їх зберігати. Якщо співробітник хоче, може забрати її собі й зберігати вдома, а роботодавець на вимогу зобов’язаний її заповнювати. Всі дані будуть зберігатися онлайн.

Тобто якщо ви не хочете прощатися з паперовим документом, ніхто у вас його не забере. “Це певний прорив. Ті, хто стикався з оформленням пенсії, знає, скільки часу втрачається під час оформлення виплати. Для всіх нас, хто буде виходити на пенсію, це велике послаблення”, – заявив прем’єр-міністр Денис Шмигаль, презентуючи документ.

Одне з найважливіших нововведень – пенсію тепер нараховуватимуть автоматично. Не доведеться звертатися до Пенсійного фонду, збирати довідки, доводити свій стаж і підтверджувати його. Закон про пенсійне забезпечення дозволяє українцям вилучити той час роботи, коли у них був низький заробіток. Пенсійний фонд спочатку має рахувати так, як вигідніше майбутньому пенсіонерові. Але якщо раптом виникнуть проблеми, вже після призначення виплати можна буде звернутися до чиновників із проханням провести перерахунок.

Як пише видання Новое время, для бізнесу Закон матиме відразу кілька переваг: зменшить витрати на ведення паперового документообігу та спростить доступ до інформації про набутий стаж працівників для призначення виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням. Крім того, ризик втрати трудової книжки, її фізичного пошкодження, фальсифікації або внесення в неї недостовірних даних зведеться до мінімуму.

Ольга Степанова

Recent Posts

Алкоголь, від якого варто відмовитися взимку: які ризики виникають

Зима — це час зниження температур та чималої кількості свят, які нерідко відзначають з алкоголем.…

6 години ago

Популярна столиця Європи введе податок для туристів: скільки доведеться заплатити

У 2026 році в Единбурзі офіційно запровадять туристичний податок, що стане першим таким випадком у Шотландії.…

6 години ago

До 25 тисяч штрафу: кому із військовозобов’язаних дали 3 тижні на проходження ВЛК

Військовозобов'язані громадяни України, які раніше отримали статус обмежено придатних до військової служби, повинні самостійно пройти…

6 години ago

Водіїв попередили про 3 схеми обману під час аварій з пішоходами

Шахраї часто використовують інсценування наїзду на пішохода, щоб змусити водіїв відкупитися і не ставати фігурантами…

6 години ago

Нові тарифи на газ та доставку: який “сюрприз” готує комуналка у 2025 році

Для багатьох українців, особливо у холодні місяці, платежі за газ та збори за доставку чинять…

6 години ago

Студентів, які не складуть іспит з базової загальновійськової підготовки, відрахують з ВНЗ

З першого вересня 2025 року у вищих навчальних закладах розпочнеться базова загальновійськова підготовка. У Міноборони…

7 години ago