Скасування паперових трудових книжок в Україні: як тепер будуть призначатися пенсії

З 10 червня в Україні ввели електронні трудові книжки. В результаті цього пенсії призначатимуть автоматично, а паперові трудові можна буде викинути.

Як повідомляє Пенсійний фонд України на офіційній сторінці в Facebook, новий закон дозволяє не оформляти та не вести документи в паперовому вигляді. “Пенсійний фонд України протягом п’яти років має внести до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутні дані про трудову діяльність працівників на підставі відомостей, наданих страхувальниками”, – йдеться в повідомленні. Про це пише Експерт.

Електронну трудову створюватимуть у Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування через вебпортал е-послуг Пенсійного фонду. Для цього працівник і роботодавець вноситимуть до реєстру скани або зацифровані копії паперової трудової, довідок тощо, які мають бути підписані кваліфікованим електронним підписом.

Паперові трудові книжки знищувати не будуть, але підприємства не мусять їх зберігати. Якщо співробітник хоче, може забрати її собі й зберігати вдома, а роботодавець на вимогу зобов’язаний її заповнювати. Всі дані будуть зберігатися онлайн.

Тобто якщо ви не хочете прощатися з паперовим документом, ніхто у вас його не забере. “Це певний прорив. Ті, хто стикався з оформленням пенсії, знає, скільки часу втрачається під час оформлення виплати. Для всіх нас, хто буде виходити на пенсію, це велике послаблення”, – заявив прем’єр-міністр Денис Шмигаль, презентуючи документ.

Одне з найважливіших нововведень – пенсію тепер нараховуватимуть автоматично. Не доведеться звертатися до Пенсійного фонду, збирати довідки, доводити свій стаж і підтверджувати його. Закон про пенсійне забезпечення дозволяє українцям вилучити той час роботи, коли у них був низький заробіток. Пенсійний фонд спочатку має рахувати так, як вигідніше майбутньому пенсіонерові. Але якщо раптом виникнуть проблеми, вже після призначення виплати можна буде звернутися до чиновників із проханням провести перерахунок.

Як пише видання Новое время, для бізнесу Закон матиме відразу кілька переваг: зменшить витрати на ведення паперового документообігу та спростить доступ до інформації про набутий стаж працівників для призначення виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням. Крім того, ризик втрати трудової книжки, її фізичного пошкодження, фальсифікації або внесення в неї недостовірних даних зведеться до мінімуму.

Новости партнеров