Site icon Експерт

В українців у супермаркетах відмовляються приймати гривні певних номіналів: куди звертатись

Відмова касирів у супермаркетах і магазинах приймати певні купюри або монети порушує чинне законодавство. За ним, покупці мають право розраховуватися банкнотами та монетами будь-якого номіналу без винятків, тож навіть якщо касир пояснює відмову неможливістю видати решту, така поведінка є неправомірною і може стати підставою для скарги керівництву торговельної точки.

Про це розповіли експерти “Захисту прав споживачів”. Вони зазначили: саме на касирів покладається обов’язок самостійно стежити за наявністю необхідної суми для видачі решти.

“Проблема відсутності здачі – не ваша відповідальність, а касира. Якщо касир продовжує стверджувати протилежне, слід звертатися до адміністрації магазину і вказувати, що касир намагається перекласти свої обов’язки на покупця“, – пояснили експерти.

Водночас, підкреслюється, вимогу пред’явити певну суму або примус до розміну великої банкноти в іншому місці слід розглядати як неправомірне перекладання співробітником магазину своїх обов’язків на покупця. Так само слід розцінювати вимогу певної суми.

Крім того, розповіли фахівці, у супермаркетах і магазинах охоронці часто працюють не напряму, а через сторонні охоронні фірми. Відповідно, вони:

“Охоронці не мають права вказувати, що робити з товаром. У таких випадках потрібно звертатися до правоохоронних органів”, – йдеться в повідомленні.

При цьому наголошується: якщо охоронець наполягає на оплаті, покупцеві слід наполягати на перегляді записів з камер відеоспостереження. Це потрібно для того, щоб довести свою невинність.

Втім, визнають фахівці, це не завжди дає потрібний результат. А тому в такому разі найкраще викликати поліцію.

Читати повну версію