Site icon Експерт

Українцям телефонують з «банків» і крадуть гроші: як розпізнати шахраїв

У кіберпросторі України зафіксовано нову хвилю шахрайства: аферисти телефонують клієнтам банків, представляючись працівниками фінансових установ, і переконують встановити буцімто новий банківський застосунок. У такий спосіб зловмисники намагаються отримати доступ до інтернет-банкінгу та викрасти кошти громадян.

Як повідомили в Кіберполіції, злочинці стверджують, що старий застосунок більше не працює, а замість нього необхідно встановити нову версію.

Для цього жертві надсилають фішингове посилання – зазвичай через месенджер, нібито з офіційного чат-бота банку.

Після встановлення такого застосунку шахраї отримують авторизаційні дані користувача.

Наступним кроком аферистів є переконання жертви надати коди з SMS або голосових повідомлень, що надходять від справжньої служби підтримки банку. Це дозволяє зловмисникам повністю взяти під контроль інтернет-банкінг клієнта і вивести його кошти.

Фахівці пояснили, як захиститися від шахрайства. Для цього потрібно зберігати пильність:

Також експерти радять дотримуватися правил безпечного встановлення застосунків. Завантажувати програми лише з офіційних джерел, зокрема:

Хоча ці платформи зазвичай перевіряють безпечність програм, випадки розміщення шкідливого ПЗ трапляються й там. Для мінімізації ризиків потрібно:

У разі шахрайства слід негайно звернутися до Кіберполіції. Це можна зробити одним з двох способів:

Читати повну версію