Categories: Економіка

Україна виходить на довоєнні можливості морського експорту: підприємець Костянтин Жеваго пояснив, які фактори на це впливають

Україна вийшла на довоєнні обсяги морського експорту, а загальні можливості експорту сягнули показників до початку повномасштабного вторгнення. Бізнесмен та підприємець Костянтин Жеваго пояснив, які фактори вплинули на позитивну динаміку та збільшення надходжень до бюджету. 

Експерт зазначив, що це стало можливим завдяки зняттю блокади у Чорному морі, домовленностям України з партнерами про отримання військових кораблів для захисту суден у зерновому коридорі та страхуванню суден, які входять у вітчизняні порти.

Для порівняння, лише за перші два місяці 2024 року наша державна експортувала майже 17 млн. тонн продукції морським шляхом. 

«Це свідчить про перспективність цього виду перевезень і подальший розвиток морського експорту допоможе нівелювати важливість і залежність від перевезень суходолом. А відтак, Україна не буде вразлива до будь-яких блокад на кордонах з сусідніми державами, як це зараз відбувається на прикладі Польщі. Україна не буде перебувати у залежності, не буде втрачати заробіток і зазнавати збитків», – зазначає підприємець Костянтин Жеваго. 

Запуск українського морського логістичного коридору розблокував поставки зерна на зовнішні ринки, що дозволило розв’язати проблеми сільськогосподарського експорту. Лише з початку року 70% з цих вантажів склала аграрна продукція українських сільгоспвиробників.

Разом із запуском морського коридору, в Україні запрацювала система страхування від воєнних ризиків. Цей проєкт забезпечив безпеку суден, які входять в українські порти. Такий підхід сприятиме залученню більшої кількості компаній, які обиратимуть доставку своїх вантажів морем. Збільшенню попиту на морський експорт сприяло і зниження вартості страховки. Для порівняння, у жовтні 2023 року ставки страхування доходили до 4% вартості всього вантажу, то в лютому цього року вартість страховки 0,75% – майже в шість разів нижче.

«За таких умов набагато більше українських компаній шукатимуть можливості для перевезення своїх вантажів морем, а якщо врахувати факт блокади кордону з боку Польщі, то це найефективніша альтернатива. Особливо для великого бізнесу», – аналізує бізнесмен Костянтин Жеваго.

Програма передбачає можливості для страхування не лише суден, що перевозять агропродукцію, а й кораблів, які везуть решту товарів – руду, сталь, верстати та багато інших товарів. 

Розвиток морського експорту сприяє акумулюванню внутрішніх ресурсів держави, а додаткові кошти йдуть не лише на зміцнення економіки воюючої країни, а й на підсилення оборони, забезпечення військових необхідною зброєю, технікою та амунцією, а також на інвестування у нові продукти і розробки оборонно-промислового комплексу України. 

Ольга Степанова

Recent Posts

Ще один російський НПЗ зупинив переробку нафти після успішної атаки українских дронів

Туапсинський НПЗ компіанії Роснєфть зупинив переробку нафти внаслідок пожежі, яка сталася після атаки безпілотних літальних…

13 години ago

В Україні випробували унікальний дрон: невидимий для мін

Днями представники силових структур, технічні фахівці і потенційні експлуатанти протестували дрон, який може суттєво допомогти…

18 години ago

Захід зупинить Путіна, якщо він зважиться на ядерний удар – Маломуж

Колишній голова Служби зовнішньої розвідки України, генерал армії України Микола Маломуж спрогнозував, як перспектива проведення Росією навчань…

18 години ago

Прогноз погоди на вихідні 18–19 травня: бувало і тепліше

За даними Sinoptik.ua, у більшості регіонів України після затяжного періоду прохолоди нарешті потеплішає, тож можна…

19 години ago

Вибори в США: американці ненавидять політику Байдена, а Трампа як особистість

Видання The Hill пише про те, що президент Джо Байден непопулярний серед виборців. Жодне опитування…

2 дні ago

Прибуток найбільших банків Росії впав

Найбільші банки Росії почали сильніше відчувати на собі санкції за війну в Україні: прибуток 20…

2 дні ago