Українці все частіше купують паливо «про запас», зберігаючи каністри в гаражах чи багажниках автомобілів на випадок дефіциту чи різкого зростання цін.
Однак мало хто розуміє, що бензин не вічний. Якщо він довго зберігається, то з корисного запасу він поступово перетворюється на хімічну небезпеку для двигуна.
Стабільність бензину залежить від того, де і як він зберігається. При зберіганні в металевій, щільно закритій тарі, далеко від світла і тепла, при помірній температурі від +10°C до +20°C, паливо зазвичай придатне до використання близько року.
Але в реальних умовах – коли каністри піддаються впливу сонячного світла, холоду чи вологості – цей термін може скоротитися до трьох-чотирьох місяців.
З часом структура палива змінюється. Більш легкі фракції випаровуються, утворюються смоли та опади, а октанове число падає. Такий бензин згоряє нерівномірно, засмічує фільтри та може викликати перебої у роботі двигуна. Якщо цей процес розпочався, ніякі струшування та перемішування не врятують.
Головна ознака зіпсованого бензину — зміна кольору: він темніє або набуває коричневого відтінку. Це явний сигнал, що його потрібно вилити, а чи не заливати в бак. Використання зіпсованого палива може обійтися набагато дорожче, ніж нова каністра — воно може вивести з ладу форсунки або навіть двигун.
Тому, якщо ви вирішили залишити запас, ставтеся до нього як до продукту, що швидко псується. Зберігайте його правильно, маркуйте дату та регулярно змінюйте запаси. А якщо ні, то «аварійний» запас може обернутися дорогою помилкою.

