Попри розвиток електротранспорту, багато власників електромобілів і далі заряджають авто «під зав’язку» — до 100% — і залишати його під’єднаним ще про запас. Експерти попереджають: саме діапазон від 80% до 100% є найстресовішим для акумулятора. У цей момент різко зростають напруга та температура, що провокує мікропошкодження всередині батареї й поступово знижує її ефективність.
Про це повідомило видання UaMotors.
Окрему шкоду завдає звичка тримати електромобіль на зарядці кілька днів поспіль. Навіть після завершення заряджання рівень енергії може трохи знижуватися — особливо в спекотну погоду, — і система знову автоматично доводить батарею до максимуму. Такі постійні «мікропідзарядки» на 100% фахівці вважають одними з найшкідливіших для ресурсу акумулятора.
Водночас чутливість до повного заряду залежить і від типу батареї. Акумулятори NMC (нікель-марганець-кобальт) гірше переносять тривале перебування на максимальному рівні. Натомість LFP (літій-залізо-фосфат) є стійкішими й інколи навіть потребують повної зарядки для коректного калібрування. Однак і власникам LFP радять не зловживати довгим утриманням 100%.
У повсякденному користуванні достатньо підтримувати заряд на рівні 80–90%, не розряджати акумулятор до нуля і не залишати авто на зарядці без необхідності. Така проста практика допомагає помітно продовжити ресурс акумулятора.

