Пілоти керували наосліп: диспетчер дав свідчення про збиття літака над Грозним

ЗМІ розкрили подробиці катастрофи пасажирського літака AZAL, який був спочатку засліпили російські засоби РЕБ, а потім збила ППО над Чечнею.

Як пише проєкт “ВЧК-ОГПУ“, диспетчером, який вів лайнер у момент трагедії, був Алі Ідрісов – колишній гравець улюбленого клубу Рамзана Кадирова “Терек” (зараз “Ахмат”). Вчора його допитали.

Ідрісов запевняє, що не знав про роботу ППО в момент посадки літака, а про план “Килим” отримав інформацію за п’ять хвилин після НП. Він давав покази як свідок.

Алі Ідрісов перед тим, як стати диспетчером, був професійним футболістом. Повісивши бутси на цвях, у 2016 році він влаштувався юристом у Міжрегіональне об’єднання будівельників. І вже потім, кілька років тому, 33-річний Алі Ідріс став диспетчером.

Ідрісов стверджує, що не мав уявлення про атаку БПЛА та роботу ППО. Сам інцидент він нібито розглядав до останнього як зіткнення з птахами, відштовхуючись від повідомлення екіпажу повітряного судна.

За словами Ідрісова, про план “Килим” йому стало відомо на 22-й хвилині (о 08.21), тобто через п’ять хвилин після того, як екіпаж літака повідомив про ураження літака, яке було помилково прийнято за зіткнення з птахами.

Вчора ввечері в рамках розслідування катастрофи літака AZAL, крім диспетчера Алі Ідрісова, був допитаний і керівник польотів аеродрому в Грозному Джамлайл Баканаєв.

У деяких користувачів його номер записано як перекладач, а у витоках даних зазначено, що він мав дохід від Телерадіокомпанії “Шлях імені Ахмата Кадирова”.

Керівник польотів особисто оглядає та дає висновок про готовність аеродрому до прийому та випуску літаків: вказуючи стан злітно-посадкової смуги, радіотехнічних та інших засобів зв’язку. Баканаєв запевняє, що всі системи були справні та перевірені ним у рамках посадових обов’язків. Яких перешкод для посадки рейсу “Баку-Грозний” він, як керівник польотів, на той момент не бачив.

Літак на підльоті до аеропорту втрачав сигнал датчиків GPS, зв’язок та пілотам доводилося керувати судном майже наосліп. Керівник польотів дізнався про план “Килим”, коли вже було пізно.

Романчук Микола

Recent Posts

Податок на нерухомість 2025 року: хто і скільки повинен платити та які будуть штрафи

У першому півріччі 2025 року Державна податкова служба повинна повідомити власників нерухомого майна про необхідність…

7 хв. ago

З початку війни знизилася довіра українців до всіх інституцій влади – опитування

З початку повномасштабної війни різко знизилася довіра українців до всіх інституцій влади. Про це свідчить…

16 хв. ago

Українців по-новому заманюють у ТЦК: штраф – більше не проблема

9 січня Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт № 12093. Він передбачає зниження штрафів…

24 хв. ago

Перемога Росії у війні коштуватиме США дорожче, ніж витрати на військову допомогу Україні

Такий сценарій змусить Пентагон збільшити п’ятирічний план витрат з 4,4 трильйона доларів до 5,2 трильйона,…

31 хв. ago

Фіцо розширив перелік погроз Україні через припинення транзиту російського газу

Очільник уряду Словацької Республіки Роберт Фіцо вирішив посилити перелік своїх погроз на адресу України через…

40 хв. ago

Затримано власника онлайн-казино Pin-Up, яке підозрюється у відмиванні російських грошей

Затримано номінального власника онлайн-казино Pin-Up Ігоря Зотька. Йому готується клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під…

49 хв. ago