У Китаї запрацювало перше у світі шосе з нульовим викидом вуглецю

У Китаї відкрито для руху першу велику ділянку шосе Цзінань-Хефей протяжністю 152,7 км, яка умовно поглинає більше викидів вуглекислого газу, ніж виробляє. Різниця між викидами та поглинанням CO 2 на цьому відрізку досягає 9 тис. тонн на рік. У Китаї мріють, що цей досвід можна буде поширити на всі швидкісні магістралі країни, довжина яких досягла 184 тис. км. і щорічно зростає на 6 тис. км. Про це пише pv magazine.

Автотранспорт та особливо вантажівки залишається значним джерелом викидів парникових газів. Це також стосується придорожньої інфраструктури – заправок, зон обслуговування машин та відпочинку громадян у дорозі, а також усіх можливих будівель від комунальних до житлових. Шосе Цзінань-Хефей (G35) враховує більшість із цих факторів і, по можливості, компенсує їх.

Проєктом екологічно чистої швидкісної траси займалася компанія Shandong Hi-Speed ​​Group (SDHS). Вибрану заздалегідь ділянку розширили до восьми смуг.

Електричне живлення вздовж зеленої ділянки траси здійснюється за рахунок відновлюваних джерел – сонця та вітру. Сонячними панелями оснащені стіни будівель, навіси для транспорту, естакади та все, де це має практичне значення. Також передбачено підзарядку електромобілів. Вітроелектростанції також беруть участь у виробленні енергії у вигляді невеликих розставлених уздовж дороги вітряків. Зрештою, використовується геотермальна енергія у вигляді теплових насосів, яка забезпечує опалення будівель.

Загальна потужність сонячних панелей уздовж траси сягає 30 МВт. Річне виробництво панелей становить 33 ГВт·год. Для нічного використання електрики створено мережу накопичувачів загальною потужністю 9 МВт та ємністю 18 МВт·год. Електричні мережі на «зеленій» ділянці траси здебільшого локальні.

Слід додати, що основним поглиначем CO 2 в районі екологічно чистої траси є зелені насадження. Всі інші заходи, включаючи методи будівництва будівель, спрямовані на зниження викидів. Цей захід допомагає оптимізувати обслуговування шосе і також призводить до зниження зайвих викидів.

Згідно з розрахунками, зелена ділянка шосе щорічно викидає в атмосферу 13600 т вуглецю. Реалізовані у ньому технології чистої енергетики дозволяють компенсувати викиди на 22 500 т на рік, що призведе до скорочення викидів на 9 тис тонн на рік.

Коломієць Надія

Recent Posts

В Україні ввели спеціальний порядок закриття ФОП: у чому причина

В останній день 2024 року Кабінет міністрів України врегулював питання закриття ФОП. Він діятиме в…

4 хв. ago

Будуть мати хороші оцінки: науковці пояснили, скільки потрібно спати дітям

Стабільний і повноцінний відпочинок — це один з основних чинників ефективності дітей в школі. Скільки…

8 хв. ago

Вже по 200 грн: основний продукт у кожному будинку став предметом розкоші

Очікується, що ціни на часник в Україні залишаться високими через суттєвий дефіцит. Тим часом у…

10 хв. ago

Придністров’я без газу та світла: влада пропонує мешканцям грітись дровами

У Придністров’ї через відсутність газу мешканців закликають обігріватися дровами. Влада регіону заявила, що ситуація не…

13 хв. ago

Військовий, який загинув у Tesla Cybertruck в США, залишив записку, – AP

Американський солдат Метью Лівелсбергер, який загинув 1 січня від вибуху в Tesla Cybertruck біля готелю в Лас-Вегасі,…

17 хв. ago

Українцям нараховують третю платіжку за газ: чому платити треба більше

У "Нафтогаз" повідомили споживачам, що у 2025 році їм буде нарахована третя платіжка за газ.…

19 хв. ago