Китай почав захищати внутрішній ринок від російського вугілля, що ринув туди після введення європейського ембарго, і згортати роботу з компаніями, які потрапили під санкції США.
В результаті російські продажі впали в січні–лютому на 22% порівняно з аналогічним періодом 2023 р. до 11,5 млн. тонн, повідомляє Bloomberg з посиланням на свіжі митні дані.
З початку цього року Пекін повернув імпортне мито на російське вугілля. Обмеження торкнулися лише Росії. Постачання продовжували нарощувати Індонезія (найбільший постачальник Китаю) та Австралія, внаслідок чого сукупний імпорт вугілля за перші два місяці цього року зріс на 23%.
Китай скасував мита у травні 2022 р., побоюючись дестабілізації на енергетичних ринках внаслідок війни, розв’язаної Володимиром Путіним в Україні. Євросоюз і Великобританія запровадили ембарго на закупівлі російського вугілля вже у серпні 2022 р., і вітчизняним компаніям довелося терміново переорієнтувати значну частину поставок на схід.
Максимального обсягу сукупний експорт російського вугілля до Азії (Індія теж наростила його закупівлі) досяг у квітні 2023 р., коли, за даними Kpler, було продано 14,69 млн. тонн. Потім постачання скорочувалися, і в лютому цього року, за оцінкою компанії, впали на 21,6% порівняно з лютим 2023 р. – до 8,48 млн. тонн вугілля всіх марок.
Далекосхідні підприємства очікують подальшого зниження цін «через скорочення попиту на ключових ринках збуту, а також введення в січні імпортних мит на російське вугілля в одній із країн Азії», йдеться у лютневому огляді регіональної економіки ЦБ РФ (у січні вартість вугілля, що відправляється з далекосхідних портів на ринки Азії, що знизилася на 10% до IV кварталу 2023 р. і на третину — до IV кварталу 2022 р.). У Сибіру вугільні компанії скоротили видобуток, відчуваючи складнощі з експортом у частині як логістики, так і ринкової кон’юнктури: у грудні видобуток впав на 16%, пише ЦБ.
Ситуація ускладнюється тим, що у лютому США ввели санкції проти СУЕКу, найбільшого виробника вугілля в Росії, та «Мечела». Це підірвало бажання працювати з ними китайських клієнтів, оскільки вони побоюються вторинних санкцій, які можуть обмежити їхній доступ до фінансових та транспортних послуг, пише Bloomberg.
“З огляду на політичну невизначеність, російський імпорт може залишитися на нинішніх рівнях”, – сказав у середу на прес-брифінгу Фен Хуамінь , аналітик Китайської асоціації транспортування та дистрибуції вугілля.
Тимчасова слідча комісія з питань порушення законодавства в Міноборони та ЗСУ рік вивчала ситуацію у…
Ви думаєте, що листопад — це час для гарячого чаю та затишних пледів? А ось…
Ситуація з обстрілами та пошкодженнями АЕС в Україні викликає занепокоєння. Так, під час ворожих обстрілів…
Після удару балістичною ракетою по Україні, росіяни почали поширювати карту на якій позначили європейські міста…
Серед частини британського суспільства розростається невдоволення після того, як з'ясувалося, у що обійшлася коронація короля Чарльза…
В Україні триває війна і питання посилення мобілізації виникає повсякчас. По нестачу бійців говорять військові,…