Названо 10 професій, які зникнуть найближчими роками

Технології розвиваються безпрецедентними темпами, і ринок праці стрімко змінюється. Автоматизація, штучний інтелект і зміна вподобань споживачів призводять до виникнення нових професій, інші ж – застарівають.

За деякими прогнозами, багато колись популярних професій можуть зникнути у 2030-х роках. New Trader U назвало 10 із них.

1. Таксисти

Поява автомобілів з автопілотом має здійснити революцію в транспортній галузі, і водії таксі – одні з тих, хто, найімовірніше, постраждає. Компанії активно інвестують у технології, які потенційно можуть повністю замінити таксистів.

2. Касири

Системи самообслуговування та автоматизовані платіжні рішення стають дедалі поширенішими в роздрібних магазинах, поступово усуваючи необхідність у традиційній ролі касира. Ці технології забезпечують економію коштів для підприємств і підвищують зручність для покупців.

3. Турагенти

Поява платформ онлайн-бронювання і просунутих чат-ботів зробила роль турагентів не такою вже й важливою при плануванні відпустки. Тепер мандрівники можуть легко бронювати рейси, готелі та путівки без посередників. Зручність і доступність цих цифрових інструментів значно знизили залежність від традиційних туристичних агентів.

4. Операціоністи банків

Розвиток онлайн-банкінгу, мобільних застосунків і банкоматів значно скорочує потребу в банківських послугах, які надаються під час відвідування банку. Клієнти тепер можуть легко управляти своїми рахунками і здійснювати різні фінансові операції, не виходячи з дому.

У міру того як банки інвестуватимуть у цифрову інфраструктуру і просуватимуть онлайн- і мобільний банкінг, попит на послуги операціоністів знижуватиметься.

5. Фахівці з введення даних

Досягнення в галузі автоматизації та штучного інтелекту призвели до створення інструментів, здатних виконувати завдання з введення даних більш ефективно і точно, ніж це може зробити людина. Ці технології можуть обробляти величезні обсяги даних, усувати помилки і працювати цілодобово.

6. Працівники складів

На складах дедалі частіше використовують роботів із сучасними датчиками та штучним інтелектом для управління запасами, сортування товарів і складання замовлень. Використання роботів на складах підвищує ефективність, знижує ризик людських помилок і зводить до мінімуму необхідність у співробітниках. У міру розвитку робототехніки роль працівників складу, найімовірніше, зменшуватиметься.

7. Телемаркетологи

З появою автоматизованих систем обдзвону і ботів для обслуговування клієнтів, керованих штучним інтелектом, робота телемаркетологів застаріває. Технології можуть обробляти велику кількість дзвінків, надавати персоналізовані відповіді та працювати 24 години на добу 7 днів на тиждень.

У міру того як чат-боти зі штучним інтелектом дедалі краще розумітимуть і задовольнятимуть потреби клієнтів, необхідність у телемаркетологах значно знизиться.

8. Ресепшіоністи

Готелі та офіси дедалі частіше впроваджують автоматизовані системи реєстрації та рішення для обслуговування клієнтів на основі штучного інтелекту, скорочуючи потребу в співробітниках на ресепшені. У міру того, як ці технології ставатимуть дедалі досконалішими й ширше розповсюджуватимуться, роль адміністраторів, найімовірніше, зменшуватиметься.

9. Коректори

Інструменти на основі штучного інтелекту стають дедалі досконалішими у виявленні граматичних помилок, поліпшенні структури речень і підвищенні загальної якості тексту.

Оскільки компанії та приватні особи дедалі більше покладаються на ці автоматизовані рішення для поліпшення текстів, очікується, що потреба в коректорах знижуватиметься. Економія коштів і послідовність, яку забезпечують інструменти коректури на базі ШІ, роблять їх привабливою альтернативою ручній коректурі.

10. Майстри з ремонту годинників

Перехід людей на смарт-годинники і довговічні цифрові годинники в поєднанні зі зміною переваг споживачів знижує попит на традиційні послуги з ремонту годинників. Сучасні годинники відрізняються підвищеною міцністю і функціональністю, що знижує потребу в частому ремонті.

Крім того, широке поширення смарт-годинників змінило очікування споживачів, і багато хто з них у разі виникнення проблем віддає перевагу заміні, а не ремонту.

Ольга Степанова

Recent Posts

В Україну можуть повернути ядерну зброю — The New York Times

Кілька західних чиновників обговорюють повернення ядерної зброї в Україну як частину обговорень щодо гарантій безпеки для країни. Це…

9 хв. ago

Без боргів і з великою зарплатою: набувають чинності нові правила бронювання від мобілізації

Зміни у правилах бронювання з 1 грудня значно зміняться, тому отримати броню буде не так все й…

17 хв. ago

Удар “Орєшніка”: Україні немає чим відповісти на цей клас зброї, – NYT

Удар міжконтинентальною ракетою по Дніпру був спробою Росії послати Україні та Заходу максимально потужний сигнал. Однак…

24 хв. ago

Афера на сотні мільйонів гривень: що не так зі встановленням сонячних батарей

В Києві масштабують проєкт підготовки до зими в умовах нестачі електроенергії — встановлюють сонячні панелі…

33 хв. ago

У ОAE виготовлено найбільший зливок золота у світі

Золотий зливок із рекордною вагою 300 кілограмів був виготовлений у ОАЕ. Його внесли до Книги рекордів…

42 хв. ago

Лукашенко погрожує вимкнути інтернет, якщо за нього не проголосують на виборах

Самопроголошений президент Білорусі Олександр Лукашенко заявив, що у разі протестів на президентських виборах взимку 2025 року в…

50 хв. ago