Підводні тунелі діють як дороги, побудовані під водою, і їх створення — це унікальний прояв інженерного мистецтва. По всьому світу побудовано безліч підводних тунелів, які служать життєво важливими зв’язками в регіональній інфраструктурі.
Видання Interesting Engineering пропонує познайомитися з п’ятьма одними з найдовших підводних транспортних артерій у світі.
Сейканський тунель, який з’єднує японські острови Хонсю та Хоккайдо, є найдовшим у світі підводним залізничним тунелем. Його виникнення сягає 1954 року, коли пороми були основним видом транспорту між островами Хонсю та Хоккайдо.
Сейканський тунель побудували 1988 року, і він має довжину 53,85 кілометра та розташований на глибині 240 метрів нижче за рівень моря. Тунель включає в себе дві станції, які є першими залізничними станціями, побудованими під водою.
Євротунель, тобто тунель під протокою Ла-Манш, має довжину 50,49 кілометра та з’єднує Велику Британію і Францію. Обидві країни домовилися про створення тунелю 1986 року, обравши залізничний тунель замість довгого мосту або комбінацію автомобільної та залізниці для з’єднання двох країн.
Будівництво почалося в 1987-88 роках і завершилося в 1991 році, а офіційне відкриття тунелю відбулося 6 травня 1994 року. Сьогодні через тунель переміщаються понад 10 мільйонів пасажирів щороку.
Проєкт тунелю під Ла-Маншем охоплює два одноколійні залізничні тунелі й один службовий тунель, що забезпечує двосторонній рух.
Tokyo Bay Aqua-Line об’єднує автомобільні та залізні дороги через тунель завдовжки 9,6 км, який проходить через Токійську затоку в Японії, а також надводний міст завдовжки 4,4 км. Тунель було відкрито 18 грудня 1997 року, і його маршрут містить ділянки штучних островів, які дарують унікальні враження від подорожі.
Система підводних тунелів Ryfast розташована в Норвегії та складається з двох тунелів загальною довжиною 14,3 км, розташованих під водою.
Будівництво системи тунелів тривало 10 років і включало викопування понад 2,5 млн кубічних метрів породи. Тунель Ryfast є найглибшим у світі підводним автомобільним тунелі, адже розміщений на глибині 292 метри нижче за рівень моря. Цей тунель було відкрито 2020 року.
Відкритий 2020 року підводний тунель Eysturoyartunnilin з’єднує острів Стреймой із островом Естурой на Фарерських островах і має довжину 11,2 км.
У найглибшій точці підводний тунель розташований на глибині 189 метрів. Він має унікальну мережу з трьох труб, але найцікавіша його частина — це барвисте перехрестя в центрі. Це перша та єдина у світі підводна кільцева розв’язка.
Камала Гарріс, несподівано для багатьох, випередила Дональда Трампа в Айові, здобувши 47% підтримки проти його…
У одній із лікарень Великої Британії в 1967 році випадково переплутали двох новонароджених. Про медичну…
Google оновив знімки на картах, через що випадково "засвітив" розміщення військових систем України. Керівник Центру…
Рівень заробітної плати в державних органах України демонструє величезну різницю між зарплатами чиновників та середнім…
Темпи мобілізації в Україні знижуються, що викликає занепокоєння у керівництва країни. Про це повідомив секретар…
Іноді трапляється, що військово-лікарська комісія (ВЛК) визнає особу придатною до військової служби, але через стан…