В умовах економічної кризи, спричиненої вторгненням в Україну, Росія спробувала відмовитися від торгівлі із Заходом і налагодити нові зв’язки з азіатськими державами – Китаєм та Індією – в обхід санкцій. Однак переорієнтувати торгові відносини і маршрути, що склалися десятиліттями, виявляється непросто, пише The Wall Street Journal .
Так, цього року США запровадили нові правила, які підвищують ризик штрафів для іноземних банків, які працюють із Росією. Ці вторинні санкції обмежили зростання торгівлі між Росією та її новими торговими партнерами.
Росії вдалося переорієнтувати постачання нафти
Нафту можна перевозити по всьому світу великими танкерами, а не стаціонарними трубопроводами. Таким чином, Росія змогла обійти нав’язане Заходом обмеження цін, перевозячи нафту на так званому тіньовому флоті застарілих танкерів, на які обмеження не діють.
З газом все складніше
Більшість російського експорту газу раніше йшла до Європи трубопроводами. При цьому Росія має лише обмежені трубопровідні потужності, що йдуть до Китаю, і досі Пекін заважав схваленню нового масштабного газопроводу між двома країнами.
Природний газ також можна зріджувати та перевозити на спеціалізованих танкерах, але можливості Росії у цій галузі обмежені. Крім того, санкції США щодо нового великого російського проекту з виробництва ЗПГ ще більше ускладнюють перспективи Москви, пише WSJ.
Затримки на залізниці сповільнюють експорт
Існуючі залізничні лінії не справляються з зростанням обсягів торгівлі Росії з Азією. В результаті вугільний сектор, який традиційно має пріоритетний доступ до залізниці, опинився під загрозою з боку інших вантажів, включаючи ліс, сталь та контейнерні перевезення. Експорт російського вугілля на ключовий китайський ринок та доходи бюджету, які він приносить, останніми місяцями стагнують, зазначає WSJ.
Доступ до ринків інших країн утруднений
Москва сподівалася, що зможе активізувати перевезення через Північний Льодовитий океан – цим маршрутом шлях із західних портів Росії до Японії займає близько 18 днів у порівнянні з 37 днями по Суецькому каналу. Однак санкції США перешкоджають можливості Москви отримати криголами, і за словами експертів, зростання обсягів вантажів, що прямують цим маршрутом, в останні роки зупинилося.
Росія також прагне вдвічі скоротити час експорту ринку Індії, використовуючи так званий транспортний коридор «Північ-Південь» через Іран. Проте відсутність залізничної інфраструктури в Ірані, обмеження щодо пропускної спроможності портів та невизначеність із джерелами фінансування затримують реалізацію планів щодо створення цього маршруту, кажуть експерти.
Санкції проти Росії
Рада ЄС 24 червня повідомила, що затвердила 14-й пакет санкцій проти Росії. Згідно з повідомленням, 116 юридичних та фізичних осіб потрапили під санкції. Загалом наголошувалося, що новий пакет націлений на важливі сектори російської економіки, такі як енергетика, фінанси та торгівля, та ускладнюють обхід обмежень ЄС.
Крім того, незабаром ЄС планує розглянути питання санкційного листа проти сірих торговців російською нафтою.
Раніше США запровадили санкції проти мережі з п’яти груп та однієї особи за здійснення платежів між Росією та Північною Кореєю для підтримки війни проти України.
У Швейцарії церква задля експерименту замінила у сповідальні священника на цифровий аватар Ісуса. Завдяки штучному інтелекту він…
Як стало відомо, що в Україні пенсіонери можуть користуватися пільгами на сплату земельного податку, але вони не поширюються на…
Продукти першої необхідності помітно подорожчали під тиском інфляції та інших факторів, а деякі торгові точки…
Згідно з недавнім аналізом Financial Times, мобілізаційний резерв України становить близько 3,7 млн чоловіків віком від 25…
В Україні почастішали випадки штрафування водіїв вживаних автомобілів, привезених зі США. Причина криється в технічних…
Останніми днями схоже, що у Москві з'явилася ще одна божевільна звичка. Після вечірніх лякалок Путіна,…