«Труба Медведчука». Екснардеп і його спільники отримали підозру

Правоохоронці зібрали докази, які доводять незаконність приватизації державного нафтопроводу «Самара – Західний напрямок», відомого як «Труба Медведчука». Нині про підозру повідомлено екснардепу Віктору Медведчуку та чотирьом представникам колишнього топменеджменту «Прикарпатзахідтрансу», які заволоділи та управляли нафтопроводом. Про це поінформувала СБУ.

Підозра оголошена за такими статтями Кримінального кодексу України:

  • ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 3 ст. 365-2 (зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги);
  • ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 28, ч. 2 ст. 384 (введення в оману суду або іншого уповноваженого органу);
  • ч. 3 ст. 27, ч. 5 ст. 191 (заволодіння чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене в особливо великих розмірах організованою групою);
  • ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 209 (організація набуття, володіння та використання коштів, внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів, вчинені організованою групою та в особливо великому розмірі).

За матеріалами справи, організатором схеми із незаконної приватизації виступив підозрюваний СБУ у державній зраді екснардеп Віктор Медведчук. Відповідно до наявних даних, він почав її реалізацію у 2015 році і діяв у чіткій координації з тодішнім вищим політичним керівництвом України та РФ.

До схеми Медведчук залучив третіх осіб, які у подальшому отримали керівні посади на підприємстві, що «приватизувало» нафтопровід.

За даними слідства, нафтопродуктопровід «Самара – Західний напрямок» після розпаду СРСР залишився у власності Росії. Починаючи з 2005 року, Україна через суди доводила своє право на володіння ним, і лише у 2014-2015 роках це право підтвердили Апеляційний і Вищий господарський суди. Утім, за підтримки тодішнього вищого керівництва України Медведчуку вдалося скасувати це рішення через Рівненський господарчий суд і оформити продаж нафтопродуктопроводу швейцарській компанії, яку фактично контролювали учасники схеми.

Як стверджують правоохоронці, після заволодіння «трубою» Медведчук та його спільники забезпечили її функціонування через підприємство «Прикарпатзахідтранс», а отримані прибутки виводили на рахунки афілійованих зарубіжних компаній та розподіляли між собою.

З травня 2019 року прокачування дизеля через нафтопровід було заблоковано для його повернення у державну власність, а правоохоронні органи досліджували законність приватизації. На початку 2024 року Верховний суд України остаточно визнав українську частину нафтопроводу державною власністю.

Ольга Степанова

Recent Posts

Штрафи для українських водіїв за радіо: кому та де загрожує покарання до 13 тис. грн

В Україні багато хто здивується, що за користування радіо у власному автомобілі можуть стягувати штрафи.…

5 хв. ago

З чим носити піджак у 2025 році: стильні “луки” від Дорофєєвої та Єфросиніної на кожен день

Піджак - це не просто класика, а один з головних трендів 2025 року. У новому…

14 хв. ago

Часу до 5 лютого: українці зобов’язані пройти ВЛК, інакше мають заплатити 17 тисяч гривень, хто має прийти

Військовозобов'язані громадяни України, які мають статус "обмежено придатних до військової служби", зобов'язані до 5 лютого…

23 хв. ago

Зарплати президентів. Скільки отримує Дуда, Зеленський, Шольц та інші світові лідери

Зарплата президента США вважається найвищою, хоча її сума не переглядалась вже понад декілька років. Президент…

31 хв. ago

«Військові небезпечні». Працівниця столичного хостелу відмовилася обслуговувати офіцерів ЗСУ

У столичному хостелі Hostel Vshokoladi відмовилися обслуговувати групу, у складі якої був речник Військово-морських сил…

40 хв. ago

Нардеп вивозив ухилянтів за кордон у ролі своїх водіїв: що про нього відомо

У суботу, 18 січня, правоохоронці повідомили чинному народному депутату України про підозру в організації незаконного…

49 хв. ago