В Україні можуть з’явитися платні дороги: названі області та ціна

Українцям розповіли, які дороги в країні хочуть зробити платними та якою може бути ціна.

Про це йдеться у статті hromadske.

В Україні кілька ділянок таких доріг. При цьому екс-заступник міністра інфраструктури Віктор Довгань звернув увагу на те, що для економічної доцільності платної дороги потрібно не менше 20 000 автомобілів на добу.

“У нас таких ділянок насправді не так багато”, – сказав він.

Зокрема, в Міністерстві розвитку громад спочатку планують зробити платним проїзд на шести відрізках. Йдеться про частини доріг загальною довжиною приблизно 1400 кілометрів:

  • частина дороги від Борисполя до Полтави,
  • відрізок від Києва до Рівного,
  • маршрут з Дніпра до Кривого Рогу та Миколаєва,
  • маршрут Ягодин – Ковель – Луцк,
  • маршрут Харків – Дніпро – Запоріжжя,
  • відрізок дороги від Херсона до Миколаєва.

Довгань також висловив думку, що можна знайти 5-10 ділянок, які могли б стати платними. Наприклад, це новий мостовий перехід у Кременчуці, майбутня Велика Кільцева у Києві, дорога з Краківця до Львова. Також серед варіантів – поєднати Житомирську та Одеську траси.

При цьому ще у грудні 2020 року Кабмін встановив максимальний розмір такої плати:

  • для мотоциклів, легкових автомобілів, мікроавтобусів та вантажівок масою до 3,5 тонни максимальний тариф становить 0,023 євро за кілометр (1 гривня за кілометр);
  • для вантажівок габариту від 3,5 до 12 тонн та автобусів – 0,045 євро (2 гривні);
  • для вантажівок понад 12 тонн, великих автобусів та автопоїздів – 0,133 євро (5,84 гривні).

“Вартість проїзду на платних дорогах або ділянках для приватних автомобілів визначатиметься оператором (це може бути “Укравтодор”, обласна адміністрація або інша сторона, яка володіє дорогою). Цілком ймовірно, що з урахуванням транспортного попиту, але не більше, ніж у постанові Кабміну про граничної вартості, але не менше, ніж потрібно для повернення інвестицій”, – наголосив експерт з транспортного моделювання Дмитро Беспалов.

До того ж, він заспокоює, що наразі про платні дороги для користувачів приватного транспорту не йдеться. Плату за користування вже наявними дорогами пропонують запровадити насамперед для фур.

Ткаченко Валентина

Recent Posts

РФ закрила повітряний простір над Капустіним Яром: Путін вдарить по Україні своїм “Орєшніком”?

Закриття повітряного простору над російським полігоном Капустин Яр змусила багатьох українців насторожитися. Чи не готується…

7 хв. ago

Чорна п’ятниця, 13 грудня: світла не буде – Укренерго ввело нові графіки відключень

Здавалося б, чорна п’ятниця – час знижок та шаленого шопінгу. Але 13 грудня для багатьох…

14 хв. ago

У Польщі запустили нову програму допомоги українським біженцям

Фундація Habitat for Humanity Poland запустила програму "Крок Додому". Вона створена для українців, яким важко…

21 хв. ago

Не подобається школа чи вчитель: незадоволеними батьками займеться спеціальна служба

У кожного бували ситуації, коли шкільне життя дитини викликає чимало запитань та навіть роздратування. Іноді…

23 хв. ago

“Просто стираємо нашу націю в нуль”: у Раді пояснили, що не так з мобілізацією

Новина про можливе зниження мобілізаційного віку викликала шквал емоцій та занепокоєння в суспільстві. Чи не…

33 хв. ago

Росія починає штурм Покровська: яке завдання поставили окупантам

Загроза прориву росіян до Покровська в рази збільшується. Підтвердженням цього є те, що ворожу ДРГ…

45 хв. ago