Росія глушить сигнал GPS над Європою: подробиці вас шокують

Літаки, що пролітають над Балтійським регіоном, стикаються з випадками глушіння GPS-сигналів. Росію вважають винуватицею цих проблем.

Про це повідомляє Politico.

“Епізоди відключення електроенергії, відомі як глушіння GPS, відбуваються регулярно від початку війни в Україні 2022 року”, – пише видання.

Politico уточнює, що перешкоди сконцентровані в Калінінградській області РФ.

“Росія регулярно атакує літаки, пасажирів і суверенну територію країн НАТО”, – сказала президентка Фонду стійкої навігації та синхронізації Дана Говард. Вона назвала ці випадки реальними загрозами і нагадала про те, як під час випадкового глушіння 2019 року пасажирський літак ледь не врізався в гору.

Агентство авіаційної безпеки ЄС вивчає це питання, але поки регулятори заявляють, що проблеми з GPS не становлять небезпеки для польотів.

Збої в роботі GPS зростають

Випадки перешкод, про які повідомляють пілоти, неухильно зростають від січня 2022 року. Про це говорить європейська організація з безпеки аеронавігації, яка отримує звіти від пілотів через свою систему добровільного повідомлення про інциденти EVAIR.

“Протягом перших двох місяців 2024 року EVAIR зафіксувала значне зростання кількості повідомлень про збої в роботі GPS. В абсолютних цифрах ми отримали 985 відключень GPS порівняно з 1371 за весь 2023 рік”, – повідомили в Євроконтролі.

Там додали, що за перші два місяці цього року інцидентів було майже всемеро більше, ніж за перші два місяці 2023 року.

Приклад Ізраїлю

Politico пише, що торік Ізраїль почав глушити й підробляти сигнали GPS на кордоні з Ліваном, щоб захистити свою територію від ракетних обстрілів Хезболли.

Нещодавно ізраїльські перешкоди спричинили проблеми для цивільної авіації Лівану. Повідомлялося про те, що літаки, які прямували до Бейрута, були змушені повернути назад через вимкнення сигналу.

“Хоча перешкоди можуть збивати з пантелику, вони не становлять істотного ризику для безпеки. Літак може безпечно пересуватися земною кулею без GPS”, – сказав директор з безпеки польотів і технічних операцій у вестибюлі авіакомпанії IATA Стюарт Фокс.

Ольга Степанова

Recent Posts

Ще пара обстрілів, і темрява стане нормою: експерт про реальність зими без світла

Україна готується до суворої зими, але, за словами експерта з питань ЖКГ Олега Попенка, готовність…

2 години ago

Їж і молодій: 7 фруктів, які уповільнюють старіння краще за креми від зморшок

Кажуть, що вічна молодість — це міф. Але хто сказав, що її не можна продовжити?…

2 години ago

Де в Європі туристів обкрадають найчастіше: список найнебезпечніших країн

Європа приваблює мільйони туристів щороку, але за мальовничими краєвидами та величними пам’ятками часто ховаються кишенькові…

2 години ago

Батьки Бреда Пітта вже вісім років у сімейній ізоляції через Анджеліну Джолі

Голлівудські зірки розлучилися у 2016 році після 12 років сімейного життя. У Анджеліни та Бреда шестеро…

2 години ago

Рубль “злякався” нових погроз Путіна: валюта Росії досягла історичного дна

Російський рубль знову пішов у круте піке. 23 листопада офіційний курс валюти впав до 102,5…

2 години ago

В Україні планують різко збільшити виплати при народженні дитини

Україна готується до істотних змін у системі підтримки сімей з дітьми. Верховна Рада розглядає два…

2 години ago