Росія глушить сигнал GPS над Європою: подробиці вас шокують

Літаки, що пролітають над Балтійським регіоном, стикаються з випадками глушіння GPS-сигналів. Росію вважають винуватицею цих проблем.

Про це повідомляє Politico.

“Епізоди відключення електроенергії, відомі як глушіння GPS, відбуваються регулярно від початку війни в Україні 2022 року”, – пише видання.

Politico уточнює, що перешкоди сконцентровані в Калінінградській області РФ.

“Росія регулярно атакує літаки, пасажирів і суверенну територію країн НАТО”, – сказала президентка Фонду стійкої навігації та синхронізації Дана Говард. Вона назвала ці випадки реальними загрозами і нагадала про те, як під час випадкового глушіння 2019 року пасажирський літак ледь не врізався в гору.

Агентство авіаційної безпеки ЄС вивчає це питання, але поки регулятори заявляють, що проблеми з GPS не становлять небезпеки для польотів.

Збої в роботі GPS зростають

Випадки перешкод, про які повідомляють пілоти, неухильно зростають від січня 2022 року. Про це говорить європейська організація з безпеки аеронавігації, яка отримує звіти від пілотів через свою систему добровільного повідомлення про інциденти EVAIR.

“Протягом перших двох місяців 2024 року EVAIR зафіксувала значне зростання кількості повідомлень про збої в роботі GPS. В абсолютних цифрах ми отримали 985 відключень GPS порівняно з 1371 за весь 2023 рік”, – повідомили в Євроконтролі.

Там додали, що за перші два місяці цього року інцидентів було майже всемеро більше, ніж за перші два місяці 2023 року.

Приклад Ізраїлю

Politico пише, що торік Ізраїль почав глушити й підробляти сигнали GPS на кордоні з Ліваном, щоб захистити свою територію від ракетних обстрілів Хезболли.

Нещодавно ізраїльські перешкоди спричинили проблеми для цивільної авіації Лівану. Повідомлялося про те, що літаки, які прямували до Бейрута, були змушені повернути назад через вимкнення сигналу.

“Хоча перешкоди можуть збивати з пантелику, вони не становлять істотного ризику для безпеки. Літак може безпечно пересуватися земною кулею без GPS”, – сказав директор з безпеки польотів і технічних операцій у вестибюлі авіакомпанії IATA Стюарт Фокс.

Ольга Степанова

Recent Posts

Розкриття банківської таємниці в Україні: експерт пояснив, в чому криється небезпека

Ідея міністра фінансів Сергія Марченка про розкриття банківської таємниці в Україні має низку загроз. Таке рішення може…

6 хв. ago

ЗМІ розповіли про штраф сина Порошенка: сума може збільшитись

Військовозобов'язаному синові народного депутата Петра Порошенка Олексію, нібито загрожує штраф через неявку за військовим порядком.…

16 хв. ago

Меркель висловила сумнів, що Україна може зберегти незалежність

Україна без підтримки США та НАТО не зможе зберегти свою незалежність після нападу Росії. Таку думку висловила колишня…

25 хв. ago

283 000 грн: в Україні британський кіт коштує, як новий автомобіль

На спеціалізованих порталах, зокрема на популярному сайті OLX, часто публікуються оголошення про продаж елітних порід тварин, що…

33 хв. ago

Штрафи для українських водіїв за радіо: кому та де загрожує покарання до 13 тис. грн

В Україні багато хто здивується, що за користування радіо у власному автомобілі можуть стягувати штрафи.…

40 хв. ago

З чим носити піджак у 2025 році: стильні “луки” від Дорофєєвої та Єфросиніної на кожен день

Піджак - це не просто класика, а один з головних трендів 2025 року. У новому…

49 хв. ago