Росія глушить сигнал GPS над Європою: подробиці вас шокують

Літаки, що пролітають над Балтійським регіоном, стикаються з випадками глушіння GPS-сигналів. Росію вважають винуватицею цих проблем.

Про це повідомляє Politico.

“Епізоди відключення електроенергії, відомі як глушіння GPS, відбуваються регулярно від початку війни в Україні 2022 року”, – пише видання.

Politico уточнює, що перешкоди сконцентровані в Калінінградській області РФ.

“Росія регулярно атакує літаки, пасажирів і суверенну територію країн НАТО”, – сказала президентка Фонду стійкої навігації та синхронізації Дана Говард. Вона назвала ці випадки реальними загрозами і нагадала про те, як під час випадкового глушіння 2019 року пасажирський літак ледь не врізався в гору.

Агентство авіаційної безпеки ЄС вивчає це питання, але поки регулятори заявляють, що проблеми з GPS не становлять небезпеки для польотів.

Збої в роботі GPS зростають

Випадки перешкод, про які повідомляють пілоти, неухильно зростають від січня 2022 року. Про це говорить європейська організація з безпеки аеронавігації, яка отримує звіти від пілотів через свою систему добровільного повідомлення про інциденти EVAIR.

“Протягом перших двох місяців 2024 року EVAIR зафіксувала значне зростання кількості повідомлень про збої в роботі GPS. В абсолютних цифрах ми отримали 985 відключень GPS порівняно з 1371 за весь 2023 рік”, – повідомили в Євроконтролі.

Там додали, що за перші два місяці цього року інцидентів було майже всемеро більше, ніж за перші два місяці 2023 року.

Приклад Ізраїлю

Politico пише, що торік Ізраїль почав глушити й підробляти сигнали GPS на кордоні з Ліваном, щоб захистити свою територію від ракетних обстрілів Хезболли.

Нещодавно ізраїльські перешкоди спричинили проблеми для цивільної авіації Лівану. Повідомлялося про те, що літаки, які прямували до Бейрута, були змушені повернути назад через вимкнення сигналу.

“Хоча перешкоди можуть збивати з пантелику, вони не становлять істотного ризику для безпеки. Літак може безпечно пересуватися земною кулею без GPS”, – сказав директор з безпеки польотів і технічних операцій у вестибюлі авіакомпанії IATA Стюарт Фокс.

Ольга Степанова

Recent Posts

Бетонні блоки та заборони: жителі Ібіци оголосили війну туристам

Туристам — стоп! Жителі Ібіци вирішили, що з них досить натовпів і шуму, й закрили…

49 хв. ago

Чому астронавтка, яка провела в космосі 9 місяців, постаріла на десять років

Коли 59-річна астронавтка NASA Суніта "Суні" Вільямс повернулася на Землю після 288 днів, проведених у…

58 хв. ago

Жінці 16 років відмовляються видати паспорт через “несерйозне” ім’я: як її звати

У Великій Британії жінці 16 років відмовляють у видачі нового паспорта, заявляючи, що нове ім'я…

1 годину ago

ТЦК дізнається про ухилянтів: як знаходять дані про тих, хто ніколи не був на обліку

З літа 2024 року військовий реєстр "Оберіг" почав збирати дані про всіх чоловіків віком від…

1 годину ago

ПриватБанк блокує карти за зняття готівки у розмірі 500-700 гривень – в чому справа

Чоловік незадоволений тим, що у ПриватБанку кожен платіж потрібно підтверджувати. Він звинувачує фінустанову в блокуванні карток за…

1 годину ago

“Стануть золотими”: в Україні злетять тарифи на вивіз сміття

Законопроєкт 6013, що передбачає приватизацію комунальних підприємств України, може призвести до значного зростання тарифів на вивіз…

1 годину ago