Росія глушить сигнал GPS над Європою: подробиці вас шокують

Літаки, що пролітають над Балтійським регіоном, стикаються з випадками глушіння GPS-сигналів. Росію вважають винуватицею цих проблем.

Про це повідомляє Politico.

“Епізоди відключення електроенергії, відомі як глушіння GPS, відбуваються регулярно від початку війни в Україні 2022 року”, – пише видання.

Politico уточнює, що перешкоди сконцентровані в Калінінградській області РФ.

“Росія регулярно атакує літаки, пасажирів і суверенну територію країн НАТО”, – сказала президентка Фонду стійкої навігації та синхронізації Дана Говард. Вона назвала ці випадки реальними загрозами і нагадала про те, як під час випадкового глушіння 2019 року пасажирський літак ледь не врізався в гору.

Агентство авіаційної безпеки ЄС вивчає це питання, але поки регулятори заявляють, що проблеми з GPS не становлять небезпеки для польотів.

Збої в роботі GPS зростають

Випадки перешкод, про які повідомляють пілоти, неухильно зростають від січня 2022 року. Про це говорить європейська організація з безпеки аеронавігації, яка отримує звіти від пілотів через свою систему добровільного повідомлення про інциденти EVAIR.

“Протягом перших двох місяців 2024 року EVAIR зафіксувала значне зростання кількості повідомлень про збої в роботі GPS. В абсолютних цифрах ми отримали 985 відключень GPS порівняно з 1371 за весь 2023 рік”, – повідомили в Євроконтролі.

Там додали, що за перші два місяці цього року інцидентів було майже всемеро більше, ніж за перші два місяці 2023 року.

Приклад Ізраїлю

Politico пише, що торік Ізраїль почав глушити й підробляти сигнали GPS на кордоні з Ліваном, щоб захистити свою територію від ракетних обстрілів Хезболли.

Нещодавно ізраїльські перешкоди спричинили проблеми для цивільної авіації Лівану. Повідомлялося про те, що літаки, які прямували до Бейрута, були змушені повернути назад через вимкнення сигналу.

“Хоча перешкоди можуть збивати з пантелику, вони не становлять істотного ризику для безпеки. Літак може безпечно пересуватися земною кулею без GPS”, – сказав директор з безпеки польотів і технічних операцій у вестибюлі авіакомпанії IATA Стюарт Фокс.

Ольга Степанова

Recent Posts

Гучний скандал у ТЦК: у Волинському центрі комплектування пояснили причину бунту

Бунт у ТЦК намагався підняти в минулому засуджений громадянин — це провокація, яка матиме наслідки.…

5 хв. ago

Польща зібралася перекрити кордон з Україною

Прикордонний пункт пропуску Медика-Шегині буде закрито для вантажівок із завтрашнього дня з 9:00, оскільки польські…

14 хв. ago

Американський мільярдер планує придбати “Північний потік-2”, – WSJ

Американський мільярдер Стівен Лінч, який має бізнес у Росії, звернувся до уряду США з проханням дозволити…

22 хв. ago

“Буде те саме, що з Фаріон”. Глава “Братства” Корчинський заявив, що йому загрожують

Голова "Братства" Дмитро Корчинський заявив, що його хочуть вбити. Про це він сказав у відеозверненні.…

31 хв. ago

У 117 бригаді після скандалу та публічних скарг бійців зняли керівництво 155 батальйону

У 117 бригаді після скандалу та публічних скарг бійців зняли керівництво 155 батальйону. З квітня…

40 хв. ago

Ексміністр Милованов звинуватив у погрозах відому журналістку Соколову: деталі скандалу

Колишній міністр економіки України, президент Київської школи економіки (КШЕ) Тимофій Милованов заявив, що журналістка Яніна Соколова нібито…

48 хв. ago