США розробляють новий “літак судного дня”, що витримує удари ядерного вибуху

Компанія Boeing підтвердила, що ВПС США виключили її із конкурсу на розробку наступника літака E-4B Nightwatch. Це рішення стало несподіванкою і може вплинути на перебіг боротьби за створення нового літака, відомого як “Літак Судного дня” через його здатність пережити ядерну війну, пише РБК.

В результаті приватний оборонний підрядник Sierra Nevada Corp залишиться єдиною компанією, яка публічно претендує на контракт на створення Центру Survivable Airborne Operations Center (SAOC), який замінить флот, який використовувався з 1970-х років.

ВПС США планують виділити 889 мільйонів доларів у 2024 фінансовому році на продовження розробки нового центру SAOC. ВВС планують витратити на цю програму 8,3 мільярда доларів до 2028 фінансового року.

Нині ВПС США експлуатують чотири літаки E-4B, один з яких постійно перебуває у стані готовності до вильоту. Ці літаки, засновані на авіалайнерах Boeing 747-200, були збудовані в 1970-х роках і поступово старіють. У зв’язку з цим ВПС США планують вивести їх з експлуатації на початку 2030-х років.

Літак Судного дня – це повітряний командний пункт (ВКП), призначений для управління збройними силами США у разі ядерної війни.

Літак витримує удари ядерного вибуху завдяки посиленій конструкції. Він також оснащений захистом від електромагнітного імпульсу (ЕМІ), який захищає його від дії радіоактивного випромінювання.

Всередині літака знаходиться великий комплекс обладнання, який дозволяє вищому командуванню США керувати збройними силами за умов ядерної війни. Літак оснащений сучасними засобами зв’язку, які дозволяють йому підтримувати зв’язок із різними частинами світу. Він також оснащений системами керування зброєю, які дозволяють йому контролювати повітряні та наземні сили.

Літак E-4B зазвичай знаходиться у постійній готовності до вильоту. Він може бути піднятий у повітря протягом декількох хвилин після отримання сигналу про ядерну атаку. Літак може перебувати у повітрі протягом кількох днів, що дозволяє йому продовжувати функціонувати навіть за умов руйнування інфраструктури.

Ольга Степанова

Recent Posts

Сповідь без священника. У Швейцарії церква встановила цифровий аватар Ісуса

У Швейцарії церква задля експерименту замінила у сповідальні священника на цифровий аватар Ісуса. Завдяки штучному інтелекту він…

2 години ago

Забудьте про пільги: пенсіонерів зроблять ще біднішим – за що тепер змусять заплатити

Як стало відомо, що в Україні пенсіонери можуть користуватися пільгами на сплату земельного податку, але вони не поширюються на…

2 години ago

Грабіжницькі націнки: магазини штучно завищують ціни на основні продукти

Продукти першої необхідності помітно подорожчали під тиском інфляції та інших факторів, а деякі торгові точки…

2 години ago

Від мобілізації не втекти: дані, які важко заперечити – скільки українців ще призвуть

Згідно з недавнім аналізом Financial Times, мобілізаційний резерв України становить близько 3,7 млн ​​чоловіків віком від 25…

2 години ago

За американське авто можуть відібрати права: на що звернути увагу

В Україні почастішали випадки штрафування водіїв вживаних автомобілів, привезених зі США. Причина криється в технічних…

2 години ago

Відповідь обов’язково буде: у Москві брязкають зброєю, сиплють погрозами та лякають світ Путіним

Останніми днями схоже, що у Москві з'явилася ще одна божевільна звичка. Після вечірніх лякалок Путіна,…

2 години ago