Епічне кришево: чим завершилися перші перегони гоночних болідів без водіїв

В Абу-Дабі пройшли перші перегони повністю автономних болідів. Змагання під назвою A2RL відбулись на автодромі Yas Marina Circuit. “Фішкою” перегонів була не лише автономність: усі учасники змагань використовували однакові боліди Dallara Super Formula. Це зробило перегони, з одного боку, менш видовищними, а з іншого – подарувало кожній з команд рівні шанси.

За винятком Формули 1, Dallara Super Formula є одними з найшвидших формульних болідів молодших серій. Вони обладнання 2,0-літровими чотирициліндровими двигунами з турбонаддувом, що видає 550 к.с., що працює в парі з шестиступеневою коробкою передач. Замість водія, болідами A2RL керує автономний стек. Він складається з 360-градусної камери, датчиків, комп’ютерів, та технології LiDAR, що допомагає “бачити” трасу та обирати оптимальну траекторію.

Оскільки апаратне забезпечення було ідентичним для всіх конкурентів, важливим аспектом стало програмне забезпечення для цього обладнання, яке команди створювали самостійно. І тут змагалися вже команди автоспортивних інженерів та програмістів – з ОАЕ, Китаю, Сінгапуру, Німеччини, Угорщини, Італії та США.

Всього в змаганнях брало участь 8 команд. За регламентом, кваліфікуватись на перегони могли лише 4 з них. Головний приз – 2,25 млн доларів. Дистанція заїзду становила всього 8 кіл, і це небагато (перегони Формули 1 в Абу-Дабі мають дистанцію в 58 кіл), втім, навіть ці кола автономні боліди не проїхали без пригод.

На четвертому колі лідируючий болід Polimove вилетів з траси. Другим йшов болід німецької команди TUM. Йому вдалось оминути перешкоду на трасі, а от інші боліди не встигли піднятись на одну позицію вище, адже дирекція вивісила жовтий прапор, а система автономного керування була налаштована так, що забороняє учасникам обгін, коли є небезпека на трасі.

У підсумку переможцем перших автономних перегонів у світі стала команда TUM. Чи сподобалися такі перегони глядачам – питання цікаве. Більшість з них залишили все ж незадоволені коментарі: називали змагання “нудними” й “нецікавими”. Втім, були й ті, кому ідея сподобалася.

В будь-якому разі серія автономних перегонів лише починає свій розвиток, а тому в перспективі вона може стати такою ж привабливою для фанатів автоспорту, як Формула 1, ралі, MotoGP, перегони на витривалість, чи дрифт.

Ольга Степанова

Recent Posts

Медведєв зробив гучну заяву: коли Кремль натисне на “ядерну кнопку”

Дмитро Медведєв, заступник голови Ради безпеки Росії, заявив, що застосування ядерної зброї Кремлем можливе лише…

19 хв. ago

Скасування “бусифікації”: як зміниться мобілізація і що буде з ТЦК

Україна незабаром може реформувати свій підхід до мобілізації, відійшовши від спірних примусових практик, часто званих…

22 хв. ago

Майже чверть британців живуть на межі бідності: дані офіційного звіту

Якщо ви думали, що економіка Великої Британії має запас міцності, офіційні дані вам не сподобаються.…

24 хв. ago

Під Києвом вибухнули трансформатори, люди залишились без світла

Вечір п’ятниці, 22 листопада, не став спокійним для мешканців Києва та Київської області, — у…

30 хв. ago

Субсидії не для всіх: хто не може претендувати на допомогу держави

Субсидії в Україні призначені для тих домогосподарств, які мають труднощі з оплатою житлово-комунальних послуг. Однак…

33 хв. ago

Назвав ідіотами. Між Францією та Гаїті розгорівся скандал через Макрона

Президент Франції Еммануель Макрон назвав лідерів Гаїті "ідіотами". Наразі між країнами виник скандал. Про це…

36 хв. ago