Епічне кришево: чим завершилися перші перегони гоночних болідів без водіїв

В Абу-Дабі пройшли перші перегони повністю автономних болідів. Змагання під назвою A2RL відбулись на автодромі Yas Marina Circuit. “Фішкою” перегонів була не лише автономність: усі учасники змагань використовували однакові боліди Dallara Super Formula. Це зробило перегони, з одного боку, менш видовищними, а з іншого – подарувало кожній з команд рівні шанси.

За винятком Формули 1, Dallara Super Formula є одними з найшвидших формульних болідів молодших серій. Вони обладнання 2,0-літровими чотирициліндровими двигунами з турбонаддувом, що видає 550 к.с., що працює в парі з шестиступеневою коробкою передач. Замість водія, болідами A2RL керує автономний стек. Він складається з 360-градусної камери, датчиків, комп’ютерів, та технології LiDAR, що допомагає “бачити” трасу та обирати оптимальну траекторію.

Оскільки апаратне забезпечення було ідентичним для всіх конкурентів, важливим аспектом стало програмне забезпечення для цього обладнання, яке команди створювали самостійно. І тут змагалися вже команди автоспортивних інженерів та програмістів – з ОАЕ, Китаю, Сінгапуру, Німеччини, Угорщини, Італії та США.

Всього в змаганнях брало участь 8 команд. За регламентом, кваліфікуватись на перегони могли лише 4 з них. Головний приз – 2,25 млн доларів. Дистанція заїзду становила всього 8 кіл, і це небагато (перегони Формули 1 в Абу-Дабі мають дистанцію в 58 кіл), втім, навіть ці кола автономні боліди не проїхали без пригод.

На четвертому колі лідируючий болід Polimove вилетів з траси. Другим йшов болід німецької команди TUM. Йому вдалось оминути перешкоду на трасі, а от інші боліди не встигли піднятись на одну позицію вище, адже дирекція вивісила жовтий прапор, а система автономного керування була налаштована так, що забороняє учасникам обгін, коли є небезпека на трасі.

У підсумку переможцем перших автономних перегонів у світі стала команда TUM. Чи сподобалися такі перегони глядачам – питання цікаве. Більшість з них залишили все ж незадоволені коментарі: називали змагання “нудними” й “нецікавими”. Втім, були й ті, кому ідея сподобалася.

В будь-якому разі серія автономних перегонів лише починає свій розвиток, а тому в перспективі вона може стати такою ж привабливою для фанатів автоспорту, як Формула 1, ралі, MotoGP, перегони на витривалість, чи дрифт.

Ольга Степанова

Recent Posts

Штрафи для українських водіїв за радіо: кому та де загрожує покарання до 13 тис. грн

В Україні багато хто здивується, що за користування радіо у власному автомобілі можуть стягувати штрафи.…

4 хв. ago

З чим носити піджак у 2025 році: стильні “луки” від Дорофєєвої та Єфросиніної на кожен день

Піджак - це не просто класика, а один з головних трендів 2025 року. У новому…

13 хв. ago

Часу до 5 лютого: українці зобов’язані пройти ВЛК, інакше мають заплатити 17 тисяч гривень, хто має прийти

Військовозобов'язані громадяни України, які мають статус "обмежено придатних до військової служби", зобов'язані до 5 лютого…

22 хв. ago

Зарплати президентів. Скільки отримує Дуда, Зеленський, Шольц та інші світові лідери

Зарплата президента США вважається найвищою, хоча її сума не переглядалась вже понад декілька років. Президент…

30 хв. ago

«Військові небезпечні». Працівниця столичного хостелу відмовилася обслуговувати офіцерів ЗСУ

У столичному хостелі Hostel Vshokoladi відмовилися обслуговувати групу, у складі якої був речник Військово-морських сил…

39 хв. ago

Нардеп вивозив ухилянтів за кордон у ролі своїх водіїв: що про нього відомо

У суботу, 18 січня, правоохоронці повідомили чинному народному депутату України про підозру в організації незаконного…

48 хв. ago