Епічне кришево: чим завершилися перші перегони гоночних болідів без водіїв

В Абу-Дабі пройшли перші перегони повністю автономних болідів. Змагання під назвою A2RL відбулись на автодромі Yas Marina Circuit. “Фішкою” перегонів була не лише автономність: усі учасники змагань використовували однакові боліди Dallara Super Formula. Це зробило перегони, з одного боку, менш видовищними, а з іншого – подарувало кожній з команд рівні шанси.

За винятком Формули 1, Dallara Super Formula є одними з найшвидших формульних болідів молодших серій. Вони обладнання 2,0-літровими чотирициліндровими двигунами з турбонаддувом, що видає 550 к.с., що працює в парі з шестиступеневою коробкою передач. Замість водія, болідами A2RL керує автономний стек. Він складається з 360-градусної камери, датчиків, комп’ютерів, та технології LiDAR, що допомагає “бачити” трасу та обирати оптимальну траекторію.

Оскільки апаратне забезпечення було ідентичним для всіх конкурентів, важливим аспектом стало програмне забезпечення для цього обладнання, яке команди створювали самостійно. І тут змагалися вже команди автоспортивних інженерів та програмістів – з ОАЕ, Китаю, Сінгапуру, Німеччини, Угорщини, Італії та США.

Всього в змаганнях брало участь 8 команд. За регламентом, кваліфікуватись на перегони могли лише 4 з них. Головний приз – 2,25 млн доларів. Дистанція заїзду становила всього 8 кіл, і це небагато (перегони Формули 1 в Абу-Дабі мають дистанцію в 58 кіл), втім, навіть ці кола автономні боліди не проїхали без пригод.

На четвертому колі лідируючий болід Polimove вилетів з траси. Другим йшов болід німецької команди TUM. Йому вдалось оминути перешкоду на трасі, а от інші боліди не встигли піднятись на одну позицію вище, адже дирекція вивісила жовтий прапор, а система автономного керування була налаштована так, що забороняє учасникам обгін, коли є небезпека на трасі.

У підсумку переможцем перших автономних перегонів у світі стала команда TUM. Чи сподобалися такі перегони глядачам – питання цікаве. Більшість з них залишили все ж незадоволені коментарі: називали змагання “нудними” й “нецікавими”. Втім, були й ті, кому ідея сподобалася.

В будь-якому разі серія автономних перегонів лише починає свій розвиток, а тому в перспективі вона може стати такою ж привабливою для фанатів автоспорту, як Формула 1, ралі, MotoGP, перегони на витривалість, чи дрифт.

Ольга Степанова

Recent Posts

Голодний чоловік помер через заморожений бургер: що сталося

Голодний чоловік помер після того, як випадково вдарив себе ножем, намагаючись розрізати два заморожених бургери.…

4 години ago

Відома супермодель закликає всіх носити “брудні штани” заради порятунку планети (фото)

Британська супермодель і акторка Лілі Коул хоче, щоб люди перестали кидати штани, сорочки та сукні…

4 години ago

У туристичному містечку на Закарпатті воєнкоми в балаклавах відкрили вогонь по цивільних

Черговий конфлікт між цивільними та працівниками ТЦК стався на Закарпатті. Відео конфлікту опублікували місцеві телеграм-канали,…

4 години ago

В Україні подорожчає хліб: експерт пояснив причини

В Україні ціни на хліб найближчими місяцями можуть підскочити. Така тенденція пояснюється подорожчанням сировини та електроенергії. "Насамперед,…

4 години ago

Соціальні виплати хочуть припинити: у чому причина

Кабінет Міністрів оголосив, що соціальні стандарти, в тому числі прожитковий мінімум, у 2025 році залишаться…

4 години ago

Жінка чотири години боролася з величезним пітоном, який намагався її вбити – фото

У Таїланді врятували жінку після чотиригодинного нападу пітона. Про це повідомляє Metro. 64-річна Арром Арунрой після вечері…

4 години ago