Епічне кришево: чим завершилися перші перегони гоночних болідів без водіїв

В Абу-Дабі пройшли перші перегони повністю автономних болідів. Змагання під назвою A2RL відбулись на автодромі Yas Marina Circuit. “Фішкою” перегонів була не лише автономність: усі учасники змагань використовували однакові боліди Dallara Super Formula. Це зробило перегони, з одного боку, менш видовищними, а з іншого – подарувало кожній з команд рівні шанси.

За винятком Формули 1, Dallara Super Formula є одними з найшвидших формульних болідів молодших серій. Вони обладнання 2,0-літровими чотирициліндровими двигунами з турбонаддувом, що видає 550 к.с., що працює в парі з шестиступеневою коробкою передач. Замість водія, болідами A2RL керує автономний стек. Він складається з 360-градусної камери, датчиків, комп’ютерів, та технології LiDAR, що допомагає “бачити” трасу та обирати оптимальну траекторію.

Оскільки апаратне забезпечення було ідентичним для всіх конкурентів, важливим аспектом стало програмне забезпечення для цього обладнання, яке команди створювали самостійно. І тут змагалися вже команди автоспортивних інженерів та програмістів – з ОАЕ, Китаю, Сінгапуру, Німеччини, Угорщини, Італії та США.

Всього в змаганнях брало участь 8 команд. За регламентом, кваліфікуватись на перегони могли лише 4 з них. Головний приз – 2,25 млн доларів. Дистанція заїзду становила всього 8 кіл, і це небагато (перегони Формули 1 в Абу-Дабі мають дистанцію в 58 кіл), втім, навіть ці кола автономні боліди не проїхали без пригод.

На четвертому колі лідируючий болід Polimove вилетів з траси. Другим йшов болід німецької команди TUM. Йому вдалось оминути перешкоду на трасі, а от інші боліди не встигли піднятись на одну позицію вище, адже дирекція вивісила жовтий прапор, а система автономного керування була налаштована так, що забороняє учасникам обгін, коли є небезпека на трасі.

У підсумку переможцем перших автономних перегонів у світі стала команда TUM. Чи сподобалися такі перегони глядачам – питання цікаве. Більшість з них залишили все ж незадоволені коментарі: називали змагання “нудними” й “нецікавими”. Втім, були й ті, кому ідея сподобалася.

В будь-якому разі серія автономних перегонів лише починає свій розвиток, а тому в перспективі вона може стати такою ж привабливою для фанатів автоспорту, як Формула 1, ралі, MotoGP, перегони на витривалість, чи дрифт.

Ольга Степанова

Recent Posts

Скільки росіян воює проти України: розвідка поновила дані

Сухопутна частина російського угруповання, що бере участь у бойових діях проти України, становить майже 580…

5 хв. ago

В Україну можуть повернути ядерну зброю — The New York Times

Кілька західних чиновників обговорюють повернення ядерної зброї в Україну як частину обговорень щодо гарантій безпеки для країни. Це…

25 хв. ago

Без боргів і з великою зарплатою: набувають чинності нові правила бронювання від мобілізації

Зміни у правилах бронювання з 1 грудня значно зміняться, тому отримати броню буде не так все й…

33 хв. ago

Удар “Орєшніка”: Україні немає чим відповісти на цей клас зброї, – NYT

Удар міжконтинентальною ракетою по Дніпру був спробою Росії послати Україні та Заходу максимально потужний сигнал. Однак…

40 хв. ago

Афера на сотні мільйонів гривень: що не так зі встановленням сонячних батарей

В Києві масштабують проєкт підготовки до зими в умовах нестачі електроенергії — встановлюють сонячні панелі…

49 хв. ago

У ОAE виготовлено найбільший зливок золота у світі

Золотий зливок із рекордною вагою 300 кілограмів був виготовлений у ОАЕ. Його внесли до Книги рекордів…

58 хв. ago