Site icon Експерт

В Україні викрадають дані про пацієнтів з системи eHealth – як працює шахрайська схема

Шахраї телефонують жертвам і повідомляють про необхідність тимчасової перереєстрації в системі eHealth і просять назвати код з повідомлення. У разі його отримання вони можуть прив’язати свій номер телефону до цифрового запису і отримати доступ до персональних даних. Про це повідомили у Центрі стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки із посиланням на проєкт BRAMA.

Зловмисники телефонують жертвам і повідомляють про необхідність тимчасової перереєстрації в системі eHealth і просять назвати код із SMS. У разі отримання коду аферисти можуть прив’язати свій номер телефону до цифрового запису і отримати доступ до персональних даних жертви. 

Що потрібно знати, аби не потрапити на гачок аферистів:

Повідомлення від ЕСОЗ: що потрібно знати пацієнтам?

Повідомлення від ЕСОЗ є основним способом підтвердження дій та інформування пацієнтів у електронній системі охорони здоров’я. Перше повідомлення пацієнт отримує під час реєстрації в системі або при поданні декларації лікарю первинної ланки. Надалі повідомлення можуть надходити у разі звернення до медичних закладів, зокрема щодо електронних направлень, е-рецептів, медичних висновків тощо.

Коли надходять повідомлення від ЕСОЗ та що вони означають

Повідомлення від ЕСОЗ надходять на номер, який лікар вказав у системі при реєстрації пацієнта. Саме тому при реєстрації рекомендують обирати метод автентифікації за номером телефону та слідкувати за його актуальністю. Так ЕСОЗ оперативно повідомить вас про створення е-направлення або іншої медичної дії. Віднедавна пацієнти почали отримувати повідомлення від ЕСОЗ не тільки через СМС, а й у Viber. Тож, якщо у вас встановлений Viber, прив’язаний до номера, який лікар вказав у ЕСОЗ, сповіщення надходитимуть саме туди. Якщо Viber не встановлений – ви, як і раніше, отримаєте СМС-повідомлення. Наступним етапом доставки повідомлень стане доставка сповіщень від ЕСОЗ через Дію.

Читати повну версію