В Україні через дефіцит чоловіків почали навчати жінок водити автобуси

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури запускає проєкт “Розширення професійного потенціалу жінок у сфері пасажирських перевезень”. Фінансову підтримку ідеї забезпечить Швеція. Спроба посадити жінок за кермо автобусів пов’язана з тим, що у країни не вистачає близько 6000 водіїв чи 30% від необхідних.

Ініціатива міністерства спрямована на подолання як дефіциту кадрів, так і стереотипів та упереджень щодо професій. Про це заявив Сергій Деркач, заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України, якого 24 липня цитує пресслужба відомства.

Зазначається, що українки зможуть безкоштовно пройти навчання для здобуття кваліфікаційної картки водія (код 95). Це документ, що підтверджує професійну компетенцію водія автобуса за європейським стандартом.

Проєкт реалізується Фондом інституційного розвитку з ініціативи Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України у партнерстві зі структурою ООН Жінки в України. Серед ключових завдань проєкту: створення нових робочих місць та можливостей професійного розвитку жінок та інтеграція стандартів дотримання прав жінок на комунальних підприємствах у сфері пасажирського транспорту.

В Україні історично склалося, що жінок досить часто можна зустріти за кермом тролейбуса чи у кабіни трамвая. Але водити автобус чи маршрутку, як і раніше, вважається стереотипно чоловічою справою, і жінки рідко йдуть у цю професію.

Наслідки мобілізації чоловіків для українського бізнесу і не тільки

Нестача робочої сили через війну, мобілізацію та міграцію відчувається в Україні дуже гостро. Вже почали закриватись ціли підприємства. Через мобілізацію кадрів навіть у метро Києва змінився графік руху поїздів. Інтервал між ними став довшим. Відомо, що підземці бракувало 83 машиністи електропоїздів, 48 електромеханіків, та 161 токарів і слюсарів.

Експерти агентства Bloomberg дійшли висновку, що кількість робочої сили в Україні скоротилася на 27% з моменту повномасштабного вторгнення РФ. Знайти гарних працівників майже неможливо. Це послаблює країну та негативно впливає на неї.

Наприклад, група компаній “Метінвест”, щоб заповнити 89 із 4 тисяч вакансій, витратила три місяці. А найбільший в Україні виробник сталі, завод Arcelor Mittal у Кривому Розі, взагалі опинився під загрозою закриття через мобілізацію працівників. Керівництво каже, що важку фізичну роботу доводиться виконувати жінкам. 

Ольга Степанова

Recent Posts

Користувачі Apple масово скаржаться на iOS 18: як оновлення “вбиває” iPhone

Користувачі iPhone масово скаржаться на проблеми зі смартфонами – швидко розряджається батарея. Ця проблема з'явилась…

8 хв. ago

Обмежено придатних українців до 25 років не братимуть до війська: що буде з уже мобілізованими

В Україні припинять мобілізацію обмежено придатних чоловіків віком до 25 років. Відповідний указ видасть Міністерство…

17 хв. ago

“Він просто геній”: пілот-віртуоз посадив літак лише з одним робочим колесом в шасі (відео)

Пілот-віртуоз здійснив "хрестоматійну" аварійну посадку на одному колесі. На драматичних кадрах можна побачити, як літак…

26 хв. ago

Стали відомі нові подробиці про загибель батискафа Titan і його екіпажу

Берегова охорона США опублікувала кадри загибелі підводного човна Titan після його смертоносного вибуху в червні…

39 хв. ago

Більшість працівників ТЦК не були на війні, – боєць із 3 ОШБр

У Третій окремій штурмовій бригаді (3 ОШБр) розкритикували жорсткі дії, які іноді застосовують працівники ТЦК,…

46 хв. ago

Генштаб Ізраїлю затвердив план наступу на Ліван – Israel National News

Начальник Генерального штабу ЦАХАЛу генерал-лейтенант Герці Халеві провів оцінку ситуації в північному командуванні за участю…

58 хв. ago