В Україні через дефіцит чоловіків почали навчати жінок водити автобуси

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури запускає проєкт “Розширення професійного потенціалу жінок у сфері пасажирських перевезень”. Фінансову підтримку ідеї забезпечить Швеція. Спроба посадити жінок за кермо автобусів пов’язана з тим, що у країни не вистачає близько 6000 водіїв чи 30% від необхідних.

Ініціатива міністерства спрямована на подолання як дефіциту кадрів, так і стереотипів та упереджень щодо професій. Про це заявив Сергій Деркач, заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України, якого 24 липня цитує пресслужба відомства.

Зазначається, що українки зможуть безкоштовно пройти навчання для здобуття кваліфікаційної картки водія (код 95). Це документ, що підтверджує професійну компетенцію водія автобуса за європейським стандартом.

Проєкт реалізується Фондом інституційного розвитку з ініціативи Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України у партнерстві зі структурою ООН Жінки в України. Серед ключових завдань проєкту: створення нових робочих місць та можливостей професійного розвитку жінок та інтеграція стандартів дотримання прав жінок на комунальних підприємствах у сфері пасажирського транспорту.

В Україні історично склалося, що жінок досить часто можна зустріти за кермом тролейбуса чи у кабіни трамвая. Але водити автобус чи маршрутку, як і раніше, вважається стереотипно чоловічою справою, і жінки рідко йдуть у цю професію.

Наслідки мобілізації чоловіків для українського бізнесу і не тільки

Нестача робочої сили через війну, мобілізацію та міграцію відчувається в Україні дуже гостро. Вже почали закриватись ціли підприємства. Через мобілізацію кадрів навіть у метро Києва змінився графік руху поїздів. Інтервал між ними став довшим. Відомо, що підземці бракувало 83 машиністи електропоїздів, 48 електромеханіків, та 161 токарів і слюсарів.

Експерти агентства Bloomberg дійшли висновку, що кількість робочої сили в Україні скоротилася на 27% з моменту повномасштабного вторгнення РФ. Знайти гарних працівників майже неможливо. Це послаблює країну та негативно впливає на неї.

Наприклад, група компаній “Метінвест”, щоб заповнити 89 із 4 тисяч вакансій, витратила три місяці. А найбільший в Україні виробник сталі, завод Arcelor Mittal у Кривому Розі, взагалі опинився під загрозою закриття через мобілізацію працівників. Керівництво каже, що важку фізичну роботу доводиться виконувати жінкам. 

Ольга Степанова

Recent Posts

Росіяни лякають Європу: поширюють карту часу підльоту ракет до країн ЄС

Після удару балістичною ракетою по Україні, росіяни почали поширювати карту на якій позначили європейські міста…

3 хв. ago

Непристойні витрати короля Чарльза III: компромат відкопали противники монархії

Серед частини британського суспільства розростається невдоволення після того, як з'ясувалося, у що обійшлася коронація короля Чарльза…

12 хв. ago

ЗМІ вказали, скільки чоловіків в Україні ховаються від реєстрів

В Україні триває війна і питання посилення мобілізації виникає повсякчас. По нестачу бійців говорять військові,…

20 хв. ago

Найкращі авто для зими: моделі, що легко впораються зі снігом

Нові  автомобілі зазвичай оснащені сучасними технологіями, що забезпечують безпечне та комфортне водіння. При виборі оптимального авто для…

27 хв. ago

Нардепи проти Зеленського: дорікнули, що у президента повністю “ручна Рада”

Президент України Володимир Зеленський розкритикував рішення не проводити пленарне засідання Верховної Ради через загрозу ворожого обстрілу. Народні…

36 хв. ago

У столичному бізнес-центрі викрито підпільне казино (фото)

Працівники Бюро економічної безпеки України викрили та ліквідували нелегальний покер-клуб, який функціонував на території одного з київських…

36 хв. ago