В Україні через дефіцит чоловіків почали навчати жінок водити автобуси

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури запускає проєкт “Розширення професійного потенціалу жінок у сфері пасажирських перевезень”. Фінансову підтримку ідеї забезпечить Швеція. Спроба посадити жінок за кермо автобусів пов’язана з тим, що у країни не вистачає близько 6000 водіїв чи 30% від необхідних.

Ініціатива міністерства спрямована на подолання як дефіциту кадрів, так і стереотипів та упереджень щодо професій. Про це заявив Сергій Деркач, заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України, якого 24 липня цитує пресслужба відомства.

Зазначається, що українки зможуть безкоштовно пройти навчання для здобуття кваліфікаційної картки водія (код 95). Це документ, що підтверджує професійну компетенцію водія автобуса за європейським стандартом.

Проєкт реалізується Фондом інституційного розвитку з ініціативи Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України у партнерстві зі структурою ООН Жінки в України. Серед ключових завдань проєкту: створення нових робочих місць та можливостей професійного розвитку жінок та інтеграція стандартів дотримання прав жінок на комунальних підприємствах у сфері пасажирського транспорту.

В Україні історично склалося, що жінок досить часто можна зустріти за кермом тролейбуса чи у кабіни трамвая. Але водити автобус чи маршрутку, як і раніше, вважається стереотипно чоловічою справою, і жінки рідко йдуть у цю професію.

Наслідки мобілізації чоловіків для українського бізнесу і не тільки

Нестача робочої сили через війну, мобілізацію та міграцію відчувається в Україні дуже гостро. Вже почали закриватись ціли підприємства. Через мобілізацію кадрів навіть у метро Києва змінився графік руху поїздів. Інтервал між ними став довшим. Відомо, що підземці бракувало 83 машиністи електропоїздів, 48 електромеханіків, та 161 токарів і слюсарів.

Експерти агентства Bloomberg дійшли висновку, що кількість робочої сили в Україні скоротилася на 27% з моменту повномасштабного вторгнення РФ. Знайти гарних працівників майже неможливо. Це послаблює країну та негативно впливає на неї.

Наприклад, група компаній “Метінвест”, щоб заповнити 89 із 4 тисяч вакансій, витратила три місяці. А найбільший в Україні виробник сталі, завод Arcelor Mittal у Кривому Розі, взагалі опинився під загрозою закриття через мобілізацію працівників. Керівництво каже, що важку фізичну роботу доводиться виконувати жінкам. 

Ольга Степанова

Recent Posts

Бетонні блоки та заборони: жителі Ібіци оголосили війну туристам

Туристам — стоп! Жителі Ібіци вирішили, що з них досить натовпів і шуму, й закрили…

3 години ago

Чому астронавтка, яка провела в космосі 9 місяців, постаріла на десять років

Коли 59-річна астронавтка NASA Суніта "Суні" Вільямс повернулася на Землю після 288 днів, проведених у…

3 години ago

Жінці 16 років відмовляються видати паспорт через “несерйозне” ім’я: як її звати

У Великій Британії жінці 16 років відмовляють у видачі нового паспорта, заявляючи, що нове ім'я…

3 години ago

ТЦК дізнається про ухилянтів: як знаходять дані про тих, хто ніколи не був на обліку

З літа 2024 року військовий реєстр "Оберіг" почав збирати дані про всіх чоловіків віком від…

3 години ago

ПриватБанк блокує карти за зняття готівки у розмірі 500-700 гривень – в чому справа

Чоловік незадоволений тим, що у ПриватБанку кожен платіж потрібно підтверджувати. Він звинувачує фінустанову в блокуванні карток за…

3 години ago

“Стануть золотими”: в Україні злетять тарифи на вивіз сміття

Законопроєкт 6013, що передбачає приватизацію комунальних підприємств України, може призвести до значного зростання тарифів на вивіз…

4 години ago