В Україні через дефіцит чоловіків почали навчати жінок водити автобуси

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури запускає проєкт “Розширення професійного потенціалу жінок у сфері пасажирських перевезень”. Фінансову підтримку ідеї забезпечить Швеція. Спроба посадити жінок за кермо автобусів пов’язана з тим, що у країни не вистачає близько 6000 водіїв чи 30% від необхідних.

Ініціатива міністерства спрямована на подолання як дефіциту кадрів, так і стереотипів та упереджень щодо професій. Про це заявив Сергій Деркач, заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України, якого 24 липня цитує пресслужба відомства.

Зазначається, що українки зможуть безкоштовно пройти навчання для здобуття кваліфікаційної картки водія (код 95). Це документ, що підтверджує професійну компетенцію водія автобуса за європейським стандартом.

Проєкт реалізується Фондом інституційного розвитку з ініціативи Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України у партнерстві зі структурою ООН Жінки в України. Серед ключових завдань проєкту: створення нових робочих місць та можливостей професійного розвитку жінок та інтеграція стандартів дотримання прав жінок на комунальних підприємствах у сфері пасажирського транспорту.

В Україні історично склалося, що жінок досить часто можна зустріти за кермом тролейбуса чи у кабіни трамвая. Але водити автобус чи маршрутку, як і раніше, вважається стереотипно чоловічою справою, і жінки рідко йдуть у цю професію.

Наслідки мобілізації чоловіків для українського бізнесу і не тільки

Нестача робочої сили через війну, мобілізацію та міграцію відчувається в Україні дуже гостро. Вже почали закриватись ціли підприємства. Через мобілізацію кадрів навіть у метро Києва змінився графік руху поїздів. Інтервал між ними став довшим. Відомо, що підземці бракувало 83 машиністи електропоїздів, 48 електромеханіків, та 161 токарів і слюсарів.

Експерти агентства Bloomberg дійшли висновку, що кількість робочої сили в Україні скоротилася на 27% з моменту повномасштабного вторгнення РФ. Знайти гарних працівників майже неможливо. Це послаблює країну та негативно впливає на неї.

Наприклад, група компаній “Метінвест”, щоб заповнити 89 із 4 тисяч вакансій, витратила три місяці. А найбільший в Україні виробник сталі, завод Arcelor Mittal у Кривому Розі, взагалі опинився під загрозою закриття через мобілізацію працівників. Керівництво каже, що важку фізичну роботу доводиться виконувати жінкам. 

Ольга Степанова

Recent Posts

США звинуватили Китай у проксі-війні проти України

«Китай субсидує вбивства українців» — з таким твердженням виступив представник США при НАТО. Він заявив,…

4 хвилини ago

Соцвиплати під загрозою: хто втратить державну підтримку після нової верифікації

В Україні стартує повний і системний аудит усіх соціальних виплат. Уряд планує перевірити правомірність надання…

12 хвилин ago

Назвали вік початку старіння організму

Процес старіння людини залежить від екології місця проживання, та кількості стресів., пише storinka.com.ua. Вчені з…

26 хвилин ago

Макрон і його дружина судитимуться через чутки про “стать першої леді”

Президент Франції Еммануель Макрон і його дружина Брижит звернулися до Верховного суду штату Делавер (США)…

27 хвилин ago

Пенсіонери нарешті розбагатіють: Пенсійний фонд почне повертати борги за рішеннями судів

Українські пенсіонери нарешті отримають компенсації, які їм присудили суди. Пенсійний фонд накопичив понад 85 мільярдів…

33 хвилини ago

Зеленський готовий зустрітися з Путіним хоч завтра — дипломат розкрив новий меседж

Президент України Володимир Зеленський залишається відкритим до переговорів із очільником Кремля Владіміром Путіним і може зустрітися з…

35 хвилин ago