В Україні через дефіцит чоловіків почали навчати жінок водити автобуси

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури запускає проєкт “Розширення професійного потенціалу жінок у сфері пасажирських перевезень”. Фінансову підтримку ідеї забезпечить Швеція. Спроба посадити жінок за кермо автобусів пов’язана з тим, що у країни не вистачає близько 6000 водіїв чи 30% від необхідних.

Ініціатива міністерства спрямована на подолання як дефіциту кадрів, так і стереотипів та упереджень щодо професій. Про це заявив Сергій Деркач, заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України, якого 24 липня цитує пресслужба відомства.

Зазначається, що українки зможуть безкоштовно пройти навчання для здобуття кваліфікаційної картки водія (код 95). Це документ, що підтверджує професійну компетенцію водія автобуса за європейським стандартом.

Проєкт реалізується Фондом інституційного розвитку з ініціативи Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України у партнерстві зі структурою ООН Жінки в України. Серед ключових завдань проєкту: створення нових робочих місць та можливостей професійного розвитку жінок та інтеграція стандартів дотримання прав жінок на комунальних підприємствах у сфері пасажирського транспорту.

В Україні історично склалося, що жінок досить часто можна зустріти за кермом тролейбуса чи у кабіни трамвая. Але водити автобус чи маршрутку, як і раніше, вважається стереотипно чоловічою справою, і жінки рідко йдуть у цю професію.

Наслідки мобілізації чоловіків для українського бізнесу і не тільки

Нестача робочої сили через війну, мобілізацію та міграцію відчувається в Україні дуже гостро. Вже почали закриватись ціли підприємства. Через мобілізацію кадрів навіть у метро Києва змінився графік руху поїздів. Інтервал між ними став довшим. Відомо, що підземці бракувало 83 машиністи електропоїздів, 48 електромеханіків, та 161 токарів і слюсарів.

Експерти агентства Bloomberg дійшли висновку, що кількість робочої сили в Україні скоротилася на 27% з моменту повномасштабного вторгнення РФ. Знайти гарних працівників майже неможливо. Це послаблює країну та негативно впливає на неї.

Наприклад, група компаній “Метінвест”, щоб заповнити 89 із 4 тисяч вакансій, витратила три місяці. А найбільший в Україні виробник сталі, завод Arcelor Mittal у Кривому Розі, взагалі опинився під загрозою закриття через мобілізацію працівників. Керівництво каже, що важку фізичну роботу доводиться виконувати жінкам. 

Ольга Степанова

Recent Posts

Нехороші новини для тих, хто худне: ось, що вам весь час заважає

Відновлення ваги після дієти або програми схуднення є дуже поширеним явищем. Згідно з новими дослідженнями, "пам’ять" жирових клітин…

3 хв. ago

І сюди дісталися: додаткові податки на подарунки та спадщину доведуть до відчаю

Чимало українців, можливо, не знають, що спадкове майно оподатковується. Хоча спеціального збору за спадок немає,…

12 хв. ago

Стало відомо, чим Путін розплачується з Кімом за зброю та солдатів

Росія поставила Північній Кореї понад мільйон барелів нафти за зброю і солдатів. Про це повідомляє…

21 хв. ago

“Не створені для війни”: українські волейболісти пояснили свою втечу з країни

Волейболісти "Решетилівки" Андрій Оробко та Дмитро Шаврак розповіли, чому втекли з України. Гравці не повернулися до країни після волейбольного матчу Кубка…

29 хв. ago

Це не просто трюк: Орбан відреагував на заяву Путіна про удар балістикою по Україні

Прем'єр-міністр Угорщини Віктор Орбан відреагував на удар балістичною ракетою Росії по Дніпру. За словами угорського…

41 хв. ago

Над Буковелем помітили дивний літак: фото викликали обговорення у мережі

Над Буковелем, популярним всесезонним курортом у серці Карпат, помітили літак, не схожий на військовий. Відповідні…

50 хв. ago