Резервне живлення в Україні: як безпечно підключити квартиру до зарядної станції

Бувають випадки, коли зарядні станції вибухають під час використання, завдаючи значної шкоди житлу. Дмитро Лісовий, співзасновник компанії ATP Power, яка займається виробництвом акумуляторів для дронів ЗСУ, в інтерв’ю The Page розповів, як їх правильно підключати, щоб уникнути небезпеки.

За словами експерта, зарядні станції від хороших виробників — це відносно безпечний продукт, і вони просто так не загоряться. Зазвичай такі прилади виходять з ладу саме через людський фактор.

У соціальних мережах українці часто рекомендують підключати зарядні станції методом “вилка-вилка”. Для цього беруть трижильний кабель із двома вилками на кінцях, одну з них підключають до станції, а іншу — у звичайну побутову розетку, попередньо вимкнувши ввідний автоматичний вимикач (автомат). Таким чином струм у будинку або квартирі дійсно з’являється, але разом з ним і багато ризиків.

Дмитро Лісовий звернув увагу, що якщо випадково перечепитися через “шнурок шахіда” (кабель) і висмикнути вилку з розетки, то штепселі залишаться під напругою ніби оголений дріт. Особливо небезпечно, якщо це зробить дитина, бо вона може через незнання вхопитися за них і отримати електричний удар.

Підключення типу “вилка-вилка” небезпечне не тільки цим. Потрібно вимикати вхідний автомат і потужні прилади кожного разу перед підключенням мережі квартири, інакше у кращому випадку швидко розрядиться акумулятор, а у гіршому — зарядна станція вийде з ладу і спалахне. Через відключення світла це доводиться робити по кілька разів на добу і сотні разів на місяць, якось людина може просто забути через втому, сонливість або інші причини.

Підключення зарядної станції кабелем з двома вилками Фото: Скриншот

“За статистикою, якою ділилися партнери, більшість (відсотків 75) станцій у сервісах через те, що вони зловили зустрічний струм — забули перемкнути автомат, увімкнули зарядну станцію від себе ж заряджатися по колу. Там дуже багато всього цікавого. Для розуміння, з тих відсотків, які залишилися, більшість — це зарядні станції, які використовуються у ЗСУ”, — поділився фахівець.

Експерт підкреслив, що невеликі зарядні станції потужністю до 3 кВт не розраховані на те, щоб постійно живити все житло в умовах регулярних відключень світла, вони просто не витримують довгої роботи. Потужніші моделі з великими акумуляторами мають сенс, бо забезпечують резервне живлення хоча б на декілька годин. Такі коштують 50-60 тисяч гривень.

“Якщо ви збираєтеся прямо живити-живити, то витратьте додатково трошки грошей на нормальне під’єднання або через трипозиційний автомат, або через автоматичне введення резерву, це нескладно. Коштує 800-1000 гривень, і це дійсно безпечно”, — запевнив Дмитро Лісовий.

Він порадив також доплатити і найняти електрика, який правильно під’єднає обладнання. Для цього потрібно спеціально вивести дріт приєднання зарядної станції. Такі маніпуляції захистять власників від зустрічного струму, перевантаження, і оголених дротів.

Ольга Степанова

Recent Posts

Чоловік зіткнувся з ведмедем, залізши до його лігва: чим це закінчилося (відео)

Сербський блогер зняв на відео момент, коли він зіткнувся з ведмедем, залізши в його лігво.…

6 хв. ago

Що загрожує чоловікам за незаконний перетин кордону під час війни

В умовах воєнного стану в Україні військовозобов'язаним чоловікам віком від 18 до 60 років заборонено виїжджати…

14 хв. ago

У Bloomberg оцінили можливість громадянських заворушень у 20 найбільших економіках світу

США поступаються лише Туреччині та Росії серед 20 найбільших економік світу, які, ймовірно, зазнають насильницьких…

22 хв. ago

Найекстремальніша “хвиля-вбивця” в історії: гігантська стіна води досягла висоти 4 поверху (відео)

Океан покриває більшу частину поверхні планети, але все ще є найбільш маловивченим місцем на Землі.…

30 хв. ago

В Україну масово везуть китайські авто: топ-5 найпопулярніших моделей

Українці почали набагато активніше купувати автомобілі з Китаю. Протягом серпня до України ввезли з КНР понад…

38 хв. ago

“П’яні та побиті”: в “Укрзалізниці” відреагували на скандал з воєнізованими охоронцями

Близько 6-ї ранку 16 вересня в потязі працівник воєнізованої охорони "Укрзалізниці" заснув у купе провідника.…

46 хв. ago