Мобілізують прямо під час руху: водії б’ють на сполох

Українські водії міжміських автобусів дедалі частіше стикаються з несподіваними ситуаціями: під час рейсу їх можуть зупинити та забрати у військкомат.

Про це заявив ТСН нардеп Володимир Крейденко, сказавши, що це створює проблеми не лише для самих водіїв, а й для пасажирів, які залишаються без транспорту.

За словами Олексія Павленка, голови Асоціації перевізників Київської області, водії справді потрапляють під мобілізацію, але у регіоні намагаються робити це на кінцевих зупинках. Там представники ТЦК та Нацполіції перевіряють документи, і якщо людина не має відстрочки – вона може бути призвана.

Чому саме водіїв? Павленко пояснює просто: ЗСУ гостро потребує фахівців за кермом, а отримати броню на цивільній роботі не так просто.

Хто страждає найбільше?

За словами Ігоря Житинського, голови Всеукраїнського об’єднання пасажирських перевезень, найскладніше доводиться тим, хто працює на внутрішніх маршрутах та перевозить пільгових пасажирів.

  1. Щоб отримати броню, водієві потрібна офіційна зарплата 20 000 грн, але перевізники таких грошей просто не мають – держава практично не компенсує пільгові перевезення.
  2. У регіонах з міжнародними маршрутами ситуація трохи краща, бо там квитки дорожчі, а пільговиків менші.

Особливо складна ситуація в Одеській області та на Закарпатті, де водіїв мобілізують на кордоні та на блокпостах.

Що буде після 1 квітня?

За прогнозами експертів, якщо вимоги щодо бронювання не переглянуть, багато водіїв просто звільняться і шукатимуть роботу з можливістю захисту від мобілізації.

За словами Житинського, лише 30-40% транспортних підприємств можуть забронювати водіїв. Наприклад, у Черкаській області таких лише 10%.

Якщо нічого не зміниться, після 1 квітня в деяких містах просто не буде кому виходити на маршрути.

А що у Києві?

У столиці ситуація не краща. Як розповів Ігор Моісеєнко, голова Асоціації перевізників Києва та області, на одному приватному маршруті за місяць мобілізували одразу чотирьох водіїв.

Основна проблема – жорсткі вимоги до бронювання. Щоб зберегти персонал, перевізники повинні платити зарплати, які просто не можуть собі дозволити.

Романчук Микола

Recent Posts

Цієї помилки припускаються всі: чого точно не можна робити при безсонні

Безсоння та труднощі із засинанням – поширена проблема, і одна з найбільших помилок, яку роблять…

5 години ago

Сушив 7,5 млн просто неба: чоловік залишив гроші на вулиці — і ніхто не вкрав

Мешканець міста Тайнань, Тайвань, спричинив чималий ажіотаж, розклавши на узбіччі суму, еквівалентну понад 7,5 млн гривень. Про…

5 години ago

Вас можуть зненавидіти в готелі: туристам назвали топ речей, які доводять до сказу

Персонал готелів щодня стикається з сотнями клієнтів, кожен із яких має свої звички та уявлення…

5 години ago

Прийдуть космічні платіжки: Нафтогаз попередив про вигадані борги — готуйтесь

Багато українських споживачів газу повідомляють про отримання повідомлень про заборгованість за сумами, які вони не…

6 години ago

Клімат злетів з котушок: вчені кажуть, що “Післязавтра” — вже не фантастика

Нове дослідження науковців із Гетеборзького університету та Інституту Альфреда Вегенера вказує на потенційно небезпечні наслідки…

6 години ago

Тисячі українців у Британії можуть залишитися без роботи та даху над головою

У Великій Британії рішення уряду припинити прийом заяв на продовження віз за програмою Homes for…

6 години ago