Українців обдурюють в супермаркетах: як хитрують з акційними цінниками

Для залучення більшої кількості покупців українські супермаркети та інші торгові заклади використовують різноманітні прийоми – зокрема, застосування рекламні знижки. Однак при цьому вони часто порушують правила – наприклад, на цінниках повідомляється про знижку, а вже на касі покупець чує зовсім іншу цифру.

Про це повідомили у Держпродспоживслужбі. Там зазначили: у такому разі покупець має право сплатити саме ціну, яка є на ціннику – “адже саме на основі такої інформації було ухвалено рішення про купівлю”.

При цьому підкреслюється: за законодавством, реклама про зниження цін та про розпродаж обов’язково має містити низку відомостей. Зокрема:

  • місце проведення розпродажів;
  • дату початку;
  • дату закінчення;
  • співвідношення розміру нової ціни до попередньої ціни реалізації товару чи розмір знижки.

Крім того, наголошується, якщо права споживача порушені, а підприємство відмовляється задовольнити справедливі вимоги відповідно до чинного законодавства, слід звертатися до територіального органу Держпродспоживслужби у своєму регіоні. Адреси – за посиланням.

“Нагадуємо споживачам про важливість уважного вивчення обов’язкової інформації про товар, яка вказана на його маркуванні! Особливо, коли ціну значно знижено, варто звернути особливу увагу на термін придатності харчового продукту”, – наголосили у Держпродспоживслужбі.

Тим часом у Верховній Раді готують законопроєкт, який зобов’язує торгові мережі вказувати ціну товару за кілограм, літр, квадратний чи погонний метр, якщо той продається у меншій упаковці. Мета – боротьба зі шринкфляцією, тобто явищем, коли виробники зменшують кількість або об’єм товару в упаковці, залишаючи при цьому стару ціну або змінюючи незначно її.

За словами народного депутата Дмитра Гуріна (“Слуга народу”), зареєструвати документ у парламенті мають намір вже наступного тижня (починається 23 грудня). “Подаємо законопроєкт, щоб на цінниках були зобов’язані вказувати ціну на літр/кг і всі пляшки по 850 мл молока пішли у минуле. Наступного тижня реєструємо”, – повідомив він.

Зокрема, зазначив він, документ передбачає внесення виправлення до ст.15 закону про захист прав споживачів. Яка вказує, що:

  • Споживач має право на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість свідомого та компетентного вибору.
  • Інформація має бути надана споживачеві до придбання ним товару або замовлення роботи (послуги).

При цьому нардеп зазначив: якщо законопроєкт буде ухвалено, продавці будуть зобов’язані вказувати на ціннику дві ціни:

  • за 1 кг/л тощо;
  • ціну за конкретну вагу/обсяг тощо, що вказано на тарі.
Романчук Микола

Recent Posts

Чи можливі вибори в Україні цього року та які вони будуть

В Україні знову заговорили про вибори, але їх проведення залежить від забезпечення чітких гарантій безпеки.…

48 секунд ago

Україну з часом знищать: названо крок, який до цього приведе

Припинення вогню не може бути без чітких і зрозумілих гарантій безпеки для України, заявив президент Володимир…

21 хв. ago

ТЦК візьметься за комунальників: хочуть призвати 200 тисяч осіб

В Україні стартує нова схема мобілізації, яка торкнеться працівників державних та комунальних підприємств. Мета амбітна…

23 хв. ago

Німецька “подруга Путіна” раптом назвала очільника РФ “злочинцем”

Співзасновниця "Альянсу Сари Вагенкнехт" (BSW) Сара Вагенкнехт заявила, що правитель РФ Володимир Путін є "злочинцем". Як пише Spiegel,…

25 хв. ago

Українець побив термінал “ПриватБанку” за допомогу ЗСУ: суд визнав винним

Українці продовжують жити в умовах повномасштабної війни майже два роки поспіль. Масові повітряні атаки продовжуються,…

34 хв. ago

Юрист пояснив, що потрібно, щоб виїхати за кордон студентам та викладачам-чоловікам

Питання виїзду студентів за кордон залишається актуальним. І деякі моменти потребують більш точних роз'яснень. Уже…

44 хв. ago