Українців обдурюють в супермаркетах: як хитрують з акційними цінниками

Для залучення більшої кількості покупців українські супермаркети та інші торгові заклади використовують різноманітні прийоми – зокрема, застосування рекламні знижки. Однак при цьому вони часто порушують правила – наприклад, на цінниках повідомляється про знижку, а вже на касі покупець чує зовсім іншу цифру.

Про це повідомили у Держпродспоживслужбі. Там зазначили: у такому разі покупець має право сплатити саме ціну, яка є на ціннику – “адже саме на основі такої інформації було ухвалено рішення про купівлю”.

При цьому підкреслюється: за законодавством, реклама про зниження цін та про розпродаж обов’язково має містити низку відомостей. Зокрема:

  • місце проведення розпродажів;
  • дату початку;
  • дату закінчення;
  • співвідношення розміру нової ціни до попередньої ціни реалізації товару чи розмір знижки.

Крім того, наголошується, якщо права споживача порушені, а підприємство відмовляється задовольнити справедливі вимоги відповідно до чинного законодавства, слід звертатися до територіального органу Держпродспоживслужби у своєму регіоні. Адреси – за посиланням.

“Нагадуємо споживачам про важливість уважного вивчення обов’язкової інформації про товар, яка вказана на його маркуванні! Особливо, коли ціну значно знижено, варто звернути особливу увагу на термін придатності харчового продукту”, – наголосили у Держпродспоживслужбі.

Тим часом у Верховній Раді готують законопроєкт, який зобов’язує торгові мережі вказувати ціну товару за кілограм, літр, квадратний чи погонний метр, якщо той продається у меншій упаковці. Мета – боротьба зі шринкфляцією, тобто явищем, коли виробники зменшують кількість або об’єм товару в упаковці, залишаючи при цьому стару ціну або змінюючи незначно її.

За словами народного депутата Дмитра Гуріна (“Слуга народу”), зареєструвати документ у парламенті мають намір вже наступного тижня (починається 23 грудня). “Подаємо законопроєкт, щоб на цінниках були зобов’язані вказувати ціну на літр/кг і всі пляшки по 850 мл молока пішли у минуле. Наступного тижня реєструємо”, – повідомив він.

Зокрема, зазначив він, документ передбачає внесення виправлення до ст.15 закону про захист прав споживачів. Яка вказує, що:

  • Споживач має право на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість свідомого та компетентного вибору.
  • Інформація має бути надана споживачеві до придбання ним товару або замовлення роботи (послуги).

При цьому нардеп зазначив: якщо законопроєкт буде ухвалено, продавці будуть зобов’язані вказувати на ціннику дві ціни:

  • за 1 кг/л тощо;
  • ціну за конкретну вагу/обсяг тощо, що вказано на тарі.
Романчук Микола

Recent Posts

Як у “Парку юрського періоду”: у США планують за 3 роки “воскресити” мамонта

У США планують до 2028 року "воскресити" мамонта, рід якого вимер тисячі років тому. Над…

3 хв. ago

Українським волонтерам загрожує штраф до 100 тис. грн: за що та як уникнути покарання

Українським волонтерам загрожує штраф до 100 тисяч гривень за порушення митних правил, зокрема за передачу автомобілів від однієї…

13 хв. ago

Йде нове подорожчання: ціни зірвуться з ланцюга, людей попередили, коли все почнеться

Пік зростання роздрібних цін в Україні припаде на перше півріччя 2025-го й може сягати 15%, а за…

21 хв. ago

Що одягне Меланія Трамп на інавгурацію чоловіка: прогнози модних експертів

Вже у понеділок, 20 січня, у Вашингтоні відбудеться інавгурація 47-го президента США Дональда Трампа. Його дружина Меланія,…

28 хв. ago

Головні фінансові ризики для ФОП: за які помилки можна отримати значні штрафи

Податкова служба посилила контроль за дотриманням законодавства. І фізичні особи-підприємці (ФОП) не виняток. Так, щоб…

37 хв. ago

Фіцо заявив про підготовку держперевороту у Словаччині та розкритикував Зеленського

Прем’єр Словаччини Роберт Фіцо розкритикував представників опозиції, які днями відвідали Київ та зустрілися з українським…

46 хв. ago