Шкільна освіта в Україні “вбиває” дитячі таланти: чому українські школярі не отримують знань

Українські школярі отримують надмірну кількість інформації, яку не встигають засвоїти, що призводить до необхідності звертатися до репетиторів.

Олександр Мірошниченко, викладач Київського міжнародного університету, зазначає, що ця перенасиченість не допомагає учням отримувати справжні знання, а тільки створює інформаційний хаос. Про це він пише в Facebook.

Школярі на уроці

За його словами, школа не допомагає учням зрозуміти свої таланти та як їх розвивати, а просто готує їх до додаткових уроків з репетиторами. Мірошниченко також зауважує, що навчання в школі стало змаганням, де учні змагаються, хто краще виконає затверджені алгоритми, навіть якщо ці знання не мають практичного значення для їх майбутнього розвитку.

Наприклад, знання дат народження великих діячів не є справжнім розумінням їхньої творчості, а вивчення битв не дає справжнього знання історії. Він додає, що система освіти не дозволяє учням розвивати свої індивідуальні таланти, а призводить до створення “генератора випадкових рішень”.

Багато українців підтримали думки автора допису, підкреслюючи, що сучасна школа лише “муштрує” дітей, не даючи їм можливості проявити свої здібності в різних сферах, таких як мистецтво чи музика.

Старша школа. Фото: вільні джерела

“Наша школа готує клієнтів для репетиторів. За рідкісним винятком. І питання ж навіть не в тому, що офіційно визнані “навчальні втрати” і обов’язкова для всіх математика – це взаємовиключні речі. Тут можна прикрити відсутність логіки істерично-надривним: “А ви хочете, щоб вас оперував хірург-невіглас?”. Тільки от невігласом цей теоретичний хірург став далеко не тому, що блискуче не вивчив математику чи рік народження Святослава”, – пише освітянин.

“Напханість” інформацією – це не знання. Це просто інформаційний хаос у головах дітей. От зрозуміти, до чого у дитини талант, і “прокласти” їй туди дорогу – це трохи інша історія. В цьому власне і полягає єдино прийнятна мета існування школи. Але це в недосяжному ідеалі”, – додає він.

“Діти не впевнені, що обрати, саме тому, що не мають допомоги з вибором. І тому, що школі байдуже на таланти і здібності дитини. Толку з того, що в нас є класи математичні і гуманітарні як мінімум? Вони реально чимось різняться? І так у всьому. Індивідуальний підхід існує тільки на папері, кожен вчитель вважає свій предмет найважливішим, відповідно до цього і домашніх завдань задає. А в результаті у дитини така каша в голові, що дійсно не виходить зрозуміти, чим далі займатися хочеться”.

Ткаченко Валентина

Recent Posts

Як у “Парку юрського періоду”: у США планують за 3 роки “воскресити” мамонта

У США планують до 2028 року "воскресити" мамонта, рід якого вимер тисячі років тому. Над…

7 хв. ago

Українським волонтерам загрожує штраф до 100 тис. грн: за що та як уникнути покарання

Українським волонтерам загрожує штраф до 100 тисяч гривень за порушення митних правил, зокрема за передачу автомобілів від однієї…

17 хв. ago

Йде нове подорожчання: ціни зірвуться з ланцюга, людей попередили, коли все почнеться

Пік зростання роздрібних цін в Україні припаде на перше півріччя 2025-го й може сягати 15%, а за…

25 хв. ago

Що одягне Меланія Трамп на інавгурацію чоловіка: прогнози модних експертів

Вже у понеділок, 20 січня, у Вашингтоні відбудеться інавгурація 47-го президента США Дональда Трампа. Його дружина Меланія,…

32 хв. ago

Головні фінансові ризики для ФОП: за які помилки можна отримати значні штрафи

Податкова служба посилила контроль за дотриманням законодавства. І фізичні особи-підприємці (ФОП) не виняток. Так, щоб…

41 хв. ago

Фіцо заявив про підготовку держперевороту у Словаччині та розкритикував Зеленського

Прем’єр Словаччини Роберт Фіцо розкритикував представників опозиції, які днями відвідали Київ та зустрілися з українським…

50 хв. ago