Стреси, ціни і блекаути: українці розповіли, як змінилося їх меню за час війни (опитування)

Майже половина мешканців України (49% респондентів) підтвердила, що з початком повномасштабного вторгнення РФ у них змінилися харчові звички. Серед опитаної молоді ця цифра складає 54%, йдеться в опитуванні Gradus Research.

Дослідники повідомили, що провели анкетування у власному мобільному додатку серед 1000 респондентів, які є мешканцями міст з населенням понад 50 тисяч осіб віком від 18 до 65 років. Опитування не проводили на окупованих територіях і в регіонах, де йдуть активні бойові дії.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

Респонденти вказали, що на їх зміну в харчових звичках ключовими факторами стали підвищення цін, тривалий стрес та атаки російських окупантів з відповідними наслідками.

Зокрема, саме стрес посідає перше місце (83%) серед чинників, які впливають на харчову поведінку опитаних. Через постійне емоційне виснаження та стресові стани 49% харчується нерегулярно, тоді як 42% опитаних вживають більше нездорової їжі, а 41% мають знижений апетит. Також 41% респондентів пропускають деякі прийоми їжі, а 19% респондентів зізналися, що почали частіше вживати алкоголю.

Дослідники з Gradus Research заявили, що зі зростанням цін 64% опитаних обирають дешевші продукти, а 48% частіше готують їжу вдома. Водночас 77% респондентів вікової групи 56+ років змушені зрізати бюджет на харчування.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

Дослідники з Gradus Research підтвердили перехід українців до більш холодної їжі через постійні відключення електроенергії, опалення та води. 59% респондентів надають перевагу продуктам тривалого зберігання, а 50% перейшли на холодну їжу.

Також опитані українські громадяни відзначили, що почали відмовляти собі у низці продуктів. Зокрема, 49% відмовляються від кондитерських виробів, 48% – від риби та морепродуктів, і лише 11% респондентів змушені економити на базових продуктах – хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

“Життя у війні та досвід блекаутів зробили українських споживачів загартованими. Люди перебудовують свій режим харчування та адаптують звички. При цьому третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у випадку затяжних блекаутів”, — коментує директорка дослідницької компанії Gradus Research, соціологиня Євгенія Близнюк.

Ткаченко Валентина

Recent Posts

Гіркін, якого ув’язнила РФ, розкритикував російський осінній наступ в Україні

Ігор Гіркін, колишній російський офіцер та націоналіст, який наразі перебуває у в'язниці, висловив сумніви щодо…

2 хв. ago

Кому з українських політиків населення довіряє найбільше і найменше – опитування Центру Разумкова

Станом на осінь 2024 року президент України Володимир Зеленський зберігає найвищий рівень довіри українців. Водночас його рейтинг поступово падає. Найменше українці довіряють Юрію…

10 хв. ago

Дональд Трамп назвав себе “батьком екстракорпорального запліднення” – HuffPost

Кандидат від Республіканської партії на пост президента США Дональд Трамп заявив цієї середи, 16 жовтня,…

20 хв. ago

Коштує шалену суму: британець знайшов рідкісну монету в полі через 20 років пошуків (фото)

59-річний Пол Кейпвелл із Великої Британії знайшов рідкісну монету в полі після 20 років пошуків.…

29 хв. ago

Мобілізація в Україні потребує змін: Заход не вірять у перемогу “армії дідів”

В Україні знову напружена ситуація з мобілізацією. Представники ТЦК та СП разом з поліцією вдаються до вуличних…

35 хв. ago

Режим інкогніто в браузері виявився з підлянкою: чим його замінити

Зараз, коли за вашими діями в інтернеті пильно спостерігають пошукові та рекламні боти, режим інкогніто…

37 хв. ago