Стреси, ціни і блекаути: українці розповіли, як змінилося їх меню за час війни (опитування)

Майже половина мешканців України (49% респондентів) підтвердила, що з початком повномасштабного вторгнення РФ у них змінилися харчові звички. Серед опитаної молоді ця цифра складає 54%, йдеться в опитуванні Gradus Research.

Дослідники повідомили, що провели анкетування у власному мобільному додатку серед 1000 респондентів, які є мешканцями міст з населенням понад 50 тисяч осіб віком від 18 до 65 років. Опитування не проводили на окупованих територіях і в регіонах, де йдуть активні бойові дії.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

Респонденти вказали, що на їх зміну в харчових звичках ключовими факторами стали підвищення цін, тривалий стрес та атаки російських окупантів з відповідними наслідками.

Зокрема, саме стрес посідає перше місце (83%) серед чинників, які впливають на харчову поведінку опитаних. Через постійне емоційне виснаження та стресові стани 49% харчується нерегулярно, тоді як 42% опитаних вживають більше нездорової їжі, а 41% мають знижений апетит. Також 41% респондентів пропускають деякі прийоми їжі, а 19% респондентів зізналися, що почали частіше вживати алкоголю.

Дослідники з Gradus Research заявили, що зі зростанням цін 64% опитаних обирають дешевші продукти, а 48% частіше готують їжу вдома. Водночас 77% респондентів вікової групи 56+ років змушені зрізати бюджет на харчування.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

Дослідники з Gradus Research підтвердили перехід українців до більш холодної їжі через постійні відключення електроенергії, опалення та води. 59% респондентів надають перевагу продуктам тривалого зберігання, а 50% перейшли на холодну їжу.

Також опитані українські громадяни відзначили, що почали відмовляти собі у низці продуктів. Зокрема, 49% відмовляються від кондитерських виробів, 48% – від риби та морепродуктів, і лише 11% респондентів змушені економити на базових продуктах – хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

“Життя у війні та досвід блекаутів зробили українських споживачів загартованими. Люди перебудовують свій режим харчування та адаптують звички. При цьому третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у випадку затяжних блекаутів”, — коментує директорка дослідницької компанії Gradus Research, соціологиня Євгенія Близнюк.

Ткаченко Валентина

Recent Posts

2500 доларів за свободу: адвокат запевняє, що ТЦК вимагають гроші під час вуличних рейдів

В Україні ситуація з мобілізаційними рейдами та діяльністю Територіальних центрів комплектування викликає все більше занепокоєння.…

5 хв. ago

Україна повернулася у 2022 рік: у ВР шокували інформацією про настрої серед партнерів

Народний депутат Іванна Климпуш-Цинадзе поділилася враженнями від 28-го Форуму-2000, заснованого Вацлавом Гавелом для просування демократії.…

15 хв. ago

Біля магазинів “Ріпка” у Дортмунді шахрайки розводять пенсіонерок на гроші фокусами з яйцем

У Німеччині група російськомовних "чаклунів" обдурила російськомовних пенсіонерок на десятки тисяч євро, пообіцявши магічний захист.…

24 хв. ago

Як магнітні бурі впливають на людину: доктор Комаровський здивував відповіддю

Відомий український доктор Євген Комаровський поділився думкою про вплив магнітних бур на людину. Про це він повідомив…

36 хв. ago

Осінній гардероб у стилі «олд мані»: ключові елементи та поради

З настанням осені на перший план виходить стиль "олд мані", який відображає витонченість, елегантність та…

45 хв. ago

Недостатньо сумний або заснув на нараді: експосол розповів, за що можуть розстріляти в КНДР

У Північній Кореї громадян фактично можуть розстріляти за все, що завгодно — будь то сон…

56 хв. ago