Стреси, ціни і блекаути: українці розповіли, як змінилося їх меню за час війни (опитування)

Майже половина мешканців України (49% респондентів) підтвердила, що з початком повномасштабного вторгнення РФ у них змінилися харчові звички. Серед опитаної молоді ця цифра складає 54%, йдеться в опитуванні Gradus Research, пише Фокус.

Дослідники повідомили, що провели анкетування у власному мобільному додатку серед 1000 респондентів, які є мешканцями міст з населенням понад 50 тисяч осіб віком від 18 до 65 років. Опитування не проводили на окупованих територіях і в регіонах, де йдуть активні бойові дії.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

Респонденти вказали, що на їх зміну в харчових звичках ключовими факторами стали підвищення цін, тривалий стрес та атаки російських окупантів з відповідними наслідками.

Зокрема, саме стрес посідає перше місце (83%) серед чинників, які впливають на харчову поведінку опитаних. Через постійне емоційне виснаження та стресові стани 49% харчується нерегулярно, тоді як 42% опитаних вживають більше нездорової їжі, а 41% мають знижений апетит. Також 41% респондентів пропускають деякі прийоми їжі, а 19% респондентів зізналися, що почали частіше вживати алкоголю.

Дослідники з Gradus Research заявили, що зі зростанням цін 64% опитаних обирають дешевші продукти, а 48% частіше готують їжу вдома. Водночас 77% респондентів вікової групи 56+ років змушені зрізати бюджет на харчування.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

Дослідники з Gradus Research підтвердили перехід українців до більш холодної їжі через постійні відключення електроенергії, опалення та води. 59% респондентів надають перевагу продуктам тривалого зберігання, а 50% перейшли на холодну їжу.

Також опитані українські громадяни відзначили, що почали відмовляти собі у низці продуктів. Зокрема, 49% відмовляються від кондитерських виробів, 48% – від риби та морепродуктів, і лише 11% респондентів змушені економити на базових продуктах – хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

“Життя у війні та досвід блекаутів зробили українських споживачів загартованими. Люди перебудовують свій режим харчування та адаптують звички. При цьому третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у випадку затяжних блекаутів”, — коментує директорка дослідницької компанії Gradus Research, соціологиня Євгенія Близнюк.

Ткаченко Валентина

Recent Posts

Батьки, готуйтеся: медики тепер підуть по квартирах перевіряти дітей

Сімейні медсестри надаватимуть комплексну медико-соціальну допомогу сімʼям з дітьми до чотирьох років безпосередньо в них…

9 хв. ago

Тут вам не Лондон: турист відвідав Україну і розповів, що його вразило найбільше

Для певної категорії мандрівників найцікавіші подорожі – ті, що до небезпечних країн, на кшталт Афганістану. На…

17 хв. ago

Бусифікація на максималках: копи та ТЦК влаштували люте сафарі за водієм на трасі Київ-Одеса

На трасі Київ-Одеса розгорнулася гонитва на швидкості до 180 км/год. Поліцейські разом із представниками територіального…

43 хв. ago

Бред Пітт відреагував на історію француженки, у якої шахраї виманили 830 тис. євро від його імені

Француженка Анна, сподіваючись на щире кохання між нею та актором Бредом Піттом, втратила 830 тисяч…

48 хв. ago

У Києві вже четверо загиблих: фото наслідків атаки

Внаслідок ранкової ворожої атаки на Київ вже є четверо загиблих у Шевченківському районі. Ще троє людей постраждалих.…

1 годину ago

Українці в Британії можуть втратити роботу та житло через візові правила

Українські біженці у Великій Британії стикаються з проблемами через складнощі з продовженням віз. Затримки з…

1 годину ago