Стреси, ціни і блекаути: українці розповіли, як змінилося їх меню за час війни (опитування)

Майже половина мешканців України (49% респондентів) підтвердила, що з початком повномасштабного вторгнення РФ у них змінилися харчові звички. Серед опитаної молоді ця цифра складає 54%, йдеться в опитуванні Gradus Research.

Дослідники повідомили, що провели анкетування у власному мобільному додатку серед 1000 респондентів, які є мешканцями міст з населенням понад 50 тисяч осіб віком від 18 до 65 років. Опитування не проводили на окупованих територіях і в регіонах, де йдуть активні бойові дії.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

Респонденти вказали, що на їх зміну в харчових звичках ключовими факторами стали підвищення цін, тривалий стрес та атаки російських окупантів з відповідними наслідками.

Зокрема, саме стрес посідає перше місце (83%) серед чинників, які впливають на харчову поведінку опитаних. Через постійне емоційне виснаження та стресові стани 49% харчується нерегулярно, тоді як 42% опитаних вживають більше нездорової їжі, а 41% мають знижений апетит. Також 41% респондентів пропускають деякі прийоми їжі, а 19% респондентів зізналися, що почали частіше вживати алкоголю.

Дослідники з Gradus Research заявили, що зі зростанням цін 64% опитаних обирають дешевші продукти, а 48% частіше готують їжу вдома. Водночас 77% респондентів вікової групи 56+ років змушені зрізати бюджет на харчування.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

Дослідники з Gradus Research підтвердили перехід українців до більш холодної їжі через постійні відключення електроенергії, опалення та води. 59% респондентів надають перевагу продуктам тривалого зберігання, а 50% перейшли на холодну їжу.

Також опитані українські громадяни відзначили, що почали відмовляти собі у низці продуктів. Зокрема, 49% відмовляються від кондитерських виробів, 48% – від риби та морепродуктів, і лише 11% респондентів змушені економити на базових продуктах – хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

“Життя у війні та досвід блекаутів зробили українських споживачів загартованими. Люди перебудовують свій режим харчування та адаптують звички. При цьому третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у випадку затяжних блекаутів”, — коментує директорка дослідницької компанії Gradus Research, соціологиня Євгенія Близнюк.

Ткаченко Валентина

Recent Posts

В ТЦК назвали умову, за якої ті, хто має відстрочку, не будуть служити

Ті військовозобов'язані, які мають право на відстрочку, повинні надати всі необхідні для цього документи. У…

9 хв. ago

США категорично відмовилися збивати ракети РФ: яка причина

Представники адміністрації Джо Байдена розповіли, чому США та Велика Британія допомагали збивати іранські ракети над…

21 хв. ago

ДБР та кіберполіція затримали на Черкащині прокурора-педофіла

Слідчі ДБР спільно з Кіберполіцією затримали прокурора, якого звинувачують одразу за декількома тяжкими статтями Кримінального…

29 хв. ago

Ледь не забетонувався: перехожі врятували повністю покритого цементом кота (фото)

Цей випадок стався в понеділок, 14 жовтня, у районі Зеехельденбурт в Амстердамі, Нідерланди. По дорозі…

41 хв. ago

По 2700 грн – це норма: в Україні переписали пенсії

В Україні станом на 1 жовтня відзначається 10,34 мільйонів пенсіонерів. 25% українських пенсіонерів одержують близько 2760 грн…

50 хв. ago

Причина не в урагані. Чому Байден насправді не поїхав на “Рамштайн”

Минулого тижня сумною новиною для українців стало скасування засідання групи "Рамштайн", на якому мали бути…

57 хв. ago