Стреси, ціни і блекаути: українці розповіли, як змінилося їх меню за час війни (опитування)

Майже половина мешканців України (49% респондентів) підтвердила, що з початком повномасштабного вторгнення РФ у них змінилися харчові звички. Серед опитаної молоді ця цифра складає 54%, йдеться в опитуванні Gradus Research, пише Фокус.

Дослідники повідомили, що провели анкетування у власному мобільному додатку серед 1000 респондентів, які є мешканцями міст з населенням понад 50 тисяч осіб віком від 18 до 65 років. Опитування не проводили на окупованих територіях і в регіонах, де йдуть активні бойові дії.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

Респонденти вказали, що на їх зміну в харчових звичках ключовими факторами стали підвищення цін, тривалий стрес та атаки російських окупантів з відповідними наслідками.

Зокрема, саме стрес посідає перше місце (83%) серед чинників, які впливають на харчову поведінку опитаних. Через постійне емоційне виснаження та стресові стани 49% харчується нерегулярно, тоді як 42% опитаних вживають більше нездорової їжі, а 41% мають знижений апетит. Також 41% респондентів пропускають деякі прийоми їжі, а 19% респондентів зізналися, що почали частіше вживати алкоголю.

Дослідники з Gradus Research заявили, що зі зростанням цін 64% опитаних обирають дешевші продукти, а 48% частіше готують їжу вдома. Водночас 77% респондентів вікової групи 56+ років змушені зрізати бюджет на харчування.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

Дослідники з Gradus Research підтвердили перехід українців до більш холодної їжі через постійні відключення електроенергії, опалення та води. 59% респондентів надають перевагу продуктам тривалого зберігання, а 50% перейшли на холодну їжу.

Також опитані українські громадяни відзначили, що почали відмовляти собі у низці продуктів. Зокрема, 49% відмовляються від кондитерських виробів, 48% – від риби та морепродуктів, і лише 11% респондентів змушені економити на базових продуктах – хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

“Життя у війні та досвід блекаутів зробили українських споживачів загартованими. Люди перебудовують свій режим харчування та адаптують звички. При цьому третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у випадку затяжних блекаутів”, — коментує директорка дослідницької компанії Gradus Research, соціологиня Євгенія Близнюк.

Ткаченко Валентина

Recent Posts

Росія намагається зімкнути “два котли”

На Курахівському напрямку російські окупанти намагаються влаштували відразу два котли для ЗСУ. Росіяни вже окупували…

32 секунди ago

Париж у шоці: злочинці із сокирами пограбували музей Коньяк-Же

Якщо ви думали, що Париж — це лише романтика, вино і круасани, то злочинці, озброєні…

6 хв. ago

Що станеться з організмом, якщо їсти картопля щодня

Картопля - одна з найпопулярніших і універсальних овочів. Він доступний, недорогий і багатий на поживні…

9 хв. ago

Сонячний вальс: чого чекати від магнітних бур 22-24 листопада

Небо знову вирішило внести свої корективи в наші буденні турботи. На цьому тижні Сонце підкидає…

14 хв. ago

Пентагон підтвердив застосування Росією експериментальної балістичної ракети по Україні

У четвер, 21 листопада, речник Пентагону Сабрінга Сінгх заявила, що США підтверджують застосування Росією експериментальної балістичної ракети середньої дальності,…

21 хв. ago

Німеччина почала підготовку до війни з Росією

У Бундесвері створено документ з 1000 сторінок під назвою "Німецький оперативний план", який передбачає підготовку…

34 хв. ago