Стреси, ціни і блекаути: українці розповіли, як змінилося їх меню за час війни (опитування)

Майже половина мешканців України (49% респондентів) підтвердила, що з початком повномасштабного вторгнення РФ у них змінилися харчові звички. Серед опитаної молоді ця цифра складає 54%, йдеться в опитуванні Gradus Research, пише Фокус.

Дослідники повідомили, що провели анкетування у власному мобільному додатку серед 1000 респондентів, які є мешканцями міст з населенням понад 50 тисяч осіб віком від 18 до 65 років. Опитування не проводили на окупованих територіях і в регіонах, де йдуть активні бойові дії.

Результати опитуванняРезультати опитування
Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

Респонденти вказали, що на їх зміну в харчових звичках ключовими факторами стали підвищення цін, тривалий стрес та атаки російських окупантів з відповідними наслідками.

Зокрема, саме стрес посідає перше місце (83%) серед чинників, які впливають на харчову поведінку опитаних. Через постійне емоційне виснаження та стресові стани 49% харчується нерегулярно, тоді як 42% опитаних вживають більше нездорової їжі, а 41% мають знижений апетит. Також 41% респондентів пропускають деякі прийоми їжі, а 19% респондентів зізналися, що почали частіше вживати алкоголю.

Дослідники з Gradus Research заявили, що зі зростанням цін 64% опитаних обирають дешевші продукти, а 48% частіше готують їжу вдома. Водночас 77% респондентів вікової групи 56+ років змушені зрізати бюджет на харчування.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

Дослідники з Gradus Research підтвердили перехід українців до більш холодної їжі через постійні відключення електроенергії, опалення та води. 59% респондентів надають перевагу продуктам тривалого зберігання, а 50% перейшли на холодну їжу.

Також опитані українські громадяни відзначили, що почали відмовляти собі у низці продуктів. Зокрема, 49% відмовляються від кондитерських виробів, 48% – від риби та морепродуктів, і лише 11% респондентів змушені економити на базових продуктах – хлібі, олії, борошні, крупах, овочах та яйцях.

Результати опитування (інфографіка: Gradus Research)

“Життя у війні та досвід блекаутів зробили українських споживачів загартованими. Люди перебудовують свій режим харчування та адаптують звички. При цьому третина опитаних мають альтернативні джерела електроживлення, ще третина мають альтернативні засоби розігріву та приготування їжі. І лише 34% опитаних розглядають можливість виїзду з населеного пункту чи країни у випадку затяжних блекаутів”, — коментує директорка дослідницької компанії Gradus Research, соціологиня Євгенія Близнюк.

Ткаченко Валентина

Recent Posts

Докучає шкідлива звичка: як швидко “перепрограмувати” мозок

Шкідливі звички — це не лише про куріння чи переїдання. Це будь-які повторювані дії, які…

6 години ago

Автомати замість книжок: хто не уникне військового вишколу за новим законом

Нещодавно міністр освіти і науки України Оксен Лісовий повідомив, що з 1 вересня 2025 року в…

6 години ago

Прощення боргу від банку може обернутися спустошенням гаманця: доведеться сплатити податки

Якщо банк вибачив чи анулював вашу кредитну заборгованість, не поспішайте радіти – це може вплинути…

6 години ago

Чехія незаконно відмовляє у тимчасовому захисті українцям: хто під загрозою

Чехія продовжує відмовляти у тимчасовому захисті українцям, які подавали заяву на такий самий захист в…

6 години ago

Жодного шансу на відстрочку: які документи більше “не існують” для ТЦК

Сотні військовозобов’язаних українців опинилися у правовій пастці. Після ліквідації медико-соціальної експертної комісії (МСЕК), документи, які…

7 години ago

Бонус за працю: хто з українців зможе отримати 10 пенсій однією виплатою у 2025 році

2025 року для деяких українців передбачено приємний фінансовий бонус при виході на пенсію — одразу…

7 години ago