В ідеалі, якщо у вас є право на відстрочку від військової служби через інвалідність або інший соціальний статус, вам не повинно знадобитися бігати інстанціями, щоб це підтвердити. Адже інформація про це вже має бути у державних реєстрах.
Але на практиці все інакше, повідомляє “Судово-юридична газета”. Люди все ще змушені витрачати час та сили на оформлення документів, особливо якщо для деяких проектів не вистачає фінансування.
З квітня 2024 року набрав чинності закон про цифровізацію військового обліку. Він повинен був покращити роботу Єдиного державного реєстру “Оберіг”, так щоб дані про військовозобов’язаних, призовників та резервістів постійно оновлювалися.
Катерина Чорногоренко, заступник міністра оборони з цифровізації, розповіла, що міністерство вже налагодило обмін даними з реєстрами Мін’юсту та податкової служби, а тепер планує підключити Пенсійний фонд. Ця інтеграція допоможе Міноборони краще відстежувати, де працюють військовозобов’язані, що спростить процес мобілізації та рекрутингу.
Кабмін доручив налагодити електронну взаємодію з реєстром «Оберіг» до липня 2024 року, щоб автоматизувати надання та продовження відстрочок від служби. Нині ж людям доводиться стояти у чергах для отримання відстрочок, що створює корупційні ризики та нерівні умови.
Наприклад, ті, хто працює з іноземними донорами, вже можуть оформити відстрочку через додаток “Дія”, а от люди з інвалідністю, багатодітні батьки та студенти поки що змушені оббивати пороги військкоматів.
«Судово-юридична газета» з’ясувала, що Міністерство соціальної політики та Міноборони підписали договір про співпрацю, але через брак фінансування автоматичну передачу даних про людей з інвалідністю до реєстру “Оберіг” ще не реалізовано. Це означає, що автоматичне надання відстрочок все ще відкладається.
Міноборони запевняє, що активно працює над покращенням обміну інформацією між державними органами та системами, як це передбачено законом про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Мета – зробити взаємодію між системами більш ефективною та розширити перелік послуг, доступних через такі реєстри.
Однак, поки процес обміну даними не налагоджений, громадяни, як і раніше, змушені особисто підтверджувати своє право на відстрочку в ТЦК, навіть якщо інформація вже є в інших державних реєстрах.
Цікаво, що першим кроком у цифровізації стало запровадження бронювання через додаток “Дія” для деяких категорій громадян, які працюють із іноземними донорами. А от спрощення процедури для людей з інвалідністю та інших соціально вразливих груп поки що відкладено. І поки не зрозуміло, чому саме такий порядок було обрано.
Поки канцлер ФРН Олаф Шольц буде на Генасамблеї у Нью-Йорку, на його батьківщині відбудуться вибори…
Згідно з цим правилом, як тільки принцу Джорджу виповниться 12 років (у липні 2025 року),…
Під час воєнного стану всі військовозобов'язані чоловіки повинні мати при собі військово-обліковий документ. Це підтверджує статус…
В Києві значно погіршилася якість повітря через зміну вітру та незначні осередки пожеж в екосистемах. За даними…
З 2020 року сербський експорт зброї збільшився в чотири рази, а з моменту вторгнення в…
У Києві детективи Територіального управління Бюро економічної безпеки (БЕБ) викрили механізм проведення протиправних фінансових операцій.…