В умовах, коли штучний інтелект (ШІ) стає все більш поширеним, учителі по всьому світу часто відчувають себе детективами, адже їм доводиться постійно перевіряти роботи учнів на оригінальність.
Втім, лише 10% навчальних закладів мають чіткі правила щодо використання ШІ, повідомляє ЮНЕСКО. Відсутність таких вказівок підвищує ризик неправильної оцінки, порушень конфіденційності та неоднакових підходів до дисциплінарних заходів.
ЮНЕСКО рекомендує школам розробити основні принципи використання ШІ, щоб допомогти учням краще орієнтуватися в етичних питаннях.
Ось сім правил, які радять запровадити експерти:
Освітян також закликають заохочувати учнів використовувати ШІ з користю, пояснюючи, що цей інструмент не може передати їхній особистий досвід та унікальний стиль. Пані Яніна Хіжінська наголошує, що роботи, створені ШІ, часто надто загальні та позбавлені емоцій. Вона радить учителям навчати дітей писати самостійно, додаючи особисті думки та погляди, що робить їхні тексти живими.
Якщо вчителі підозрюють плагіат, можна скористатися такими сервісами для перевірки- GPT Detector, AI Detector, AI Content Detector, ZeroGPT і Writefull. Однак, варто пам’ятати, що такі інструменти можуть помилятися.
Важливо розрізняти, коли використання ШІ є допустимим. Наприклад, без посилання можна використовувати ШІ для генерації ідей або перевірки граматики, а з посиланням – у випадках, коли створений текст є завершеною частиною роботи.
Кількість учнів в Україні з початку війни зменшилася на 300 тисяч, і це вплинуло на…
Коли мова йде про вибори, кожна країна має свої унікальні традиції та правила. Деякі з…
В Україні триває воєнний стан і загальна мобілізація. Однак деякі громадяни можуть отримати відстрочку від…
В Українських містах і столиці фіксують значне зниження якості повітря, що пов’язане з перенесенням пилу з…
Група дослідників з Університету Торонто вирішила глибше розібратися в таємниці щодо того, як кажани-вампіри виживають, харчуючись виключно…
Українка Тетяна працює на Ейфелевій вежі вже 10 місяців. Вона задоволена своєю роботою, тому розповіла…