Юрист Роман Симутін поділився думками про можливі штрафи для військовозобов’язаних, наголосивши, що, хоча поточна ситуація може здатися м’якою, найближчими місяцями можуть відбутися суттєві зміни.
Можливі штрафи пов’язані з тим, що українці не оновили свої персональні дані до останнього терміну 16 липня або не дадуть відповіді на порядок денний. Важливо відзначити, що навіть якщо повістка не буде вручена особисто, вона вважається врученою, якщо буде відправлена поштою або доставлена на контрольно-пропускні пункти.
Наразі звіти показують, що у регіонах у середньому виписується 25-30 штрафів на день, а блокпости щодня видають понад 100 повісток.
Однак штрафи насамперед накладаються на тих, хто не є після виклику, внаслідок чого на даний момент виписано відносно мало штрафів.
Нещодавнє законодавство, зокрема Постанова № 807 від 9 липня 2024 року, встановило централізований процес надсилання повісток через Укрпошту. За словами Симутіна, особи, які надали свої персональні дані через Центр адміністративного обслуговування або додаток «Резерв+», мають бути готовими до порядку денного в ТЦК для проходження ВЛК протягом найближчих 1–2 місяців. Збільшення числа повісток, ймовірно, призведе до зростання штрафів.
Симутін вважає, що у військовозобов’язаних є реальний шанс оскаржити штрафи. Відповідно до закону, адміністративна справа має розглядатися у присутності особи, а заочні штрафи не можуть бути накладені, якщо особа не була заздалегідь повідомлена про слухання та не клопотала про відстрочку.
ТЦК зобов’язаний викликати громадянина до військкомату для обговорення справи. Багато людей дізнаються про свої штрафи лише через додаток «Дія», що свідчить про те, що рішення було ухвалено без належної повістки — це є порушенням закону.
Більше того, оскільки TЦК має доступ до державних реєстрів, які містять дані про призовників, вони повинні довести в суді, якщо вони не змогли отримати необхідної інформації. Були випадки, коли штрафи за неоновлення даних скасовувалися, оскільки TЦК міг отримати доступ до цієї інформації через свої бази даних.
Що стосується прав водія, Симутін радить не чекати будь-яких негайних обмежень. Процес накладання заборон на керування складний і тривалий, включає запити, взаємодію з поліцією та судові розгляди, без гарантованого результату.
Навпаки, штрафи виписуються набагато швидше і можуть бути оскаржені лише в суді, що робить їх більш простою проблемою для призовників.
У Швейцарії церква задля експерименту замінила у сповідальні священника на цифровий аватар Ісуса. Завдяки штучному інтелекту він…
Як стало відомо, що в Україні пенсіонери можуть користуватися пільгами на сплату земельного податку, але вони не поширюються на…
Продукти першої необхідності помітно подорожчали під тиском інфляції та інших факторів, а деякі торгові точки…
Згідно з недавнім аналізом Financial Times, мобілізаційний резерв України становить близько 3,7 млн чоловіків віком від 25…
В Україні почастішали випадки штрафування водіїв вживаних автомобілів, привезених зі США. Причина криється в технічних…
Останніми днями схоже, що у Москві з'явилася ще одна божевільна звичка. Після вечірніх лякалок Путіна,…