Супермаркети масово маніпулюють українцями: які хитрощі змушують нас купувати більше

Магазини використовують безліч психологічних трюків та маркетингових пасток, щоб змусити споживачів витрачати більше грошей, ніж вони планували. Розуміння цих методів допоможе уникнути безконтрольного споживання.

Один із найефективніших прийомів – створення у покупця страху втрати. Магазини намагаються переконати, що якщо ви не купите товар зараз, то втратите унікальну можливість: знижки, бонуси або навіть сам товар. Наприклад, пропозиції зі знижками на обмежений час або заяви про лімітовану кількість товару змушують покупців діяти імпульсивно.

Жінка в супермаркеті

Чому ціни часто закінчуються на “9”? Наприклад, замість 100 грн товар коштує 99 грн. Це не випадковість. Люди психологічно сприймають такі ціни як значно нижчі, ніж вони є насправді. Різниця в 1 гривню може здаватися незначною, але цей трюк змушує сприймати ціну більш вигідною.

Ще один хитрий прийом – порівняння товарів. Наприклад, два схожих за характеристиками телефони, але один з них на кілька сотень гривень дешевший. Звісно, більшість споживачів виберуть дешевший варіант. Магазини також використовують статус “бестселера” для товару, щоб створити ілюзію високого попиту, що змушує покупців зупинити вибір на “популярному” товарі.

Персоналізація – це ще один метод впливу. Магазини використовують інформацію про клієнтів, щоб створити враження, що вони піклуються про кожного покупця особисто. Наприклад, використання імені покупця або надання спеціальних пропозицій, орієнтованих на конкретну людину, збільшує ймовірність покупки.

Якщо споживачам пропонують лише два варіанти ціни, більшість обирає дешевший. Але якщо додати третю, середню опцію, яка ближча до дорогої, багато хто вибирає її. Наприклад, якщо маленька кава коштує 40 грн, а велика – 150 грн, додавання середньої опції за 110 грн може спонукати до покупки саме цього варіанту, оскільки він здається більш вигідним.

Ольга Степанова

Recent Posts

Антитренд цього сезону: ці речі треба викинути зі свого гардеробу

Так, усім відомо, що мода циклічна. Однак є такий одяг, який уже давно поза межами…

2 хв. ago

ТОП-4  фрази СРСР, які зруйнували впевненість у цілому поколінні

Декілька висловів з радянських часів досі впливають на наше життя. І часто ми цього навіть…

14 хв. ago

Створюють новий реєстр чоловіків: що зміниться у військовому обліку

В Україні готується до створення єдиного державного реєстру військовослужбовців. Член Комітету Верховної Ради з питань…

29 хв. ago

Українським водіям у Німеччині загрожують штрафи за “неправильні” номер

Українським водіям у Німеччині загрожують нові штрафи. Як передає "Хвиля", про це йдеться на офіційній сторінці для українських біженців…

44 хв. ago

Чому повітря в Києві не очищується швидко: назвали причину

У Вишгородському районі відбулася масштабна лісова пожежа, зазначили у Департаменту захисту довкілля і адаптації до…

54 хв. ago

The Guardian: У Путіна знали про операцію ЗСУ в Курській області, але не змогли підготуватися

Російське військове командування передбачало операцію ЗСУ в Курській області і протягом кількох місяців розробляло плани…

1 годину ago