Супермаркети масово маніпулюють українцями: які хитрощі змушують нас купувати більше

Магазини використовують безліч психологічних трюків та маркетингових пасток, щоб змусити споживачів витрачати більше грошей, ніж вони планували. Розуміння цих методів допоможе уникнути безконтрольного споживання.

Один із найефективніших прийомів – створення у покупця страху втрати. Магазини намагаються переконати, що якщо ви не купите товар зараз, то втратите унікальну можливість: знижки, бонуси або навіть сам товар. Наприклад, пропозиції зі знижками на обмежений час або заяви про лімітовану кількість товару змушують покупців діяти імпульсивно.

Жінка в супермаркеті

Чому ціни часто закінчуються на “9”? Наприклад, замість 100 грн товар коштує 99 грн. Це не випадковість. Люди психологічно сприймають такі ціни як значно нижчі, ніж вони є насправді. Різниця в 1 гривню може здаватися незначною, але цей трюк змушує сприймати ціну більш вигідною.

Ще один хитрий прийом – порівняння товарів. Наприклад, два схожих за характеристиками телефони, але один з них на кілька сотень гривень дешевший. Звісно, більшість споживачів виберуть дешевший варіант. Магазини також використовують статус “бестселера” для товару, щоб створити ілюзію високого попиту, що змушує покупців зупинити вибір на “популярному” товарі.

Персоналізація – це ще один метод впливу. Магазини використовують інформацію про клієнтів, щоб створити враження, що вони піклуються про кожного покупця особисто. Наприклад, використання імені покупця або надання спеціальних пропозицій, орієнтованих на конкретну людину, збільшує ймовірність покупки.

Якщо споживачам пропонують лише два варіанти ціни, більшість обирає дешевший. Але якщо додати третю, середню опцію, яка ближча до дорогої, багато хто вибирає її. Наприклад, якщо маленька кава коштує 40 грн, а велика – 150 грн, додавання середньої опції за 110 грн може спонукати до покупки саме цього варіанту, оскільки він здається більш вигідним.

Ольга Степанова

Recent Posts

Американський мільярдер планує придбати “Північний потік-2”, – WSJ

Американський мільярдер Стівен Лінч, який має бізнес у Росії, звернувся до уряду США з проханням дозволити…

3 хв. ago

“Буде те саме, що з Фаріон”. Глава “Братства” Корчинський заявив, що йому загрожують

Голова "Братства" Дмитро Корчинський заявив, що його хочуть вбити. Про це він сказав у відеозверненні.…

12 хв. ago

У 117 бригаді після скандалу та публічних скарг бійців зняли керівництво 155 батальйону

У 117 бригаді після скандалу та публічних скарг бійців зняли керівництво 155 батальйону. З квітня…

21 хв. ago

Ексміністр Милованов звинуватив у погрозах відому журналістку Соколову: деталі скандалу

Колишній міністр економіки України, президент Київської школи економіки (КШЕ) Тимофій Милованов заявив, що журналістка Яніна Соколова нібито…

29 хв. ago

Нехороші новини для тих, хто худне: ось, що вам весь час заважає

Відновлення ваги після дієти або програми схуднення є дуже поширеним явищем. Згідно з новими дослідженнями, "пам’ять" жирових клітин…

36 хв. ago

І сюди дісталися: додаткові податки на подарунки та спадщину доведуть до відчаю

Чимало українців, можливо, не знають, що спадкове майно оподатковується. Хоча спеціального збору за спадок немає,…

45 хв. ago