Супермаркети масово маніпулюють українцями: які хитрощі змушують нас купувати більше

Магазини використовують безліч психологічних трюків та маркетингових пасток, щоб змусити споживачів витрачати більше грошей, ніж вони планували. Розуміння цих методів допоможе уникнути безконтрольного споживання.

Один із найефективніших прийомів – створення у покупця страху втрати. Магазини намагаються переконати, що якщо ви не купите товар зараз, то втратите унікальну можливість: знижки, бонуси або навіть сам товар. Наприклад, пропозиції зі знижками на обмежений час або заяви про лімітовану кількість товару змушують покупців діяти імпульсивно.

Жінка в супермаркеті

Чому ціни часто закінчуються на “9”? Наприклад, замість 100 грн товар коштує 99 грн. Це не випадковість. Люди психологічно сприймають такі ціни як значно нижчі, ніж вони є насправді. Різниця в 1 гривню може здаватися незначною, але цей трюк змушує сприймати ціну більш вигідною.

Ще один хитрий прийом – порівняння товарів. Наприклад, два схожих за характеристиками телефони, але один з них на кілька сотень гривень дешевший. Звісно, більшість споживачів виберуть дешевший варіант. Магазини також використовують статус “бестселера” для товару, щоб створити ілюзію високого попиту, що змушує покупців зупинити вибір на “популярному” товарі.

Персоналізація – це ще один метод впливу. Магазини використовують інформацію про клієнтів, щоб створити враження, що вони піклуються про кожного покупця особисто. Наприклад, використання імені покупця або надання спеціальних пропозицій, орієнтованих на конкретну людину, збільшує ймовірність покупки.

Якщо споживачам пропонують лише два варіанти ціни, більшість обирає дешевший. Але якщо додати третю, середню опцію, яка ближча до дорогої, багато хто вибирає її. Наприклад, якщо маленька кава коштує 40 грн, а велика – 150 грн, додавання середньої опції за 110 грн може спонукати до покупки саме цього варіанту, оскільки він здається більш вигідним.

Ольга Степанова

Recent Posts

Голодний чоловік помер через заморожений бургер: що сталося

Голодний чоловік помер після того, як випадково вдарив себе ножем, намагаючись розрізати два заморожених бургери.…

59 хв. ago

Відома супермодель закликає всіх носити “брудні штани” заради порятунку планети (фото)

Британська супермодель і акторка Лілі Коул хоче, щоб люди перестали кидати штани, сорочки та сукні…

1 годину ago

У туристичному містечку на Закарпатті воєнкоми в балаклавах відкрили вогонь по цивільних

Черговий конфлікт між цивільними та працівниками ТЦК стався на Закарпатті. Відео конфлікту опублікували місцеві телеграм-канали,…

1 годину ago

В Україні подорожчає хліб: експерт пояснив причини

В Україні ціни на хліб найближчими місяцями можуть підскочити. Така тенденція пояснюється подорожчанням сировини та електроенергії. "Насамперед,…

1 годину ago

Соціальні виплати хочуть припинити: у чому причина

Кабінет Міністрів оголосив, що соціальні стандарти, в тому числі прожитковий мінімум, у 2025 році залишаться…

1 годину ago

Жінка чотири години боролася з величезним пітоном, який намагався її вбити – фото

У Таїланді врятували жінку після чотиригодинного нападу пітона. Про це повідомляє Metro. 64-річна Арром Арунрой після вечері…

1 годину ago