Експерт пояснив, чому в Ізраїлі літають цивільні літаки, а в Україні – ні

На думку військового експерта Олега Жданова, говорити про можливе відновлення авіасполучення в Україні – не на часі.

Він переконує, що зараз це не на часі, а ще пояснює, чому в Ізраїлі цивільна авіація працює навіть під час військового конфлікту та ракетних загроз.

“Хто зараз погодиться сісти в літак, який з великою вірогідністю може бути збитий російською ракетою? Або нашою ракетою, якщо буде масований удар противника і ППО буде змушена працювати по цілях. Такий літак буде в зоні ураження, і навіть система “свій-чужий” його не врятує. За таких умов ніхто не дасть 100% гарантію по безпеці. А хто погодиться страхувати літаки і життя пасажирів? Це величезний ризик”, – розповідає tsn.ua Олег Жданов.

Військовий експерт додає, що під час війни будь-який літак у небі України – ціль для противника.

“Небо над Україною – небезпечне, бо тривають бойові дії. І я б не порівнював наш захист неба з Ізраїлем. У нас що, є свій “Залізний купол”? Чи ми маємо систему ППО “Праща Давида”? Ні, не маємо. А в Ізраїлі працює трирівнева глибокоешелонована система протиповітряної оборони. Хоча й вона не все стовідсотково збиває”, – зазначає Олег Жданов.

Він додає, що цивільна авіація в Ізраїлі працює в умовах постійних загроз уже десятки років.

“У Ізраїлю немає іншого вибору. Там військові конфлікти тривають десятиліттями – напруженість спадає або наростає. Щоб мати авіаційне сполучення, вони змушені йти на такий ризик. Тобто ризикувати життям своїх громадян як пасажирів та літаками, на яких здійснюються авіарейси. У них просто неможливе стовідсоткове припинення вогню, тому вони йдуть на цей ризик”, – каже Олег Жданов.

Він додає, що в Україні не така ситуація, як в Ізраїлі. Ми відрізняємося як по території, так і по наявності засобів для відбиття повітряних атак ворога.

“Я розумію представників бізнесу – тих, чиї літаки зараз простоюють в аеропорту “Бориспіль”. І розумію, що вони хочуть їх підняти в повітря, тому шукають різні шляхи розблокування роботи аеропортів. А як приклад наводять досвід Ізраїлю. Але як в умовах України ми можемо його застосувати? Хіба що сформувати із “Залізного куполу” повітряний коридор від аеропорту “Бориспіль” до кордону, щоб літак міг летіти під прикриттям систем ППО. Але, вибачте, само собою – це нереально”, – пояснює Олег Жданов.

Військовий експерт підкреслює, що безпекова ситуація у нас зовсім не покращилася, а, навпаки, погіршилася.

“Активність ворога стає дедалі більшою. Атаки “Шахедів” відбуваються майже кожну добу. Вони вільно долітають у нас до Хмельницької області. Тому ще зарано думати про відновлення польотів для цивільної авіації“, – підсумовує Олег Жданов.

Ольга Степанова

Recent Posts

Мобілізація посилена: велике місто України “огорнуть” ТЦК та гори повісток

Харківська область реалізує запобіжні стратегії щодо зміцнення своїх оборонних систем та захисту місцевого населення. Ці…

8 хв. ago

Жодного разу не поворухнув: аналітик BILD звернув увагу на одну деталь у поведінці Путіна

Наступного дня після удару міжконтинентальною балістичною ракетою по Дніпру Путін виступив із відеозверненням, під час якого жодного…

17 хв. ago

Неповажний вчинок: Леонардо Ді Капріо відпочивав на Фіджі та спровокував скандал

Леонардо Ді Капріо потрапив у незручну ситуацію, коли проігнорував традиційну церемонію прийому на Фіджі. Нещодавно актор…

25 хв. ago

Автономери через Дію: які нові серії тепер доступні українцям

На українських дорогах все частіше можна помітити автомобілі з номерними знаками серії "DI". Це пов'язано…

36 хв. ago

Скільки потрібно вагонів, аби завантажити усіх росіян? Російське видання провело дивні підрахунки

Російське видання підрахувало, скільки вагонів знадобиться, щоб розмістити усіх росіян в одному потязі. Довжина такого складу…

45 хв. ago

План поділу України таки існує: у ГУР сказали, які регіони Путін хоче залишити, як “спірні”

Росія на чолі з володимиром путіним розпочали війну проти України далеко не для того, щоб…

53 хв. ago