Експерт пояснив, чому в Ізраїлі літають цивільні літаки, а в Україні – ні

На думку військового експерта Олега Жданова, говорити про можливе відновлення авіасполучення в Україні – не на часі.

Він переконує, що зараз це не на часі, а ще пояснює, чому в Ізраїлі цивільна авіація працює навіть під час військового конфлікту та ракетних загроз.

“Хто зараз погодиться сісти в літак, який з великою вірогідністю може бути збитий російською ракетою? Або нашою ракетою, якщо буде масований удар противника і ППО буде змушена працювати по цілях. Такий літак буде в зоні ураження, і навіть система “свій-чужий” його не врятує. За таких умов ніхто не дасть 100% гарантію по безпеці. А хто погодиться страхувати літаки і життя пасажирів? Це величезний ризик”, – розповідає tsn.ua Олег Жданов.

Військовий експерт додає, що під час війни будь-який літак у небі України – ціль для противника.

“Небо над Україною – небезпечне, бо тривають бойові дії. І я б не порівнював наш захист неба з Ізраїлем. У нас що, є свій “Залізний купол”? Чи ми маємо систему ППО “Праща Давида”? Ні, не маємо. А в Ізраїлі працює трирівнева глибокоешелонована система протиповітряної оборони. Хоча й вона не все стовідсотково збиває”, – зазначає Олег Жданов.

Він додає, що цивільна авіація в Ізраїлі працює в умовах постійних загроз уже десятки років.

“У Ізраїлю немає іншого вибору. Там військові конфлікти тривають десятиліттями – напруженість спадає або наростає. Щоб мати авіаційне сполучення, вони змушені йти на такий ризик. Тобто ризикувати життям своїх громадян як пасажирів та літаками, на яких здійснюються авіарейси. У них просто неможливе стовідсоткове припинення вогню, тому вони йдуть на цей ризик”, – каже Олег Жданов.

Він додає, що в Україні не така ситуація, як в Ізраїлі. Ми відрізняємося як по території, так і по наявності засобів для відбиття повітряних атак ворога.

“Я розумію представників бізнесу – тих, чиї літаки зараз простоюють в аеропорту “Бориспіль”. І розумію, що вони хочуть їх підняти в повітря, тому шукають різні шляхи розблокування роботи аеропортів. А як приклад наводять досвід Ізраїлю. Але як в умовах України ми можемо його застосувати? Хіба що сформувати із “Залізного куполу” повітряний коридор від аеропорту “Бориспіль” до кордону, щоб літак міг летіти під прикриттям систем ППО. Але, вибачте, само собою – це нереально”, – пояснює Олег Жданов.

Військовий експерт підкреслює, що безпекова ситуація у нас зовсім не покращилася, а, навпаки, погіршилася.

“Активність ворога стає дедалі більшою. Атаки “Шахедів” відбуваються майже кожну добу. Вони вільно долітають у нас до Хмельницької області. Тому ще зарано думати про відновлення польотів для цивільної авіації“, – підсумовує Олег Жданов.

Ольга Степанова

Recent Posts

Алкоголь, від якого варто відмовитися взимку: які ризики виникають

Зима — це час зниження температур та чималої кількості свят, які нерідко відзначають з алкоголем.…

5 години ago

Популярна столиця Європи введе податок для туристів: скільки доведеться заплатити

У 2026 році в Единбурзі офіційно запровадять туристичний податок, що стане першим таким випадком у Шотландії.…

5 години ago

До 25 тисяч штрафу: кому із військовозобов’язаних дали 3 тижні на проходження ВЛК

Військовозобов'язані громадяни України, які раніше отримали статус обмежено придатних до військової служби, повинні самостійно пройти…

5 години ago

Водіїв попередили про 3 схеми обману під час аварій з пішоходами

Шахраї часто використовують інсценування наїзду на пішохода, щоб змусити водіїв відкупитися і не ставати фігурантами…

5 години ago

Нові тарифи на газ та доставку: який “сюрприз” готує комуналка у 2025 році

Для багатьох українців, особливо у холодні місяці, платежі за газ та збори за доставку чинять…

5 години ago

Студентів, які не складуть іспит з базової загальновійськової підготовки, відрахують з ВНЗ

З першого вересня 2025 року у вищих навчальних закладах розпочнеться базова загальновійськова підготовка. У Міноборони…

5 години ago