Сміючись і жартуючи, президент Росії Володимир Путін і лідер Північної Кореї Кім Чен Ин минулого тижня каталися Пхеньяном на лімузині Aurus російського виробництва, щоб продемонструвати свій антизахідний альянс. Aurus був подарунком від російського президента і він навіть сів за кермо. Але виявилося, що лімузин, який позиціонується, як “російський автомобіль”, збирається із закордонних деталей. Про це повідомляє Reuters.
Розкішний седан був покликаний уособлювати внутрішню майстерність Росії та знизити залежність від імпортних технологій і товарів, коли він був представлений у 2018 році.
Однак митні записи показують, що компанія, яка його виробляє, використовує імпортні деталі на мільйони доларів, багато з яких надходять у Росію з країни, яку Кім назвав “головним ворогом” своєї країни — Південної Кореї.
Імпорт вказує на постійну залежність Росії від західних технологій, оскільки вона намагається протистояти спробам Заходу відрізати її від глобальних ланцюжків поставок як покарання за вторгнення в Україну.
Два лідери по черзі керували броньованим лімузином під час помпезного візиту Путіна до Північної Кореї, його першого за майже чверть століття, що стало демонстрацією дедалі тісніших зв’язків двох ядерних держав.
У період із 2018 до 2023 року Росія імпортувала обладнання та комплектуючі на суму щонайменше 34 мільйони доларів для складання автомобілів і мотоциклів Aurus, свідчать митні звіти, з якими ознайомилося агентство Reuters. У Reuters немає доступу до більш свіжих даних.
Імпорт включав кузовні деталі, датчики, програмовані контролери, перемикачі, зварювальне обладнання та інші компоненти на суму майже $15,5 млн, імпортовані з Південної Кореї. Деталі також імпортувалися з Китаю, Індії, Туреччини, Італії та інших країн ЄС.
Зарубіжні поставки для Aurus продовжилися після повномасштабного вторгнення Росії в Україну. Було імпортовано товарів на майже 16 мільйонів доларів, з них — на п’ять мільйонів імпортували деталей, вироблених із Південної Кореї.
Reuters не змогло конкретно визначити, які імпортні іноземні деталі опинилися в автомобілі, подарованому Кіму. Варто нагадати, що ТОВ “Аурус” потрапило під санкції США в лютому 2024 року.
Седан Aurus був розроблений російським державним науково-дослідним інститутом НАМИ в партнерстві з російським автовиробником Sollers (SVAV.MM), який відтоді продав свою частку.
Компанія Aurus Motors та її генеральний директор Андрій Панков не відповіли на прохання Reuters прокоментувати використання іноземних деталей, зокрема з Південної Кореї, у своїх автомобілях.
Компанія запустила офіційне виробництво в Татарстані, російському регіоні, приблизно за 1000 км від Москви, 2021 року — до цього автомобілі виробляли в невеликих експериментальних масштабах у НАМИ. Цього року вона почне додаткове виробництво в Санкт-Петербурзі на колишньому заводі Toyota.
Toyota — один із багатьох іноземних автовиробників, які залишили російський ринок після вторгнення в Україну, яке Росія називає “спеціальною військовою операцією”.
У результаті відтоку утворилася ніша, яку швидко заповнили китайські виробники, швидко захопивши більше половини частки ринку і продемонструвавши обмежені внутрішні виробничі потужності Росії.
Південнокорейські фірми були одними з найбільших постачальників Aurus, зокрема виробник промислового обладнання Kyungki Industrial Co, виробник кузовних деталей BYT CO LTD і постачальник акумуляторів Enertech International Inc.
Постачальниками продукції також стали італійський виробник пластикових деталей Industrie Ilpea Spa і гонконгська компанія Rain Electronics.
Представник Kyungki Industrial Co підтвердив, що компанія постачала деталі ТОВ “Аурус” і продовжує це робити. Компанія не стурбована можливими санкціями, сказав чиновник, відмовившись повідомити подальші подробиці.
Зв’язатися з Rain Electronics для отримання коментарів не вдалося. Коли кореспондент Reuters відвідав адресу, зазначену в інтернеті як офіс компанії в Гонконзі, жодних слідів Rain Electronics на поверсі, зазначеному в інтернеті, або в будівлі офісу не було.
Компанії BYT CO LTD, Enertech International і Industrie Ilpea Spa не відповіли на запити Reuters про коментарі.
Aurus Senat, стилізований під ретро-лімузин ЗІЛ радянської епохи, є офіційним президентським автомобілем Росії, його використовував Путін на його президентських інавгураціях у 2018 і 2024 роках.
Путін тепер подарував Кіму, який, як вважають, є пристрасним шанувальником автомобілів, два автомобілі Aurus, перший раз під час візиту Кіма в Росію в лютому, а також трохи іншу модель у Північній Кореї в червні.
Ціни на автомобілі Aurus — чотири моделі, включно з позашляховиком і броньованою версією — починаються від 46,625 мільйона рублів ($528 356). Серед замовників — президент Туркменістану Сердар Бердимухамедов.
За даними російського аналітичного агентства “Автостат”, у 2023 році Aurus продала в Росії 107 автомобілів.
Бунт у ТЦК намагався підняти в минулому засуджений громадянин — це провокація, яка матиме наслідки.…
Прикордонний пункт пропуску Медика-Шегині буде закрито для вантажівок із завтрашнього дня з 9:00, оскільки польські…
Американський мільярдер Стівен Лінч, який має бізнес у Росії, звернувся до уряду США з проханням дозволити…
Голова "Братства" Дмитро Корчинський заявив, що його хочуть вбити. Про це він сказав у відеозверненні.…
У 117 бригаді після скандалу та публічних скарг бійців зняли керівництво 155 батальйону. З квітня…
Колишній міністр економіки України, президент Київської школи економіки (КШЕ) Тимофій Милованов заявив, що журналістка Яніна Соколова нібито…