Той, хто застав Радянський Союз пам’ятає, як у гастрономах продавали молоко у дивному на сьогодні трикутному пакуванні.
Молоко в той час можна було купити на розлив, розливали його звичайно по бідонах, в пляшках, які потім можна було помити та здати до пункту приймання склотари та в паперових пірамідках. Мабуть, це був найпростіший варіант і найзручніший — трикутники об’ємом півлітра коштували 16 копійок, щоб налити молоко у склянку, треба було відрізати верхній куточок пакування.
Молоко у трикутниках випускалося у СРСР від 1950-х років до кінця 1980-х. Концепція упаковки молока у трикутні контейнери була запропонована шведським винахідником Еріком Валленбергом у 1944 році. Існує легенда, що якось Валленберг прочитав статтю про магічну суть єгипетських пірамід. Автор статті — хімік і за сумісництвом містик, а згодом фантаст Жак Бержье стверджував, що саме завдяки формі пірамід всередині в них відбувається консервація часу, і продукти здатні зберігатися в первозданному вигляді. Журналісти, опублікувавши пропозицію — порадили спати в тетраедрі для поліпшення здоров’я і загального омолодження. Еріком Валленбергом висунув ідею, що така форма дозволить краще зберігати молоко завдяки геометричним властивостям тетраедра.
У 1951 році шведською фірмою Tetra Pak було розпочато масове виробництво цієї упаковки. Фахівці з Tetra Pak не тільки придумали відповідну форму упаковки, а й інші технологічні нюанси, зокрема, спосіб упаковки рідини в картон і герметизацію упаковки, припаяли до картону тонкий шар поліетилену, завдяки чому пакети стали абсолютно вологостійкими.
Упаковка “Тетра Класік”, так офіційно називалися “пірамідки” вперше вийшла у масове виробництво у 1952 році. СРСР офіційно купив технологію та кілька ліній виробництва у Tetra Pak.
Не зважаючи на певні переваги такого пакування — трикутні контейнери можна було легко утилізовані, вони були досить зручними, дозволяли легко наливати молоко, займали мало місця в холодильнику, на відміну від тієї ж пляшки, але вони часто протікали. Одним з основних недоліків трикутних пакетів також була проблема з якістю склеювання швів. Крім того, трикутники займали більше місця під час транспортування, що значно збільшувало транспортні витрати. Тому у Європі швидко відмовилися від “пірамідок”.
З часом трикутні пакети набули статусу своєрідного символу радянської епохи. Трикутні пакети також часто використовувалися в рекламі та на різних заходах, що посилювало їх присутність у суспільній свідомості. Упаковка стала не просто засобом зберігання, а символом епохи, елементом, що впливав на повсякденні звички та ритуали людей.
У Швейцарії церква задля експерименту замінила у сповідальні священника на цифровий аватар Ісуса. Завдяки штучному інтелекту він…
Як стало відомо, що в Україні пенсіонери можуть користуватися пільгами на сплату земельного податку, але вони не поширюються на…
Продукти першої необхідності помітно подорожчали під тиском інфляції та інших факторів, а деякі торгові точки…
Згідно з недавнім аналізом Financial Times, мобілізаційний резерв України становить близько 3,7 млн чоловіків віком від 25…
В Україні почастішали випадки штрафування водіїв вживаних автомобілів, привезених зі США. Причина криється в технічних…
Останніми днями схоже, що у Москві з'явилася ще одна божевільна звичка. Після вечірніх лякалок Путіна,…