Новини

Стало відомо, як Росія ввозить підсанкційні деталі для літаків

Попри міжнародні санкції, які були введені з березня 2022 року і тривали до березня 2023 року, Росія імпортувала оригінальні запчастини для літаків Boeing і Airbus на суму не менше 18 мільярдів рублів. Про це повідомляє портал «Важные истории» на підставі аналізу митних даних.

Після початку повномасштабного вторгнення в Україну західні країни оголосили російську цивільну авіацію незаконною, як відзначається в звіті. Зокрема, було запроваджено заборону на постачання запчастин для російського авіапарку, основу якого становлять літаки іноземного виробництва. На момент початку війни приблизно дві третини авіапарку належали до цього типу, і за обсягом пасажирських перевезень ця категорія досягала 95%.

«Російські авіакомпанії, яким потрібні запчастини, мають безліч способів обійти санкції. Найпростіший – купити їх у «дружній» країні (тобто не на Заході). У нашій вибірці лідирують Об’єднані Арабські Емірати (ОАЕ, понад 9 млрд рублів), Китай (5 млрд) та Туреччина (2 млрд)», – ідеться в дослідженні.

Як зазначається, «чемпіоном» тут є дубайська компанія Ats Heavy Equipment & Machinery. За трохи більше, чим рік вона зробила понад 700 постачань до Росії на 3,9 млрд рублів. В основному запчастини для Boeing та Airbus дісталися групі «Аерофлот», до якої крім власне «Аерофлоту» входять компанії «Росія» та «Перемога».

При цьому постачальник може бути іноземним, а господарі – росіяни. Наприклад, до топ-10 входить компанія Griffon (ОАЕ). 

«Дивовижно, але постачальники підсанкційних авіадеталей є навіть у «недружній» Європі – до їхніх послуг посередники із СНД, які оформлять на себе замовлення, яке потрапить до Росії», – йдеться у повідомленні.

Так, судячи з митних даних, російська авіакомпанія «Ай флай» купувала авіадеталі у литовської Right Direction Aero – запчастини європейських та американських виробників, у тому числі для Boeing, більш ніж на 145 млн рублів. Деталі найрізноманітніші – від датчиків температури до чаші унітаза, гвинтів та гайок.

Утім, з’ясувалося, що литовська Right Direction Aero продавала ці деталі не російській «Ай флай», а киргизстанській компанії «Карголайн».

Зазначається, що таким чином, схоже, за документами запчастини йшли до Киргизстану, а насправді – до Росії.

Ольга Степанова

Recent Posts

У Франції викрали національний скарб: він коштує мільйони

21 листопада у центральній Франції відбулося зухвале пограбування Музею Гієрона, одного з найстаріших музеїв сакрального…

6 хв. ago

Туристів попередили, через які святкові предмети у них можуть бути проблеми в аеропорту

Період різдвяних і новорічних свят традиційно "найгарячіший" в аеропортах у всьому світі, оскільки, скориставшись додатковими вихідними,…

15 хв. ago

Жорстку мобілізацію в ТЦК називають “лагідною”: як пояснюють дії працівників на вулиці

В Україні тривають мобілізаційні заходи. Українців обурюють силові методи, до яких вдаються працівники ТЦК, однак…

23 хв. ago

“Ощадбанк” упіймали на обмані: виманюють гроші при відкритті карток

Державний "Ощадбанк" спіймали на обмані під час відкриття карток. Про це заявила клієнтка фінансової установи…

30 хв. ago

Європа не дасть грошей на відновлення енергетики України: що задумали європейці

Західні партнери не готові допомагати Україні фінансово для відновлення енергооб'єктів, пошкоджених російськими атаками. "Європа та…

39 хв. ago

Стрілянина у готелі “Sky Loft”: затриманому повідомлено про підозру в умисному вбивстві

У Києві в одному з готелів у Печерському районі відбулася бійка із застосуванням зброї, стрілку повідомили…

48 хв. ago