Новини

Стало відомо, як Росія ввозить підсанкційні деталі для літаків

Попри міжнародні санкції, які були введені з березня 2022 року і тривали до березня 2023 року, Росія імпортувала оригінальні запчастини для літаків Boeing і Airbus на суму не менше 18 мільярдів рублів. Про це повідомляє портал «Важные истории» на підставі аналізу митних даних.

Після початку повномасштабного вторгнення в Україну західні країни оголосили російську цивільну авіацію незаконною, як відзначається в звіті. Зокрема, було запроваджено заборону на постачання запчастин для російського авіапарку, основу якого становлять літаки іноземного виробництва. На момент початку війни приблизно дві третини авіапарку належали до цього типу, і за обсягом пасажирських перевезень ця категорія досягала 95%.

«Російські авіакомпанії, яким потрібні запчастини, мають безліч способів обійти санкції. Найпростіший – купити їх у «дружній» країні (тобто не на Заході). У нашій вибірці лідирують Об’єднані Арабські Емірати (ОАЕ, понад 9 млрд рублів), Китай (5 млрд) та Туреччина (2 млрд)», – ідеться в дослідженні.

Як зазначається, «чемпіоном» тут є дубайська компанія Ats Heavy Equipment & Machinery. За трохи більше, чим рік вона зробила понад 700 постачань до Росії на 3,9 млрд рублів. В основному запчастини для Boeing та Airbus дісталися групі «Аерофлот», до якої крім власне «Аерофлоту» входять компанії «Росія» та «Перемога».

При цьому постачальник може бути іноземним, а господарі – росіяни. Наприклад, до топ-10 входить компанія Griffon (ОАЕ). 

«Дивовижно, але постачальники підсанкційних авіадеталей є навіть у «недружній» Європі – до їхніх послуг посередники із СНД, які оформлять на себе замовлення, яке потрапить до Росії», – йдеться у повідомленні.

Так, судячи з митних даних, російська авіакомпанія «Ай флай» купувала авіадеталі у литовської Right Direction Aero – запчастини європейських та американських виробників, у тому числі для Boeing, більш ніж на 145 млн рублів. Деталі найрізноманітніші – від датчиків температури до чаші унітаза, гвинтів та гайок.

Утім, з’ясувалося, що литовська Right Direction Aero продавала ці деталі не російській «Ай флай», а киргизстанській компанії «Карголайн».

Зазначається, що таким чином, схоже, за документами запчастини йшли до Киргизстану, а насправді – до Росії.

Ольга Степанова

Recent Posts

Багатій закопав скрині зі скарбами на мільйони і кинув виклик будь-кому, хто їх знайде

Американський підприємець і ранній криптоінвестор нещодавно оголосив публічне полювання за п'ятьма різними скринями зі скарбами,…

4 хв. ago

У Volkswagen передумали знімати з виробництва легендарну модель: у чому причина

Компанія Volkswagen передумала відправляти у відставку Polo: на популярний хетчбек чекає рестайлінг. Німецький концерн поки…

13 хв. ago

У Києві затримали серійного шахрая, який під виглядом обміну грошей ошукував фармацевтів

Поліцейські викрили чоловіка, який скоїв серію шахрайств, обдурюючи працівників аптек та магазинів у Києві під виглядом…

21 хв. ago

Вік для військової служби хочуть скоротити: що пропонують нардепи

Українських військових може очікувати важлива зміна: у Верховній Раді зареєстровано законопроект про зниження граничного віку…

32 хв. ago

Пенсіонери можуть отримати пенсію за 6 місяців: для кого передбачені виплати

Деякі пенсіонери зможуть отримати пенсію на шість місяців уперед. Йдеться про тих українців, що змінили…

41 хв. ago

Давно нема добровольців. Навесні становище з дефіцитом складу у ЗСУ може стати непоправним – The Economist

Ситуація з мобілізацією в Україні навесні може стати непоправною. Таку оцінку надав британський журнал The…

49 хв. ago