Новини

Стало відомо, як Росія ввозить підсанкційні деталі для літаків

Попри міжнародні санкції, які були введені з березня 2022 року і тривали до березня 2023 року, Росія імпортувала оригінальні запчастини для літаків Boeing і Airbus на суму не менше 18 мільярдів рублів. Про це повідомляє портал «Важные истории» на підставі аналізу митних даних.

Після початку повномасштабного вторгнення в Україну західні країни оголосили російську цивільну авіацію незаконною, як відзначається в звіті. Зокрема, було запроваджено заборону на постачання запчастин для російського авіапарку, основу якого становлять літаки іноземного виробництва. На момент початку війни приблизно дві третини авіапарку належали до цього типу, і за обсягом пасажирських перевезень ця категорія досягала 95%.

«Російські авіакомпанії, яким потрібні запчастини, мають безліч способів обійти санкції. Найпростіший – купити їх у «дружній» країні (тобто не на Заході). У нашій вибірці лідирують Об’єднані Арабські Емірати (ОАЕ, понад 9 млрд рублів), Китай (5 млрд) та Туреччина (2 млрд)», – ідеться в дослідженні.

Як зазначається, «чемпіоном» тут є дубайська компанія Ats Heavy Equipment & Machinery. За трохи більше, чим рік вона зробила понад 700 постачань до Росії на 3,9 млрд рублів. В основному запчастини для Boeing та Airbus дісталися групі «Аерофлот», до якої крім власне «Аерофлоту» входять компанії «Росія» та «Перемога».

При цьому постачальник може бути іноземним, а господарі – росіяни. Наприклад, до топ-10 входить компанія Griffon (ОАЕ). 

«Дивовижно, але постачальники підсанкційних авіадеталей є навіть у «недружній» Європі – до їхніх послуг посередники із СНД, які оформлять на себе замовлення, яке потрапить до Росії», – йдеться у повідомленні.

Так, судячи з митних даних, російська авіакомпанія «Ай флай» купувала авіадеталі у литовської Right Direction Aero – запчастини європейських та американських виробників, у тому числі для Boeing, більш ніж на 145 млн рублів. Деталі найрізноманітніші – від датчиків температури до чаші унітаза, гвинтів та гайок.

Утім, з’ясувалося, що литовська Right Direction Aero продавала ці деталі не російській «Ай флай», а киргизстанській компанії «Карголайн».

Зазначається, що таким чином, схоже, за документами запчастини йшли до Киргизстану, а насправді – до Росії.

Ольга Степанова

Recent Posts

100 доларів нового зразка: у чому їхня унікальність та як перевірити

Центробанк США час від часу змінює дизайн доларових банкнот. Такий крок дає змогу краще захистити валюту…

51 секунда ago

Стало відомо, скільки грошей «загубили» чиновники через «помилки» у своїх деклараціях

За даними Національного агентства з питань запобігання корупції, 1 246 435 декларацій було подано до…

10 хв. ago

У США правоохоронці затримали чоловіка, який планував теракт у день виборів

ФБР стверджує, що затриманий мав співучасника – свого неповнолітнього родича, також громадянина Афганістану У США правоохоронці затримали…

19 хв. ago

Людям просто не вижити: експерт заявив, що пенсійні реформи не спрацюють

Нині мінімальна пенсія в Україні становить 2361 грн., і це офіційно вважається прожитковим мінімумом для…

23 хв. ago

Хмельниччина «живе із задоволенням»: ДБР виявило у депутатки понад півтора мільйона доларів

Працівники ДБР виявили у депутатки Хмельницької міської ради понад півтора мільйона незадекларованих доларів та об’єкти…

35 хв. ago

Ізраїль ліквідував Насраллу, його заступника та заступника його заступника, — Нетаньягу

Після знищення лідера ліванського угруповання "Хезболла" Хасана Насралли ізраїльські військові ліквідували двох його наступників. Про…

44 хв. ago