Новини

Стало відомо, як Росія ввозить підсанкційні деталі для літаків

Попри міжнародні санкції, які були введені з березня 2022 року і тривали до березня 2023 року, Росія імпортувала оригінальні запчастини для літаків Boeing і Airbus на суму не менше 18 мільярдів рублів. Про це повідомляє портал «Важные истории» на підставі аналізу митних даних.

Після початку повномасштабного вторгнення в Україну західні країни оголосили російську цивільну авіацію незаконною, як відзначається в звіті. Зокрема, було запроваджено заборону на постачання запчастин для російського авіапарку, основу якого становлять літаки іноземного виробництва. На момент початку війни приблизно дві третини авіапарку належали до цього типу, і за обсягом пасажирських перевезень ця категорія досягала 95%.

«Російські авіакомпанії, яким потрібні запчастини, мають безліч способів обійти санкції. Найпростіший – купити їх у «дружній» країні (тобто не на Заході). У нашій вибірці лідирують Об’єднані Арабські Емірати (ОАЕ, понад 9 млрд рублів), Китай (5 млрд) та Туреччина (2 млрд)», – ідеться в дослідженні.

Як зазначається, «чемпіоном» тут є дубайська компанія Ats Heavy Equipment & Machinery. За трохи більше, чим рік вона зробила понад 700 постачань до Росії на 3,9 млрд рублів. В основному запчастини для Boeing та Airbus дісталися групі «Аерофлот», до якої крім власне «Аерофлоту» входять компанії «Росія» та «Перемога».

При цьому постачальник може бути іноземним, а господарі – росіяни. Наприклад, до топ-10 входить компанія Griffon (ОАЕ). 

«Дивовижно, але постачальники підсанкційних авіадеталей є навіть у «недружній» Європі – до їхніх послуг посередники із СНД, які оформлять на себе замовлення, яке потрапить до Росії», – йдеться у повідомленні.

Так, судячи з митних даних, російська авіакомпанія «Ай флай» купувала авіадеталі у литовської Right Direction Aero – запчастини європейських та американських виробників, у тому числі для Boeing, більш ніж на 145 млн рублів. Деталі найрізноманітніші – від датчиків температури до чаші унітаза, гвинтів та гайок.

Утім, з’ясувалося, що литовська Right Direction Aero продавала ці деталі не російській «Ай флай», а киргизстанській компанії «Карголайн».

Зазначається, що таким чином, схоже, за документами запчастини йшли до Киргизстану, а насправді – до Росії.

Ольга Степанова

Recent Posts

Часу дали зовсім мало: ТЦК скоротив терміни явки за повісткою

В Україні триває дія воєнного стану, а також відбуваються заходи щодо загальної мобілізації. Кабінет міністрів…

9 хв. ago

Найдивніший міст у світі: примха архітекторів насправді має практичну мету (відео)

Мости можуть бути довгими, високими чи небезпечними, але в одному місці на планеті є дивний…

18 хв. ago

Супердешевий комп’ютер за $13 поміщається на пальці і навіть підключається до Wi-Fi (фото)

Компанія Waveshare розробила унікальний мікрокомп'ютер SP32-S3-LCD-1.47, схожий на USB-накопичувач із дисплеєм. На цей пристрій звернув увагу портал…

28 хв. ago

П’ятеро росіян загинули під час сходження на “гору-людожер” у Гімалаях: деталі

П'ятеро росіян загинули під час сходження на гору Дхаулагірі висотою 8167 метрів у Гімалаях. Вони…

38 хв. ago

Заїсти тривогу можна, але є нюанс: учені розповіли які фрукти допомагають у разі стресу

Боротьба зі стресом за допомогою дієти стала популярним і ефективним підходом, що цікавить вчених усього…

47 хв. ago

Критерії бронювання кардинально переглянуть: кому не світить відстрочка

Кабінет міністрів України вніс суттєві зміни до правил бронювання чоловіків призовного віку. Як пише "Хвиля",…

55 хв. ago