Новини суспільства

Нову українську ракету адаптують під американські і китайські винищувачі (ФОТО)

Окрім трьох типів літаків, що вже стоять на озброєнні ЗСУ, ракета при потребі також зможе стартувати з деяких іноземних винищувачів

Конструктори державного підприємства “Конструкторське бюро “Південне” ім. М. К. Янгеля” працюють над можливістю застосування свої нової надзвукової ракети класу “повітря-поверхня” різними типами повітряних носіїв. Про це інформує Експерт з посиланням на defence-ua.

Так, за їх задумом, “Блискавку” зможуть нести не тільки фронтові бомбардувальники Су-24М, а й винищувачі Су-27 та МіГ-29.

Візуалізація розміщення надзвукової перспективної ракети “Блискавка” під крилом бомбардувальника Су-24М / Фото: Апостроф TV

“При розробці ми спиралися на існуючи літаки, а саме це Су-24, Су-27 та МіГ-29. Наша ракета може застосовуватися з них. На сьогодні Су-24 він саме призначений для застосування ракет класу “повітря-поверхня”, а Су-27 та МіГ-29 вони мають бути адаптованими”, – розповів в інтерв’ю програмі “Security talks з Валентином Бадраком” начальник проектного комплексу КБ “Південне” Дмитро Калиниченко.

Наразі відомо, що фахівцями ЛДАРЗ останні роки проводились випробування дослідного зразка МіГ-29МУ2, який здатний застосовувати ракети подібного типу.

Модернізований фронтовий винищувач МіГ-29МУ2 з керованою ракетою класу “повітря-земля” Х-29Т

“Ви, мабуть, знаєте, що МіГ-29 була проведена модернізація та були проведені випробування пусків ракети “повітря-поверхня” Х-29. Тобто потенційно “Блискавка” там вже може застосовуватися, тим більше, що Х-29 використовує аналогічний авіаційний катапультний пристрій”, – відзначив Дмитро Калиниченко.

Візуалізація розміщення надзвукової перспективної ракети “Блискавка” під крилом винищувача Су-27 / Фото: Апостроф TV

Однак варто зауважити, що для подібної адаптації, тобто фактично створенню багатоцільової версії винищувачів Сі-27 та МіГ-29 потрібно провести досить серйозні роботи над цілою низкою систем літаків. Навіть модернізація МіГ-29МУ2 ще далека від завершення й має певні проблеми з фінансуванням, а над схожою версією Су-27 ніхто взагалі не працював.

Візуалізація розміщення надзвукової перспективної ракети “Блискавка” під крилом винищувача МіГ-29 / Фото: Апостроф TV

З огляду на це, та те, що парк радянських літаків, котрі стоять на озброєння Повітряних сил ЗСУ у такому вигляді проіснує не більше 10 наступних років, на КБ “Південне” почали роботи з можливості адаптації “Блискавки” під іноземні носії. Мова йде про багатоцільові винищувачі F-15, F-16, Dassault Rafale та китайський J-10.

Візуалізація розміщення надзвукової перспективної ракети “Блискавка” під крилом американського винищувача F-15 / Фото: Апостроф TV

“Ми розробили спеціальний контейнер, який розміщується між авіаційним катапультним пристроєм та крилом або фюзеляжем літака. І в цьому контейнері вже встановлена апаратура, що забезпечує підготовку та запуск ракети з літака-носія. Ця апаратура забезпечує підготовку цілей, живлення ракети, надавання можливої інформації щодо застосування засобів протиповітряної оборони противника або засобів РЕБ. Для того, щоб в залежності від цього обиралася траєкторія польоту до цілі ракети”, – пояснив начальник проектного комплексу КБ “Південне”.

Візуалізація розміщення надзвукової перспективної ракети “Блискавка” під крилом винищувача F-16 / Фото: Апостроф TV

“Тобто ми розробили комплект, який може бути підвішений й необхідно буде тільки механічні інтерфейси, які ми зробили дуже гнучкими – там є багато кронштейнів і вони на різні дистанції можуть бути переміщені”, – додав він.

Візуалізація розміщення надзвукової перспективної ракети “Блискавка” під крилом французького винищувача Dassault Rafale / Фото: Апостроф TV

Однак і на цьому плани розробників перспективної української ракети не спинились. Крім власне авіаційної версії надзвукової ракети, яка у своєму “класичному” вигляді має дальність до 110 км при швидкості до 2500 км/год та буде здатна застосовуватись проти різних типів наземних та морських цілей, є плани зі створення й наземної чи корабельної версії такої ракети.

Візуалізація розміщення надзвукової перспективної ракети “Блискавка” під крилом китайського J-10 / Фото: Апостроф TV

“По перше там має бути більший стартовий двигун, тому що коли ми стартуємо з літака ми маємо швидкість, яка додається до швидкості ракети. А коли ми стартуємо з наземної пускової установки, або морської пускової установки, то нам необхідно набрати більше швидкості. Також має бути виготовлений контейнер (ТПК) та пускова установка”, – повідомив Дмитро Калиниченко.

“Блискавка” у вигляді “повітря-поверхня” має довжину 5,12 метра й діаметр 0,35 м. Радянська Х-31П – довжину 4,7 метра й діаметр 0,36 м

Водночас є певні сумніви в доцільності створення принаймні наземної версії такої ракети з тими параметрами, які були оприлюднені наразі (для типу “повітря-поверхня”), хіба що як ще одного надзвукового протикорабельного комплексу малої дальності (ПКР Р-360 “Нептун” має дозвукову швидкість).

Оскільки ракета проектується як український аналог радянської Х-31, то вона має й спільні з нею характеристики – дальність 110 км та ймовірно схожу масу бойової частини 87-100 кг (для різних типів Х-31).

При тих ТТХ, які відомі наразі, “Блискавка” у наземному варіанті буде таким собі менш потужним аналогом Р-624М “Вільха-М”. Водночас у варіанті надзвукової протикорабельної ракети наземного/корабельного базування вона має певний сенс, хоч і досить слабкі можливості

Тобто фактично вийде більш керований та дорогий аналог керованої РСЗВ “Вільха-М”, яка до того ж має більшу масу БЧ (170 кг) і над розробкою якого ще треба багато працювати, тоді як реактивний снаряд від ДККБ “Луч” вже на фінішній стадії державних випробувань.

Ольга Степанова

Recent Posts

Військовий облік не тільки 17-річних: хто зобов’язаний бігти в ТЦК у 2025 році

Які українці зобов'язані оновити свої дані до ТЦК, щоб не було проблем. Вимога стати на…

7 хв. ago

Як правильно мити пральну машинку та чи треба це робити

Може здатися дивним регулярно чистити прилад, який використовують для очищення одягу. Але чищення пральної машини…

14 хв. ago

Можна заробляти до 50 тис. грн подорожуючи: пенсіонерам пропонують цікаву роботу

Міжнародна логістична компанія з власним автопарком розшукує кандидатів на вакансію водія-міжнародника категорії СЕ. Готові узяти пенсіонера,…

23 хв. ago

Бронювання рятувальників під питанням: чи мобілізують 50% співробітників ДСНС

Олексій Гончаренко, депутат Верховної Ради, повідомив у своєму Telegram каналі про можливу мобілізацію 50% працівників Державної служби…

32 хв. ago

НАТО блокує російський флот у Балтійському морі – The Telegraph

Військово-морський флот Росії стикається з усе більшими викликами в Балтійському морі через зусилля НАТО та…

40 хв. ago

Куди подорожувати у 2025 році: рейтинг найкращих напрямків

Десять найкращих міст-напрямків у світі для подорожей на 2025 рік назвав сервіс Tripadvisor, який склав відповідний рейтинг.  Отже,…

51 хв. ago