В Україні продовжують працювати дистанційно 1,7 тисяч шкіл. Ситуація з захворюваністю на коронавірус лишається нестабільною, тож гарантії, що таких закладів не побільшає – немає.
Онлайн-навчання спонукало дітей більше займатися спортом та хобі. Водночас кожен другий учень хоче займатися все ж за партою, а не комп’ютером. Про те, як коронавірус та дистанційне навчання змінило українських школярів, – пише Експерт з посиланням на ТСН.
Громадська організація “Культурні географії” оприлюднила результати дослідження про вплив пандемії коронавірусу на дітей в Україні. Як з’ясували соціологи, 80% школярів від 9 до 16 років вважають, що COVID-19 сильно вплинув на їхнє життя.
Кожна десята дитина описує свій емоційний стан під час карантину як пригнічений, кожна сьома – як піднесений. Однак переважна більшість опитаних обрали варіант “нейтральний”. Дослідники вважають, що ця нейтральність може бути частково проявом того, що у різні періоди дитина відчувала себе по-різному.
Українські школярі стали більше займатися спортом, а майже третина опитаних за дозвілля собі обирає читання. При цьому від спорту, розваг та хобі не страждають уроки – діти стали більш відповідальними та навчилися планувати свій час.
Батьки це помітили, фахівці кажуть – це саме завдяки онлайн-навчанню.
“Вони навчилися бути наодинці і не страждати від цього, а заповнювати свій час. Діти говорили про те, що вони навчились організовувати свій час, бо над ними тепер не стоїть вчителька і вони самі мають знати, що для них важливо, що не важливо, і скільки часу на це потрібно”, – розповіла антропологиня, співавторка дослідження Тіна Полек.
І додала, що під час дистанційного формату занять школярі навчилися обробляти тонни інформації і самостійно робити висновки.
Ще одна співавторка дослідження, соціологиня Тетяна Саніна, зазначила – так, якась дружба розпалась, бо діти не могли спілкуватися наживо. Водночас з’явились нові друзі у чатах та іграх. Також важливою для школярів була можливість змінити обстановку.
“Їм не вистачало поїздок на природу, і ті батьки, які могли собі дозволити вивезти їх за місто, це було дуже значуще для дітей”, – пояснила соціологиня.
Щодо дистанційного навчання, то тут більшість школярів однозначно проти. 52,7% опитаних воліли б до нього не повертатись. Ще 27% не проти такого формату як додаткового способу навчання за необхідності. Лише 11,5% хотіли би займатися онлайн постійно і не ходити до школи.
При цьому чим менші діти, тим менше їм подобається дистанційне навчання. Школярі віком 9-13 років частіше відповідають, що не хочуть дистанційного навчання (59,5%), ніж учні 14-16 років (40%). Також старші діти значно частіше розглядають дистанційне навчання як додатковий формат у разі потреби: 14-16 років – 36%, 9-13 років – 22,2%.
Однак, так чи інакше, дослідження свідчить, що під час онлайн-навчання у школярів було достатньо особистого простору та більше часу на спілкування з батьками. Але головне – діти навчилися швидко адаптуватися до змін у їхньому житті.
Опитування провів Київський міжнародний інститут соціології з серпня до жовтня цього року на замовлення ГО “Культурні географії”. Дані репрезентативні для дітей віком від 9 до 16 років, які проживають у містах із населенням понад 50 тис. жителів.
Загалом соціологи опитали 451 хлопчика та 550 дівчаток. З усіх опитаних 501 дитина належала до вікової групи 9-13 років, 500 були віком від 14 до 16 років.
Деякі українські пенсіонери можуть залишитися без доступу до своїх банківських карток. Причинами блокування можуть бути…
Медики, освітяни та деякі інші працівники бюджетної сфери можуть розраховувати на виплату одноразової грошової допомоги…
З червня 2025 року у багатьох колишніх терміновиків закінчується відстрочка від мобілізації – про це попередила військова…
Папа Римський Франциск помер 21 квітня 2025 року у віці 88 років внаслідок інсульту та зупинки…
Німеччина відома своєю пунктуальністю, порядком і суворими законами. Однак серед них є й такі, що…
У сучасному світі смартфон містить усю інформацію про користувача, починаючи від фото й відео і закінчуючи даними…