Про це у своєму блозі написав правозахисник Юрій Гончаренко.
Він наводить дані, згідно з якими формальна вартість закупівлі у 1,3 млрд грн не відповідає дійсності, натомість згідно з аудиторськими висновками, на об’єкт планують витратити щонайменше 2 млрд грн. Крім того, попри озвучені підрядником строки – до кінця 2024 року, реально роботи будуть вестися щонайменше до кінця 2025 року. При цьому чинним планом соціально-економічного розвитку у 2023 році передбачено фінансування робіт на об’єкті лише на 265 млн грн.
За даними спільноти “Пасажири Києва”, розрахунків ефективності розв’язки на Оболоні так ніхто і не надав. “Або є що приховувати, або просто не рахували”, – роблять висновок активісти. Крім того, вони додають, що розв’язка стане пеклом для пішоходів, особливо з маломобільних груп. “Будь-якій людині шлях і час на перехід вул. Богатирської з одного на інший бік збільшиться в рази. Причому доведеться користуватися сходами чи пандусом, коли зараз це можна подолати швидко без будь-яких підйомів. Людям на візках і так нелегко по місту рухатись, а тут потрібно докласти додаткові зусилля на рівному місці”, – пишуть автори.
“Втім, у розв’язки на Оболоні, схоже, ще більш приземлена мета – зменшити шлях водія до однієї єдиної точки – до торгового центру “Епіцентр”, – вважає експерт. А отже, 2 млрд грн коштів киян будуть витрачені виключно для того, аби Олександр та Галина Гереги (6-те місце в українському Forbes за 2022 рік зі статками понад $1,2 млрд) і надалі могли заробляти якомога більше на своїй комерційній нерухомості.
“До слова, це уже не перший раз, коли місто ухвалює транспортні рішення в інтересах “Епіцентру”. Жителям району Саперна Слобідка добре відома історія з розворотом біля магазину “Леруа Мерлен”, прямого конкурента “Епіцентру”, який прибрали, аби покупцям було складніше добиратися до них з лівого берега і вони віддавали перевагу ТЦ Герег. Щоправда, тоді обійшлось просто ліквідацією одного зручного перехрестя”, – написав Гончарук.
Автор задається питаннями: яку частину від розв’язки на Полярній профінансують власники “Епіцентру”? “Чи компенсують вони хоча б частину втрат для економіки міста через корки, в яких будуть стояти автомобілі зі сторони Вишгорода до кінця 2025 року і всі, хто їде з Виноградаря на Оболонь і в зворотній бік? Чи поніс хтось відповідальність за проектування величезного торгового центру без такої розв’язки? Як взагалі відбувається проектування доріг в місті, де навіть офіційні показники населення в 1,5-2 рази занижені відносно реальних? І чому ухвалюється рішення будувати нові об’єкти без завершення старих довгобудів? Які ризики того, що розв’язка на Оболоні стане таким самим довгобудом (з огляду на те, що в 2023 році на неї є лише 15% коштів), коли меру / Герегам / власникам інших торгових центрів чи житлових комплексів заманеться за кошти всіх киян побудувати собі нову і таку “необхідну” транспортну інфраструктуру?”, – йдеться в блозі.
На думку правозахисника, на всі ці питання мер мав би відповісти публічно. “Проте публічно він може лише жалітися на дискредитацію і записувати відеоролики з сумнівних об’єктів, тим самим підтверджуючи свою особисту зацікавленість в їхній реалізації”, – резюмує автор.
Російський військовий, який брав участь у війні проти України, виправ свій одяг у радіоактивній воді.…
Елітні Порше, люксові Мерседеси, престижні Ауді, БМВ та інші недешеві моделі світового автопрому. Все це…
Для всіх наших дорогих та шановних читачів, які з великою відповідальністю ставляться до своїх платіжок…
Ситуація на Курахівському та Времіївському напрямках поступово складається критичною, про це повідомив військовий оглядач групи…
Британець Газ Девіс виставив свій будинок на продаж. Однак нерухомість ніхто не хоче купувати. Вочевидь,…
Китайця звільнили після 20 років роботи через сон на робочому місці, який зафіксували камери. Інцидент…