Про це у своєму блозі написав правозахисник Юрій Гончаренко.
Він наводить дані, згідно з якими формальна вартість закупівлі у 1,3 млрд грн не відповідає дійсності, натомість згідно з аудиторськими висновками, на об’єкт планують витратити щонайменше 2 млрд грн. Крім того, попри озвучені підрядником строки – до кінця 2024 року, реально роботи будуть вестися щонайменше до кінця 2025 року. При цьому чинним планом соціально-економічного розвитку у 2023 році передбачено фінансування робіт на об’єкті лише на 265 млн грн.
За даними спільноти “Пасажири Києва”, розрахунків ефективності розв’язки на Оболоні так ніхто і не надав. “Або є що приховувати, або просто не рахували”, – роблять висновок активісти. Крім того, вони додають, що розв’язка стане пеклом для пішоходів, особливо з маломобільних груп. “Будь-якій людині шлях і час на перехід вул. Богатирської з одного на інший бік збільшиться в рази. Причому доведеться користуватися сходами чи пандусом, коли зараз це можна подолати швидко без будь-яких підйомів. Людям на візках і так нелегко по місту рухатись, а тут потрібно докласти додаткові зусилля на рівному місці”, – пишуть автори.
“Втім, у розв’язки на Оболоні, схоже, ще більш приземлена мета – зменшити шлях водія до однієї єдиної точки – до торгового центру “Епіцентр”, – вважає експерт. А отже, 2 млрд грн коштів киян будуть витрачені виключно для того, аби Олександр та Галина Гереги (6-те місце в українському Forbes за 2022 рік зі статками понад $1,2 млрд) і надалі могли заробляти якомога більше на своїй комерційній нерухомості.
“До слова, це уже не перший раз, коли місто ухвалює транспортні рішення в інтересах “Епіцентру”. Жителям району Саперна Слобідка добре відома історія з розворотом біля магазину “Леруа Мерлен”, прямого конкурента “Епіцентру”, який прибрали, аби покупцям було складніше добиратися до них з лівого берега і вони віддавали перевагу ТЦ Герег. Щоправда, тоді обійшлось просто ліквідацією одного зручного перехрестя”, – написав Гончарук.
Автор задається питаннями: яку частину від розв’язки на Полярній профінансують власники “Епіцентру”? “Чи компенсують вони хоча б частину втрат для економіки міста через корки, в яких будуть стояти автомобілі зі сторони Вишгорода до кінця 2025 року і всі, хто їде з Виноградаря на Оболонь і в зворотній бік? Чи поніс хтось відповідальність за проектування величезного торгового центру без такої розв’язки? Як взагалі відбувається проектування доріг в місті, де навіть офіційні показники населення в 1,5-2 рази занижені відносно реальних? І чому ухвалюється рішення будувати нові об’єкти без завершення старих довгобудів? Які ризики того, що розв’язка на Оболоні стане таким самим довгобудом (з огляду на те, що в 2023 році на неї є лише 15% коштів), коли меру / Герегам / власникам інших торгових центрів чи житлових комплексів заманеться за кошти всіх киян побудувати собі нову і таку “необхідну” транспортну інфраструктуру?”, – йдеться в блозі.
На думку правозахисника, на всі ці питання мер мав би відповісти публічно. “Проте публічно він може лише жалітися на дискредитацію і записувати відеоролики з сумнівних об’єктів, тим самим підтверджуючи свою особисту зацікавленість в їхній реалізації”, – резюмує автор.
Коли ви подорожуєте Європою, вибір між Airbnb, хостелами та готелями залежить від ваших потреб, бюджету…
В Україні десятки тисяч робітників втратили статут "заброньованих" від мобілізації. У країні кожне двадцяте підприємство…
Україна та США можуть укласти "хорошу угоду" про корисні копалини. Про це заявив американський сенатор-республіканець…
Російський диктатор Володимир Путін підписав закони про заборону "пропаганди" чайлдфрі (відмови від дітонародження) та про…
Спільний трек Леді Гаги та Бруно Марса "Die With a Smile" ("Померти з посмішкою") досяг…
Через заплановану реконструкцію, прийоми гостей у Букінгемському палаці, який є лондонською резиденцією британських монархів, будуть…